از هفته آینده لایک‌های اینستاگرام محو می‌شوند

به گفته رئیس اینستاگرام آدام مُسِری، این تغییر در شرف اجرا شدن است. مسری در مصاحبه‌ای در کنفرانس Wired 25 توضیح داد که هفته آینده تست تغییرات حذف لایک اینستاگرام  در ایالات متحده آغاز خواهد شد ، و البته آن به صورت یکباره در کل ایالات متحده نیست، بلکه در بخش‌های مختلف تست می‌شود.” ، به اندازه ای که برخی از افراد آن را در پروفایل‌های خود داشته باشند.

لایک های اینستاگرام| اینستاگرام| لایک

در واقع به موجب این طرح، تنها خود کاربری که پست، عکس یا ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته، می‌تواند تعداد نهایی لایک ‌های خود را ببیند. این در حالی است که باقی فالوورها و دنبال‌کنندگان تنها قادر به لایک کردن پست او بوده و گزینه تعداد لایک ‌ها برای آنها نمایش داده نمی‌شود. پیش‌تر نیز مارک زاکربرگ در کنفرانس F8  فیسبوک که در ماه می (اردیبهشت) برگزار شد اعلام کرده بود که به موجب این طرح، کاربر همچنان قادر خواهد بود که ببیند چه افرادی پست او را لایک کرده‌اند.

 

در حقیقت تعداد لایک ‌ها به صورت اتوماتیک زیر پست کاربر ظاهر نخواهد شد و کاربر برای مطلع شدن از تعداد لایک ‌های دریافتی خود می‌بایست روی گزینه others که در زیر پست خود نمایش داده می‌شود، ضربه بزند تا در صفحه‌ای که باز می‌شود از تعداد نهایی لایک‌ ها و همچنین نام افرادی که پستش را لایک کرده‌اند، مطلع شود.

 

 

اینستاگرام قصد دارد با پنهان کردن تعداد لایک ‌های دریافتی هر پست از نگاه سایر کاربران، فشار و استرس را از روی نویسنده پست برداشته و توجه فالورها را به محتوای تولید شده جذب کند تا اینکه یک پست از روی تعداد لایک‌های دریافتی آن مورد قضاوت قرار نگیرد.

باید دید این طرح آزمایشی تا چه میزان موفق خواهد شد و تعامل کاربران با این پلتفرم پس از حذف این ویژگی چگونه خواهد بود. این در حالی است که عدم نمایش تعداد لایک ‌های دریافتی هر پست کار را برای اینفلوئنسر و برندهای تجاری، سخت‌تر کرده است و این شرکت‌ها می‌بایست به جای قضاوت و میزان موفقیت یک اینفلوئنسر از روی تعداد لایک ‌های دریافتی، کامنت‌های زیر هر پست را با دقت مطالعه کرده و تحلیل و ارزیابی دقیق‌تری را در این باره انجام دهد. می‌توان گفت پنهان شدن تعداد لایک ‌ها از دید کاربران، یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین تحولاتی است که تا به حال در اینستاگرام اتفاق افتاده است.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید⇓

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

 

 

 

 

نظرات و پیشنهادات خود را با دلیران در میان بگذارید.

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *