تعمیر لپ‌تاپ دل

تعمیر لپ‌تاپ دل

تعمیر لپ‌تاپ دل

تعمیر لپ‌تاپ دل

تعمیر لپ‌تاپ دل یکی از پیچیده‌ترین خدماتی است که در نمایندگی دل ارائه می‌شود. تیمی از بهترین کارشناسان و مهندسان در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار، به کاربران این دستگاه خدمات تعمیری ارائه می‌دهند. اگر چه در ابتدا به نظر می‌رسد که تعمیر لپ‌تاپ دل چندان پیچیده نیست و بسیاری از مراکز با اندکی تخصص به این حوزه وارد می‌شوند، اما در واقع این کار نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد. بنابراین، مشتریان باید قبل از تحویل دادن دستگاه خود به هر مرکزی، به دقت بررسی کنند که آیا تعمیرکاران آن مرکز دارای تخصص و مهارت کافی برای تعمیر لپ‌تاپ دل هستند یا خیر.

بهترین راهکار برای حفظ سلامتی و عملکرد بهتر لپ تاپ شما، این است که در صورت مشاهده هرگونه خرابی و اختلال در دستگاه خود، از مراجعه به مراکزی که نیروی فنی کم تجربه و ناآشنا با تخصص مربوط به لپ تاپ هستند، خودداری کنید. به جای این کار، پیشنهاد ما به شما این است که از خدمات تخصصی و حرفه‌ای مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل با حضور در نمایندگی رسمی آنها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا قطعات و تجهیزات لپ تاپ شما در امان بمانند و همچنین به بهترین شکل ممکن تعمیر شوند.

در این مطلب به چند مواردی از تعمیر لپ‌تاپ دل می پردازیم که به تخصص و تجربه کافی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید : تعمیرات لپ تاپ دل

رفع مشکل اتصال لپ تاپ Dell به شبکه Wi-Fi

این مشکل معمولاً به سه دلیل پیش می آید. علت اول به خاطر خاموش بودن کلید وایرلس است؛ جایگاه این کلید در لپ تاپ‌های مختلف متفاوت است. برای پیدا کردن کلید وایرلس در دستگاه خود می‌توانید مدل دستگاه خود را در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات مرتبط با کلید وای فای آن را بیابید. علت دوم ممکن است به دلیل نصب نبودن Launch Manager به وجود بیاید.

برای رفع مشکل پیش آمده، می‌توانید کلید Fn را نگه دارید و کلید F3 را یک یا دو بار فشار دهید. اگر مودم شما روشن باشد، آیکون روشن و خاموش شدن وای‌فای در لپ تاپ Dell شما نمایش داده خواهد شد.

علت سومی که لپ تاپ دل به وای فای متصل نمی شود، نصب نبودن درایور وایرلس لپ تاپ است. برای رفع این موضوع، بهتر است درایور مناسب وایرلس لپ تاپ را از سایت سازنده یا از طریق جستجو در گوگل پیدا کرده و نصب کنید. در صورتی که این راه حل مشکل شما را حل نکرد، بهتر است به یکی از مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل مراجعه کنید و این مشکل را با کمک کارشناسان مجرب حل کنید.

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ دل

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ دل

اگر شما هم از کاربران لپ تاپ های دل هستید و متوجه وجود مشکلاتی در ال سی دی دستگاه خود شده‌اید، بهتر است به نمایندگی های تعمیر لپ‌تاپ دل مراجعه کنید.

در صورتی که نیاز به تعویض ال سی دی لپ تاپ دل دارید، این  عملیات شامل چند مرحله است. ابتدا باید ال سی دی مناسب و سازگار با دستگاه را تهیه کنید و سپس ابزار تعویض ال سی دی لپ تاپ را آماده‌سازی کنید. در مرحله بعد، پوشش پیچ ها را بردارید و قاب جلویی را باز کنید. سپس خارها را آزاد کرده و پیچ‌های رابط صفحه و در را باز کنید. در مرحله بعد، کابل ویدئو را جدا کنید و ال سی دی نو را آماده کنید. سپس صفحه نمایش را جایگزین کنید و کابل ویدئو را نصب کنید. در نهایت، پیچ‌ها را بسته و کابل برق و باتری را وصل کرده و ال سی دی را تست کنید.

اما در صورتی که مشکلی در صفحه نمایش لپ تاپ دل وجود دارد که جزئی باشد، کارشناسان تعمیر لپ‌تاپ دل ممکن است از تعویض ال سی دی صرف‌نظر کنند و به تعمیر این بخش از دستگاه بسنده کنند.

بیشتر بخوانید : معرفی و خرید لپ تاپ دل ،خانواده لتیتیود سری 7000 و 9000

تعمیر خرابی LED و LCD لپ تاپ دل

علائم خرابی در ال سی دی لپ تاپ دل شامل سوختگی پیکسل، روشن نشدن لامپ، عدم وجود داده، ایجاد خطوط سیاه، شکستگی کامل و عدم نور می‌شود. به دلیل معیارهای تعویض صفحه نمایش لپ تاپ، حتی در صورت وجود گارانتی، شرکت سازنده برای یک یا دو پیکسل معیوب موجود، به تعویض آن اقدام نمی‌کند. در واقع، با توجه به معیارهای شرکت، تعداد پیکسل‌های مرده باید بین ۱۰ تا ۱۸ عدد باشد تا شرکت سازنده برای تعویض آن اقدام کند.

پیشنهاد ما برای رفع نقطه‌ی معیوب در صفحه‌ی نمایش این است که آهسته و با فشار کمتری این کار را انجام دهید. ابتدا دکمه‌ی خاموش/روشن را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا صفحه‌ی نمایش خاموش شود. سپس با استفاده از انگشت خود، با فشار کمی روی نقطه‌ی معیوب کلیک کنید تا فشار کمی روی آن وارد شود. سپس انگشت خود را روی نقطه‌ی معیوب قرار داده و به مدت چند دقیقه به آرامی نگه دارید و سپس دکمه‌ی خاموش/روشن را دوباره بفشارید تا صفحه روشن شود. در صورتی که این روش موفق نبود، می‌توانید به مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل مراجعه کنید.

تعویض باتری لپ تاپ دل

تعویض باتری لپ تاپ دل

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید در تولید باتری‌های لپ تاپ، هنوز هم این قطعه یکی از قطعاتی است که با سرعت بیشتری نسبت به سایر قطعات، دچار خرابی و کاهش عملکرد می‌شود. به طور معمول، باتری لپ تاپ بعد از دو تا سه سال استفاده، نیاز به تعویض دارد. در صورتی که از کاربران لپ تاپ های دل هستید، می توانید با مراجعه به مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل، از خدمات مرتبط با تعویض باتری و سایر قطعات لپ تاپ دل بهره مند شوید.

مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل، علاوه بر خدمات مرتبط با تعویض باتری لپ تاپ دل، خدمات دیگری نظیر: احیا باتری لپ تاپ دل، تعویض سلول باتری لپ تاپ دل، شوک دادن به باتری لپ تاپ (پس از عیب یابی باتری)، تست باتری لپ تاپ دل، کالیبره کردن باتری لپ تاپ دل، تغییر تنظیمات دستگاه جهت کاهش مصرف انرژی، نصب نرم‌افزار جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی و عیب‌یابی آداپتور دل را نیز ارائه می‌دهند.

تعمیر فن لپ تاپ دل

تعمیر فن لپ تاپ دل

با توجه به این که بیشترین مشکلات فن لپ‌تاپ دل و سایر لپ‌تاپ‌ها ناشی از آلودگی و انباشت گرد و غبار در آن هاست، اولین پیشنهاد ما برای تعمیر فن لپ‌تاپ دل، تمیز کردن و خدمات دهی به آن است. در حین انجام این کار، بهتر است عملیات را در فضای باز و خارج از مناطقی که گرد و غبار بسیار است، انجام دهید.

همچنین، باید به این نکته توجه کنید که جریان هوای قوی بیش از حد ممکن است به فن و دیگر قطعات داخلی لپ‌تاپ صدمه بزند. بنابراین، در هنگام تمیز کردن فن لپ‌تاپ دل، باید با دقت و احتیاط عمل کنید.

اگر فن لپ‌تاپ کاملاً خراب شده و امکان تعمیر آن وجود ندارد، تعویض آن بهترین گزینه است. تعویض فن لپ‌تاپ هم هزینه چندانی ندارد و هم استفاده از یک فن نو، می‌تواند به طور قابل توجهی در افزایش عمر مفید سایر قطعات لپ‌تاپ شما مؤثر باشد.

تعمیر مادربرد لپ تاپ دل

تعمیر مادربرد لپ تاپ دل

برخی از نشانه‌های خرابی و نقص در عملکرد مادربرد لپتاپ دل شامل عدم نصب ویندوز، روشن نشدن، عدم شارژ شدن، خاموش شدن ناگهانی، کندی شدید دستگاه، عدم عملکرد صحیح کلیدها، عدم نمایش تصویر در دستگاه، تولید تصویر فقط در خروجی مانیتور، پریدگی و به هم ریختگی رنگ تصویر است. تعمیر این نوع اشکالات سخت‌افزاری و دیگر اشکالات مرتبط با لپتاپ دل، به عهده مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل می باشد.

پیشنهاد خواندن: تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل

تعمیر هارد لپ تاپ دل

بهترین راه حل برای هر گونه مشکلاتی که ممکن است در هارد لپ تاپ شما بروز کند، مراجعه به نمایندگی تخصصی تعمیر لپ‌تاپ دل می باشد. اگر صدای نامطلوب یا هر نشانه دیگری از خرابی در هارد لپ تاپ شما وجود دارد، بهتر است به سرعت اقدام به تعمیر آن کنید تا مشکل بزرگتری به وجود نیاید. صدمات به هارد لپ تاپ ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله ضربه به هارد یا نوسانات برق رخ دهند. در صورتی که هارد شما خراب شده باشد، بهتر است آن را به مرکز تعمیر مناسب ببرید تا احتمال بازیابی اطلاعات بیشتر شود و در پایان، لپ تاپ شما به کار خود ادامه دهد.

با توجه به اینکه هارد، حساسیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز مشکل در هارد لپ‌تاپ، از دستکاری آن خودداری کنید و بهتر است با مراجعه به نمایندگی های تعمیر لپ‌تاپ دل، مشکل را حل کنید. این اقدام باعث می‌شود روند تعمیرات هارد به صورت کامل و بدون اشکال صورت گیرد.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل

تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل

تاچ پد یکی از پر استفاده‌ترین قطعات لپ تاپ است که اکثر کاربران با مشکلات مختلفی در این بخش روبرو می‌شوند. مشکلات سخت‌افزاری نظیر ضربه خوردن لپ تاپ و یا سقوط آن از ارتفاع، می‌تواند باعث شکستن تاچ پد و سردرگمی کاربر شود. همچنین، مشکلات نرم‌افزاری نظیر نصب برخی نرم‌افزارهای مخرب و حتی ویروسی، نیز ممکن است باعث عدم عملکرد صحیح تاچ پد شود. بنابراین، در صورت بروز هرگونه مشکلی برای تاچ پد لپ تاپ، به یکی از شعب نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ دل مراجعه کرده و مشکل را رفع کنید.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ دل اینسپایرون|معرفی لپ‌تاپ دل اینسپایرون Dell Inspiron 3581

ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ دل

گام اول برای ارتقای کارت گرافیک لپتاپ دل، تشخیص نام شرکت سازنده و مدل کارت گرافیک است. برای انجام این کار، لطفاً به بخش “Start” ویندوز بروید (در ویندوز 8 و 8.1 وارد محیط مترو شوید) و عبارت “Dxdiag” را تایپ کنید. سپس دکمه “Enter” را بزنید. این کار باعث ظاهر شدن یک صفحه برای شما می‌شود که اطلاعات سیستم استفاده شده در آن را نمایش می‌دهد.

برای مشاهده اطلاعات کارت گرافیک خود در این صفحه، به تب دوم (Display) بروید. با ورود به این تب می‌توانید اطلاعات دقیق مرتبط با کارت گرافیک دستگاه خود را مشاهده کنید. برای ارتقای درایور کارت گرافیک، کافی است روی مدل کارت گرافیک خود در Device Manager راست کلیک کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید.

روشی دیگر برای به روزرسانی درایور کارت گرافیک، استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث می‌باشد که با دسترسی آسان و رابط کاربری ساده ای که دارند، به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی و به صورت خودکار درایور کارت گرافیک خود را به‌روز کنند. همچنین، می‌توانید به سایت سازنده مراجعه کرده و از طریق جستجو در قسمت پشتیبانی، دانلود و نصب درایور جدید را انجام دهید. در صورت عدم تسلط به این فرآیند، می‌توانید با مراجعه به مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل، از خدمات و راهنمایی‌های تخصصی در این زمینه بهره‌مند شوید.

تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

در تعمیر کیبورد لپ تاپ دل، بررسی نوع کلیدهای استفاده شده و فناوری جاگیری آنها بسیار مهم است. علاوه بر این، با توجه به عدم وجود استاندارد خاص در طراحی صفحه کلیدها، هر کیبورد دارای طراحی و استاندارد خاص خود است. در این حالت، بررسی یک نمونه سالم از کیبورد مشابه می‌تواند به شما در تعمیر کلیدهای لپ تاپ کمک کند.

اگر یک یا چند کلید از کیبورد لپتاپ شما خراب شده است، بهتر است برای آشنایی با استانداردهای استفاده شده در آن کیبورد، به یکی از کلیدهای سالم مراجعه کنید.

با جدا کردن یک کلید سالم از کیبورد، می‌توانید با روش اسمبل آن آشنا شوید. با این حال، تعمیر کیبورد لپتاپ، علی‌رغم ظاهر ساده‌ای که دارد، یک کار تخصصی و پیچیده است. به همین دلیل، توصیه می‌شود تعمیر این قسمت از دستگاه خود را به متخصص‌های ماهر در مراکز تعمیر لپ‌تاپ دل بسپارید. آنها با تجهیزات و دانش لازم، قادر به تعمیر کیبورد لپتاپ شما خواهند بود.

بازیابی اطلاعات لپ تاپ دل

در صورتی که اطلاعات موجود در هارد دارای اهمیت و ارزش بالایی برای شما هستند، هیچگاه هارد را برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات فرمت نکنید. چون این عمل زمان بازیابی اطلاعات را به شدت افزایش می‌دهد و در برخی موارد امکان دارد که اطلاعات دیگر قابل بازیابی نباشند. بهتر است در صورتی که پیغام فرمت کردن هاردیسک را مشاهده کردید، از ادامه‌ی این عمل خودداری کنید. اگرچه امکان بازیابی اطلاعات لپ تاپ دل حتی پس از فرمت شدن هارد وجود دارد، اما بهتر است که از این کار خودداری کنید، به‌ویژه اگر اطلاعات شما دارای ارزش بالایی هستند.

جمع بندی

اولین مرحله در تعمیر لپ‌تاپ دل، عیب یابی دقیق و انتخاب بهترین روش برای رفع عیوب دستگاه است. با انجام عیب یابی صحیح و تخصصی، کارشناسان قادر خواهند بود بخش معیوب شده دستگاه را شناسایی کنند و از ورود به حوزه های نامرتبط خودداری کنند. در این مقاله به موضوعاتی از تعمیر لپ‌تاپ دل پرداختیم که درصورت بروز لازم است برای رفع آن ها از تخصص کافی برخوردار باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *