نازک ترین تبلت دنیا را با نام Venue 8 7000 Series معرفی شد: ۶ میلی‌متر ضخامت و نمایشگر 2K OLED

نازک‌ترین تبلت دنیا

نازک ترین تبلت دنیا را با نام Venue 8 7000 Series معرفی شد: ۶ میلی‌متر ضخامت و نمایشگر 2K OLED

نازک ترین تبلت دنیا را با نام Venue 8 7000 Series معرفی شد: ۶ میلی‌متر ضخامت و نمایشگر 2K OLED

دل در انجمن توسعه‌دهندگان اینتل که در سان‌فرانسیسکو برگزار شد از تبلت نازک جدید خود رونمایی کرد. در کنار ویژگی‌های خاص این تبلت اندرویدی نظیر بهره‌گیری از پردازنده‌ی ساخت اینتل، شاهد قرار گرفتن یک دوربین سه‌بعدی با سه لنز در قسمت پشتی آن هستیم که از تکنولوژی پردازش تصویر RealSense اینتل بهره می‌برد.
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان و همراهان دلیران! امروز در خدمت شما عزیزان هستیم با یکی دیگر از مجموعه اخبار مرتبط با محصولات دل. همانطور که از تیتر خبر متوجه شدید٬ اخبار ما در ارتباط با تبلت جدید دل٬ venue 8 7000 می باشد که به تازگی در وبسایت شرکت DELL منتشر شده است.

شرکت DELL در انجمن توسعه دهندگان اینتل که در سان فرانسیسکو برگزار گردید٬ از تبلت نازک خود رونمایی کرد. در کنار ویژگی های بخصوص این تبلت اندرویدی مانند بهره گرفتن از پردازنده ساخته شده توسط شرکت اینتل٬ شاهد قرار گرفتن یک دوربین سه بعدی با سه لنز در قسمت پشتی آن هستیم که از تکنولوژی پردازش تصویر RealSense اینتل بهره می برد.

نازک‌ترین تبلت دنیا
نازک‌ترین تبلت دنیا

نازک ترین تبلت دنیا

تبلت سری ۷۰۰۰ دل٬ همچنین لقب نازک ترین تبلت دنیا را نیز با دارا بودن از ضخامت اندک ۶ میلیمتری (فقط یک چهارم اینچ) از آن خود کرده است. از دیگر موارد قابل توجه در خصوص این تبلت نازک٬ مجهز شدن آن به یک صفحه نمایش OLED با رزولوشن ۲K می توان نام برد.

از آنجا که تمامی نمونه های ارائه شده در مراسم معرفی تبلت٬ در دسته دستگاه های اولیه به شمار می رفتند٬ شرکت دل اجازه ی بررسی کامل این تبلت را به افراد نداده و همچنان در حال کار کردن بر روی رفع نواقص نرم افزاری آن می باشد. البته آنطور که گفته می شود رابط کاربری این دستگاه شباهت بسیار زیادی به رابط پیش فرض اندروید داشته است.

تبلت series-7000 دل دارای طراحی با گوشته های تیز بوده و همانطور که گفته شد بسیار نازک است. تقریبا می توان گفت همه چیز بر اساس همین طراحی نازک صورت گرفته و حاشیه های نمایشگر دستگاه نیز در سه طرف کاملا نایز و جمع و جور هستند. تنها در قسمت پایینی تبلت شاهد کمی فضای خالی هستیم که اسپیکر های استریو قسمت جلویی و همچنین دوربین سلفی را در دل خود قرار داده.

همچنین این قسمت فضای مناسبی برای نگاه داشتن تبلت در دست ایجاد نموده تا نازکی زیاد دستگاه باعث بوجود آمدن مشکلی در این زمینه نشود.

نازک‌ترین تبلت دنیا
نازک‌ترین تبلت دنیا

نمایشگر با کیفیت تبلت دل

تبلت DELL Venue 8 7000 series بر پایه یک شاسی فلزی ساخته شده و با ضخامت ۰.۲۴ اینچی خود یک ظاهر و طراحی مدرن و صنعتی را برای خود دست و پا کرده که به خوبی در دست یا کیف هرکسی جای می گیرد. صفحه نمایش تبلت جدید دل 8.4 اینچی بوده که با رزولوشن 2560*1600 خود چگالی پیکسل بالایی را فراهم می نماید. این صفحه نمایش از نوع OLED می باشد و تقریبا از گوشه تا به گوشه دستگاه را در بر گرفته.

در پیش نمایش صورت گرفته از تبلت جدید دل ٬ شاهد کیفیت بسیار خوب این نمایشگر بوده ایم که به لطف چگالی ۳۵۹ پیکسل بر اینچ دور از انتظار نیست.

نازک‌ترین تبلت دنیا
نازک‌ترین تبلت دنیا

پردازنده نازک ترین تبلن دنیا

نمونه پیش ساخنه شده ی این دستگاه٬ هیچ گونه ضعفی در ارائه پردازش گرافیکی مناسب برای این نمایشگر از خود نشان نداده و صفحه نمایش نیز به خوبی از پس وظایف سنگین محول شده بر خواهد آمد. این تبلت از یک چیپ ساخت اینتل بهره می برد که یک پردازنده از خانواده Moorfield با چهار هسته ی پردازشی Atom می باشد. فرکانس دستگاه نیز مشخص نشده اما منطق حکم می کند که با ۲ یا ۳ گیگابایت رم مواجه باشیم..

لوله پلی اتیلن

یکی از منابع حاضر در کنفرانس به دلیران گفته که تبلت series 7000 از ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی برخورداز می باشد اما همچنان مدرک رسمی در این باب در دست نیس و همچنین ما نمی دانیم آیا مدل هایی با ظرفیت بالاتر نیز به بازار عرضه خواهند شد یا خیر!؟!

لازم به ذکر است که حافظه ی دخیره سازی تبلت سری ۷۰۰۰ دل را می توان با استفاده از یک حافظه خارجی microSD افزایش داد.

دوربین نازک ترین تبلت دنیا

دوربین جلویی این تبلت ۲ مگاپیکسلی می باشد و کلیه عملکردهای مورد نیاز به جهت تماس تصویری و همچنین ثبت تصویر سلفی را ارایه می کند. اما ویژگی متمایز کننده در قسمت دوربین این دستگاه در حقیقت در پشت آن قرار گرفته است.

درست همانند HTC ONE M8 تبلت DELL venue 8 7000 نیز از ماژول دوربین چند گانه بهره مند می شود که البته این بار شاهد قرارگیری ۳ دوربین در آن هستیم. این سه دوربین در واقع به تکنولوژی RealSense Snapshot Depth Camera اینتل متکی است.

دوربین اصلی یک ماژول ۸ مگاپیکسلی می باشد که اطلاعات اضافی در خصوص عمق و داده های ابعاد از طریق دو دوربین کمکی به آن اضافه می شود. این خصوصیت ما را به یاد پرچمدار HTC می اندازد اما در این مورد شاهد گسترش بیشتر داده های دریافتی هستیم که به موجب ان امکان محاسبات معیار و افکت های. سه بعدی بهتر فراهم می شود.

تکنولوژی Realsense همچنین امکان ایجاد تغییر رنگ های جالبی را فراهم می کند که درست همانند یک اثر بدست آمده از فوتوشاب خواهد بود. شرکت دل گالری تصویر اختصاصی خود را نیز در این دستگاه قرار داده است.

نازک‌ترین تبلت دنیا
نازک‌ترین تبلت دنیا

نسخه ابتدایی تبلت DELL VENUE 8 7000 با قابلیت اتصال wi-fi عرضه خواهد شد که اگرچه بصورت دقیق تائید نشده اما احتمالا شاهد پشتیبانی از 802.11a/b/g/n در آن خواهیم بود.

هنوز نمی دانیم پشتیبانی از 802.11ac در این تبلت وجود دارد یا خیر. همچنین اطلاعاتی در ارتباط با استفاده از دو انتن برای پشتیبانی از مدیریت سیگنال MIMO نیز در دست نیست.

منبع این خبر همچنین اعلام کرده که یک نسخه LTE نیز در برنامه عرضهی این دستگاه وجود دارد اما صحبتی در ارتباط با اپراتور مربوطه یا زمان عرضه آن ارائه نشده است.

دقیقا همانند بسیاری از محصولات تازه معرفی شده٬ تاریخ عرضه دقیق DELL VENUE 8. 7000 اعلام نشده است. همین موضوع در ارتباط با قیمت گذاری این تبلت هم صدق می کند.

البته به دلیل کیفیت ساخت و مواد بکار رفته٬ و همچنین دوربین پیشرفته و فرم فکتور ویژه آن٬ احتمالا باید انتظار سطح قیمیتی یک دسنگاه بالارده را از آن داشته باشیم.

شرکت دل اعلام کرده که این دستگاه در زمان خرید تعطیلات سال نو در دسترس خریداران قرار خواهد داشت.

نظر شما در مورد این مدل تبلت جدید دل چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید ….

ممنون که تا اینجا با دلیران همراه بودید.
همچنین بخوانید.

دیگر مقالات شرکت دل

دل ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *