راهنمای خرید مانیتور دل

راهنمای خرید مانیتور

مقدمه: خرید مانیتور دل

دل یکی از برندهای موفق و محبوب آمریکایی در حوزه تولید قطعات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مانیتور، لپ‌تاپ و غیره است. کیفیت بالای محصولات این کمپانی شهرت جهانی زیادی برای آن به ارمغان آورده است و با اطمینان می‌توان گفت هیچ برندی قدرت رقابت با مانیتور‌های حرفه‌ای دل را ندارد. اگر از طرفداران این برند هستید بهتر است قبل از خرید مانیتور دل اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌ها و نکات برجسته این محصول داشته باشید. دلایل مختلفی وجود دارد که کاربران را به خرید محصول جدید تشویق می‌کند. استفاده از تکنولوژی‌های نوین و خرابی مانیتور دلایل اصلی خرید مانیتور جدید هستند. برای آشنایی با مهم‌ترین نکات در انتخاب و خرید یک محصول حرفه‌ای با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مانیتور

برای استفاده از کامپیوتر، کنسول بازی و DVR استفاده از یک مانیتور مناسب الزامی است. با توجه به تنوع بالای مانیتور‌های موجود در بازار انتخاب کمی سخت خواهد شد. در گام اول برای انتخاب یک محصول مناسب باید بر نوع کارد آن متمرکز شوید. برای مثال، ‌مانیتور مناسب برای انجام امور کاری و اداری با مانیتور مناسب برای گیمینگ تفاوت دارد. هنگام خرید مانیتور دل توجه به برخی نکات اهمیت بیشتری دارد. این موارد عبارتند از:

1) توجه به نوع کاربری در خرید مانیتور دل

قبل از خرید حتما کاربری مانیتور را به‌درستی تعریف کنید. با توجه به تفاوت و تنوع قیمت مانیتور دل تعیین نوع کاربری می‌تواند صرفه‌جویی اقتصادی به دنبال داشته باشد. ویژگی‌هایی مانتیور خانگی، اداری، کاری، طراحی، تدوین و گیمینگ با یکدیگر متفاوت است. برای کاربرد خانگی، تماشای فیلم، انجام کار‌های عادی مانند آفیس ضرورتی برای خرید مانیتور‌های گران‌قیمت وجود ندارد. کافی است بر خرید مانیتور فول اچ‌دی دارای اندازه مناسب متمرکز شوید. برای خرید مانیتور‌های اداری توجه به اندازه، کنتراست و روشنایی صفحه در اولویت قرار می‌گیرد. در مانیتور‌های گیمینگ توجه به دو عامل نرخ نوسازی و زمان پاسخ‌دهی اهمیت بیشتری دارد. ‌مانیتور‌های دارای زمان پاسخ‌دهی کم و نرخ نوسازی بالا برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای بهترین گزینه هستند.

2) پنل مانیتور

در بازار مانیتور‌هایی با صفحه‌نمایش LCD، OLED و LED برای فروش عرضه شده‌اند که از نظر پنل با یکدیگر تفاوت دارند. ‌مانیتور‌های LCD ارزان‌ترین مانیتور‌های موجود در بازار بوده و نمونه OLED در محدوده قیمت بالاتری قرار دارد. صرف‌نظر از نوع مانیتور سه نوع پنل بسیار رایج در بازار وجود دارد که مزایا و معایب متفاوتی دارند. پنل TN، IPS و پنل VA پرکاربردترین پنل‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند.

هنگام خرید خرید مانیتور دل به این نکته توجه داشته باشید که پنل TN علاوه بر قیمت پایین، کیفیت تصویر کمی داشته و زاویه دید محدودتری ارائه می‌دهد. اما مزیت اصلی این پنل نرخ نوسازی نسبتا بالای آن است که استفاده از آن را برای گیمینگ مناسب می‌کند. پنل VA معمولا در مانیتور‌های LED قرار داشته که از نظر قیمت در محدوده بالاتری نسبت به پنل TN قرار می‌گیرند. از نظر نرخ نوسازی و زمان پاسخ‌دهی در مقایسه با پنل TN در محدوده پایین‌تر قرار می‌گیرد. اما زاویه دید و کنتراست بهتری فراهم می‌کند. اگر به کیفیت رنگ و تصویر مانیتور خود اهمیت می‌دهید انتخاب پنل IPS را در اولویت قرار دهید. اما فراموش نکنید نرخ نوسازی و زمان پاسخ‌دهی این پنل کمتر از دو مدل قبل است.

 

3) وضوح تصویر عامل مهمی در خرید‌مانیتور دل

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور رزولوشن یا وضوح تصویر آن است. با یک جستجوی ساده متوجه می‌شود وضوح تصویر مانیتور‌های موجود در بازار در یکی از حالت‌های اچ‌دی، فول اچ‌دی، ۴K اولترا اچ‌دی و QuadHD قرار می‌گیرد. هرچه رزولوشن مانیتور بالاتر باشد کیفیت تصویر آن بهتر است. اما نکته مهم این است که باید بین رزولوشن مانیتور و قدرت کارت گرافیک تناسب وجود داشته باشد.

4) اندازه مانیتور

معمولا هنگام بازی یا تماشای فیلم با استفاده از مانیتور فاصله چشم ما با صفحه‌نمایش آن کم است. پس نیاز نیست مانند خرید تلویزیون بر انتخاب مانیتور بزرگ متمرکز شوید. در مانیتور‌های کوچک حرکت چشم‌ها کمتر بوده و تمرکز بیشتری بر صفحه‌نمایش خواهید داشت اما چشم‌های شما زودتر خسته می‌شود. استفاده از مانیتور‌های بزرگ دسترسی به جزئیات بیشتر را فراهم می‌کند اما به حرکت بیشتر گردن و چشم‌ها نیازمند هستید. هنگام خرید مانیتور دل به این نکته توجه داشته باشید که رابطه‌ای مستقیم بین قیمت مانیتور و اندازه آن وجود دارد. اگر بودجه کمی دارید بهتر است خرید مانیتور‌های ۲۰ اینچی را در اولویت قرار دهید.

5) نرخ نوسازی و زمان پاسخ‌دهی عامل مهمی برای خرید مانیتور دل مناسب گیمینگ

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها هنگام خرید مانیتور مناسب توجه به فرش ریت یا نرخ نوسازی آن است. در تعریف ساده باید بدانید نرخ نوسازی به معنی تعداد نمایش یک تصویر در ثانیه است. هرچه نرخ نوسازی بالاتر باشد تجربه گیمر هنگام اجرا و انجام بازی‌های رایانه‌ای روان‌تر خواهد بود. در حالت معمول انتخاب مانیتور‌های دارای فرش ریت ۶۰ تا ۷۰ هرتز بهترین انتخاب بوده و سبب کاهش مشکلات بصری در حین بازی می‌شود.

زمان پاسخ‌دهی یا میزان تاخیر عمل مهمی دیگری است که گیمر‌ها هنگام خرید مانیتور باید روی آن متمرکز شوند. بالا بودن زمان پاسخ‌دهی سبب ایجاد صحنه‌های سریع در حین بازی شده و گیمر با مشکلاتی مانند تاری تصویر مواجه می‌شود. بهترین زمان پاسخ‌دهی برای مانیتور‌های گیمینگ حدود دو میلی ثانیه یا کمتر است. بر همین اساس انتخاب پنل VA بدترین گزینه برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.

علاوه بر موارد فوق بهتر است هنگام انتخاب محصول مناسب به نوع درگاه ورودی و فناوری Adaptive Sync نیز توجه کنید.

علت روشن نشدن مانیتور لپ تاپ dell

وقتی مانیتور روشن نمی‌شود سؤالات زیادی ذهن کاربر را درگیر خواهد کرد. در بسیاری موارد روشن نشدن مانیتور مشکلی حاد و غیرقابل‌حل نیست. یک ایراد نرم‌افزاری کوچک می‌تواند مانع از روشن شدن لپ‌تاپ شود که حل آن بسیار راحت است. مهم‌ترین دلایل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ dell عبارتند از:

  • منبع تغذیه لپ‌تاپ مشکل دارد
  • اتصالات برق شل شده یا وصل نیست.
  • کابل برق معیوب شده است.
  • خطایی در باتری رخ داده است.
  • لپ‌تاپ شما فاقد تهویه بوده و بیش‌ازحد گرم می‌شود.
  • آسیب‌های فیزیکی می‌تواند دلیل اصلی روشن نشدن مانیتور باشد.
  • ورود آب یا مایعات به لپ‌تاپ دلیل دیگری برای روشن نشدن مانیتور آن خواهد بود.
  • بدافزارها و ویروس‌ها می‌تواند عملکرد کل لپ‌تاپ را مختل کرده و مانع روشن شدن مانیتور شود.

راه‌حل کلیدی برای رفع مشکلات مانیتور

اولین و ساده‌ترین راه بررسی وضعیت مانیتور است. چک کنید که دوشاخه منبع تغذیه کاملا در پریز قرار داشته باشد. پریز‌ها را چک کنید. برای این کار بهتر است دوشاخه را به پریز دیگری متصل کرده و دوباره مانیتور را روشن کنید. اگر به مانیتور دیگری دسترسی دارید یک‌بار آن را به دیسک متصل کرده تا از عدم وجود اختلالات سخت‌افزاری مطمئن شوید. بهتر است قبل از خرید مانیتور دل باید تمام احتمالات را بررسی کنید. شاید راهی برای رفع مشکل وجود داشته باشد.

در ادامه مسیر نوبت به بررسی منبع تغذیه می‌رسد. اطمینان از سلامتی و ایمنی کابل مانیتور را فراموش نکنید. در برخی موارد اختلال در کارت گرافیک مانع روشن شدن مانیتور می‌شود. برای بررسی کارت گرافیک به تجربه تعمیر نیاز خواهید داشت. پس حتما از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. اختلال مادربرد دلیل دیگری است که می‌تواند صفحه‌نمایش مانیتور شما را کاملا سیاه کند. بررسی این مرحله کمی پیچیده بوده و به مهارت و تخصص نیاز دارد. ممکن است به تعویض ماژول‌های RAM نیازمند باشید. حذف ماژول‌های قدیمی و نصب ماژول جدید در رفع مشکل مانیتور موثر است. اگر همه موارد را انجام داده‌اید اما مشکل روشن شدن مانیتور رفع نشده چاره‌ای به جز خرید یک مانیتور جدید نخواهید داشت.

سخن پایانی

دلایل مختلفی وجود دارد که کاربر ناچار به خرید مانیتور جدید می‌شود. اگر مانیتور شما روشن نشد و پس از بررسی‌های لازم راهی برای استفاده مجدد از آن وجود نداشت تنها راه، خرید مانیتور است. برند دل یکی از برند‌های محبوب و باکیفیت موجود در بازار است که اغلب متخصصان استفاده از مانیتور‌های این کمپانی را به کاربران توصیه می‌کنند. ‌حتما می‌دانید مانیتور‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند. پس بهتر است محصول مناسب را با توجه به نوع کاربرد آن انتخاب کنید. اهمیت این موضوع سبب شد که بر ارائه نکات کلیدی هنگام خرید مانیتور دل متمرکز شوید. رعایت این موارد علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کند.

[note note_color=”#FFFF66″ text_color=”#333333″ radius=”3″]همین حالا خرید لپ تاپ دل با بهترین قیمت و کیفیت[/note]

دل ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *