راه اندازی چت ویدیویی توسط اینستاگرام برای ماندن کاربران در خانه

چت ویدیویی

هدف اصلی اینستاگرام از راه اندازی چت ویدیویی، تشویق کردن کاربران به ماندن در خانه و گذراندن زمان خود در منزل است.

در حال حاضر تمام اهالی جهان با یک مهمان ناخوانده به نام «بیماری کووید-19» دست و پنجه نرم می‌کنند. این مهمان ناخوانده بسیاری از کشورها و شهروندان آن‌ها را درگیر خود کرده و آن‌ها را مجبور کرده است که در خانه و در کنار خانواده بمانند. در این روزهای قرنطینه، یکی از بهترین ابزارها برای سرگرمی و گذراندن زمان، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است.

به نقل از itna ، شیوع بیماری کرونا باعث شد که اینستاگرام به فکر ارائه یک قابلیت جدید بیفتد. هدف اصلی از این قابلیت جدید، تشویق کاربران به ماندن در خانه و خارج نشدن از منزل است. به بیان دیگر این قابلیت جدید به کاربران کمک می‌کند که با آسودگی بیشتری، فاصله‌گذاری اجتماعی را تمرین کنند. این برنامه علاوه بر افزایش سلامتی افراد و کاربران باعث می‌شود باری که روی دوش کارکنان حوزه بهداشت و درمان است کمتر و سبک‌تر شود.

بسیاری از افراد در خانه کسل و خسته می‌شوند و اگر دوران قرنطینه طولانی شود، بعید نیست که با موجی از افسردگی و اختلالات روانی مواجه شویم. حال می‌توان به نقش مهم و پررنگ شبکه‌های اجتماعی در این میان پی برد. اینستاگرام با عرضه قابلیت چت ویدیویی جدید خود قصد دارد کاربران را به ماندن در خانه دلگرم کند.

چت ویدیویی
چت ویدیویی

نحوه کار این قابلیت جدید به این صورت است که می‌توانید به کمک آن پست‌های اینستاگرام را به همراه دوستان و عزیزانی که در منزل خود و دور از شما هستند، مشاهده کنید.. برای برقراری گفتگوی تصویری باید به بخش دایرکت بروید و روی آیکون چت ویدیویی بزنید. سپس با زدن روی آیکون تصاویر در گوشه پایین و سمت چپ نمایشگر، تصاویر و ویدیوهای ذخیره‌شده و پیشنهادی را مشاهده کنید.

شایان ذکر است که این قابلیت، ویژگی و خصوصیت جدیدی نیست و فیس‌بوک پیش از این قابلیتی تحت عنوان «با هم تماشا کنیم» را راه‌اندازی کرده بود که به کاربران این امکان و اجازه می‌داد که ویدیوها را با هم تماشا کنند.

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *