آموزش تمیز کردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

آموزش تمیز کردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

اگر بطور مداوم از لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، بدون شک کیبورد شما به زودی کثیف می‌شود. اگر این کثیفی را هر چند وقت یکبار پاک نکنید، احتمال خراب شدن آن به شدت افزایش می‌یابد. علاوه بر این، این مسئله ممکن است باعث آلوده شدن محیط کار شما نیز شود. چگونه می‌توان کیبورد لپ تاپ را تمیز کرد، به‌ طوری که هیچ آسیبی به کیبورد و سایر قطعات لپ‌تاپ نرسد؟ در این مقاله به شیوه‌های صحیح تمیز کردن کیبورد لپ تاپ، بدون ایجاد هیچ مشکلی برای سیستمتان پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

روش های تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر از کارهای پیچیده‌ای محسوب نمی‌شود و می‌توانید با دنبال کردن چند مرحله، این کار را به راحتی انجام دهید. قبل از اینکه به مراحل تمیز کردن کیبورد لپ تاپ بپردازیم، لازم است به چند نکته اساسی توجه داشته باشید:

بیشتر بخوانید‌: تعمیر لپ تاپ دل

  • قبل از هر چیز، لپ‌تاپ را خاموش کنید و آن را از برق خارج کنید.
  • در صورتی که لپ‌تاپ دارای باتری قابل تعویض است، باتری آن را جدا کنید.
  • به هیچ عنوان از دستمال کاغذی برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ استفاده نکنید، و به جای آن از پارچه‌های نرم و مناسب استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که قبل از هرگونه تمیز کردن، دفترچه راهنمای لپ‌تاپ یا کیبورد خود را مطالعه کرده و اطلاعات مربوط به امکانات آن را بررسی کنید، زیرا برخی از کیبوردها امکان خارج کردن دکمه‌ها را دارند.

کیبورد یا لپ تاپ را وارونه نگه دارید

کیبورد یا لپ‌تاپ خود را وارونه کنید و به آرامی به پشت آن ضربه بزنید تا ذرات گرد و غبار درشت و یا آشغال‌هایی که وارد کیبورد شده اند، از آن بیرون بریزند. توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید.

از اسپری هوای فشرده استفاده کنید

در گام بعدی بهتر است از اسپری هوا استفاده کنید. اسپری هوا را بین کلیدها جابجا کرده و آن را به طور کامل روی کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر حرکت دهید تا هیچ ذره ی گرد و غباری داخل کیبورد باقی نماند. رعایت این نکته لازم است که اسپری هوا را به طور ناگهانی و بسیار نزدیک به کیبورد نباید قرار دهید و آن را در  فاصله مناسبی مانند 4 سانتی‌متر از کیبورد در دست بگیرید.

پیشنهاد خواندن: نحوه تعویض خمیر سیلیکون لپ تاپ دل

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ با اسپری هوا

از دستمال نانو استفاده کنید

در این مرحله از تمیز کردن کیبورد لپ تاپ از دستمال نانو برای پاک کردن گرد و غبار از بین و روی کلیدهای کیبورد استفاده کنید و فضای میان کلیدها را تمیز کنید. البته حواستان باشد که دستمال نانو را مرطوب نکنید زیرا نیازی نیست که آن را خیس کنید یا از مواد تمیز کننده بر روی آن بپاشید.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ استوک دل

از الکل استفاده کنید

اگر استفاده تان از سیستم بسیار زیاد است، لازم است در فرآیند تمیز کردن کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر از یک یا چند پد آغشته به الکل استفاده نمایید و کلیدها را به‌طور کامل پاک کنید. زمانی که از کیبورد استفاده می‌کنید، چربی انگشتان شما به تدریج در کلیدها جذب می‌شود و آن‌ها را آلوده می‌کند. الکل، بهترین روش برای حذف این چربی ها می باشد. استفاده از الکل هیچ خطری ندارد زیرا اگر وارد کیبورد هم شود پس از زمان کمی خشک می شود و هیچ آسیبی به قطعات داخلی وارد نمی کند و این یکی از ویژگی های خوب الکل است.

استفاده از پد الکلی برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

نتیجه گیری

ما در این مقاله، آموزش جامعی برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ‌ های دل و حتی سایر برندها ارائه داده‌ایم. در این آموزش با دنبال کردن چند مرحله ساده، به راحتی می توانید کیبورد لپ تاپ خود را تمیز کنید. از آنجا که روش‌های مطرح شده در اینجا قابلیت استفاده برای تمامی انواع کیبوردها را دارند، می‌توانید از این راهنما برای تمیز کردن کیبوردهای جداگانه هم استفاده نمایید.

 

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *