تعمیر لپ تاپ دل 5110

تعمیر لپ تاپ دل 5110

تعمیر لپ تاپ دل 5110 | یکی از لپ تاپ های پرطرفدار دل که با ورود به ایران دل همه را ربود، لپ تاپ N5110  است. با توجه به آنکه این لپ تاپ کاربران زیادی در ایران داشته است و  عمر این لپ تاپ برای کسانی که آن را خریده اند بیش از یک دهه است از این رو ممکن است بعد از گذشت سالها، این لپ تاپ با مشکلاتی از قبیل خرابی باطری، هارد، رم و… مواجه شود. همچنین ممکن است با وجود تکنولوژی های جدید نیاز به ارتقا داشته باشد.

در صورت مواجهه با هر مسئله ای یا نیاز به ارتقا، شرکت دلیران در کنار شماست تا بتواند مشکلات لپ تاپ های مختلف از جمله لپ تاپ دل 5110 را رفع کند.

معرفی لپ تاپ اینسپایرون 5110

این لپ تاپ از جمله لپ تاپ های اقصادی طبقه بندی می شود، که در ضمن بسیار شکیل، زیبا و استایلیش به نظر برسد. Dell Inspiron N5110 از همان لپ تاپ‌های ارزان قیمت و با امکانات خوب است که همانند سری پیشین خود یعنی N5010 می‌رود که بازار لپ تاپ‌های هم رده‌ی خود را تحت تاثیر قرار دهد. این لپ تاپ هم در کانفیگ های متنوعی ساخته شده است. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که آن را با پردازنده های دو هسته ای جدید اینتل یعنی Corei3 و Corei5 که قابلیت ساختن دو هسته‌ی مجازی دیگر از طریق Hyper threading و تبدیل شدن به پردازنده های چهار هسته ای را دارند بیابید.

در ضمن یک کانفیگ دیگر هم از آن با پردازنده‌ی بسیار قدرتمند و حرفه ای Corei7 وجود دارد که در حقیقت پردازنده ای 4 هسته ای می‌باشد که با Hyper threading توانایی تبدیل شدن به پردازنده‌ی 8 هسته ای را دارد. چنین تعدد هسته‌ها به خصوص برای انجام اعمال چند وظیفه ای یا Multi tasking مثل اجرای چند برنامه به صورت همزمان بسیار مفید می‌باشند. در ضمن پردازنده های Corei5 و Corei7 توانایی تغییر و تنظیم توان و سرعت ساعتی خود از مینیمم تا ماکزیمم را دارند. حافظه‌ی RAM هم از 4GB تا 6GB متغیر است که واقعا فوق‌العاده و فراتر از حد نیاز است.

بسیاری از آن‌ها نیز با کارت گرافیکی مستقل ارایه می‌شوند و با ظرفیت بسیار بالایی که دارند؛ N5110 را تبدیل به لپ تاپ گیمینگ مناسب و کارهای سنگین گرافیکی هم می‌کنند!

 

تعمیر لپ تاپ دل 5110
Dell Inspiron N5110

تعمیر لپ تاپ دل 5110

در صورت ّبروز هر گونه مشکلی در لپ تاپ 5110 شرکت دلیران درکنار شماست، دستور العمل ما در نمایندگی دل به این شکل است: ابتدا  لپ تاپ را دریاقت می کنیم سپس به تست لپ تاپ می پردازیم تا بتوانیم مشکل را پیدا کرده و برآورد قیمت داشته  و آن را به مشتری اعلام کنیم، در صورت توافق طرفین به تعمیر لپ تاپ دل 5110 می پردازد.

شرکت دلیران تمامی کارهای مربوط را انجام می دهد و در صورتی که لپ تاپ پس از تحویل به مشتری دوباره به مشکل بخورد آن را دریافت کرده و پس تست و بررسی اگر مشکل قبلی باشد بدون هزینه آن را رفع می کند. از جمله مواردی که لپ تاپ دل  5110 را به تعمیرگاه دلیران می آورند: روشن نشدن لپ تاپ، ارتقا رم ، ارتقا کارت گرافیک و…  است.

برای آنکه بتوانید از متخصصان ما مشورت بگیرید کافیست با شماره 02188800247 تماس حاصل فرمایید یا به صورت حضوری به نمایندگی دل به نشانی هران – خیابان فلسطین – پایین‌تر از بلوار کشاورز – ساختمان دلیران مراجعه کنید. تعمیر لپ تاپ دل 5110

تعمیر شارژر لپ تاپ دل 5110

برای تست شارژ ابتدا  لپ ‌تاپ را خاموش نمایید. پس از آن شارژر و تمامی وسایل را از آن جدا سازید. در گام بعد، باتری لپ‌ تاپ را از لپ ‌تاپ جدا کرده، شارژر را به لپ تاپ وصل کنید و لپ‌ تاپ را روشن نمایید. در صورتی که با این کار لپ تاپ روشن شده و شروع به کار کند، معلوم می‌شود که اشکال پیش آمده ربطی به شارژر ندارد. اگر لپ‌ تاپ روشن نمی‌شود باید به فکر تعمیر یا تعویض شارژر باشید. پس از تعویض شارژر در صورتی‌که لپ‌ تاپ شما هنوز هم روشن نمی‌شود احتمالاً اشکال کار در سوکت شارژر و یا اتصال کوتاه در لپ ‌تاپ باشد. در اینصورت می‌بایست برای اقدامات تخصصی عیب یابی و تعمیر به شرکت دلیران  مراجعه نمایید.

روشن نشدن لپ تاپ دل 5110

یکی از مهم ترین موارد تعمیر لپ تاپ دل 5110 ، مربوط به زمانی است که دستگاه روشن نمی شود. روشن نشدن لپ تاپ مساله ای نگران کننده است که باید هرچه سریع تر ریشه یابی شده و برطرف گردد. اگر با این مشکل مواجه شدید، پیش از هر کاری باید لپ تاپ را عیب یابی کنید. یعنی باید بررسی کرده و متوجه شوید که ایراد دقیقا از کدام قطعه یا قطعات است. ممکن است ایراد از ال سی دی بوده و این بخش نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. همچنین گاهی روشن نشدن لپ تاپ دل 5110 ناشی از خرابی کارت گرافیک است.

ارتقا رم و کارت گرافیک لپ تاپ دل 5110

اگر به فکر ارتقا لپ تاپ دل 5110 هستید، احتمالا می توانید در مورد رم این کار را انجام دهید. معمولا ارتقا رم کار سختی نیست؛ البته باید توسط تعمیرکار و با استفاده از ابزار ویژه انجام شود. توجه داشته باشید که رم قطعه نسبتا گرانی است و از طرفی، همه مدل های لپ تاپ از قابلیت ارتقا رم برخوردار نیستند؛ بنابراین پیش از خرید، حتما مطمئن شوید که این امکان برای لپ تاپ مورد استفاده شما فراهم شده است. برای این کار، اول باید ببینید دستگاه شما شکاف خالی برای قرار دادن رم جدید دارد یا نه. اگر جای خالی برای نصب رم در کارت گرافیک وجود داشت، بدین معنا است که شما می توانید رم لپ تاپ تان را ارتقا داده و از مزایای آن بهره مند شوید. در غیر این صورت، امکان ارتقا رم لپ تاپ دل 5110 وجود ندارد.
برای ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ دل 5110، باید ببینید که دستگاه دارای کارت گرافیک است یا چیپ گرافیک. چراکه چیپ گرافیک معمولا قابل ارتقا دادن نیست. اما اگر لپ تاپ شما کارت گرافیک دارد، باید اول دستگاه را باز کرده و مادربورد را بیرون بیاورید.

دلیران اولین نمایندگی رسمی دل در ایران

ارتقا و تعمیر لپ تاپ دل 5110  توسط متخصصان شرکت دلیران انجام می گیرد. برای این کار کافی است با شرکت دلیران تماس بگیرد تا متخصصان دل بتوانند لپ تاپ شما را تحویل بگیرند و کارهای مربوط به ارتقا یا تعمیر لپ تاپ دل 5110 را انجام بدهند.

دل ایران
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • حمیدرضا 17 خرداد 1401 / 1:10 ب.ظ

    مطالب خیلی مفیدی بود

    • مدیر 17 خرداد 1401 / 1:31 ب.ظ

      سپاس دوست عزیز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *