نحوه تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ دل

تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ

تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ

تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ

در بسیاری از موارد، به دلیل ضربه یا نفوذ آب به قطعات لپ تاپ، دی وی دی رایتر لپ تاپ شما ممکن است آسیب ببیند که برای رفع آن، لازم است به یک مرکز تخصصی مراجعه نمایید و یا از خدمات یک تعمیرکار حرفه‌ای بهره مند شوید. در این مطلب، به شما نحوه تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ دل و جزئیات آن را توضیح می‌دهیم. با توجه به میزان خسارت وارد شده به این قطعه، راه های گوناگونی برای تعمیر آن وجود دارد.

تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ دل

به طور کلی، درایو نوری لپ تاپ‌ها ممکن است با مشکلاتی روبرو شود و بسیاری از کاربران با محدودیت‌هایی در کار با این بخش روبرو می‌شوند. گاهی اوقات دیسک‌ها در دی وی دی رایتر خوانده نمی‌شوند و یا درب آن اصلا باز نمی شود. در ادامه، با روش‌های تعمیر DVD رایتر لپ تاپ دل و سایر برندها آشنا خواهید شد و همچنین نشانه‌های خرابی و عیوب این قطعه را خواهید شناخت. بنابراین در صورت بروز مشکل، می‌توانید با سرعت و به آسانی این بخش را بازسازی و مشکل را حل کنید. همچنین تیم تخصصی تعمیرات لپ‌تاپ دل، در نمایندگی دلیران، آماده است تا در بهترین شرایط، دی وی دی رایتر شما را تعمیر کنند.

 

چگونه می‌توان دی‌وی‌دی رایتر لپ‌تاپ دل را تعمیر کرد؟

روش‌های متعددی برای تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ دل و سایر برندها و رفع مشکلات این قطعه وجود دارد. تمیز کردن لنز یکی از اقدامات مفیدی است که می‌تواند به برطرف کردن بخشی از مشکلات دی وی دی رایتر کمک کند و یا حتی مشکل آن را به طور کلی برطرف نماید. برای انجام این کار توجه داشته باشید که لپ تاپ حتماً خاموش و به برق متصل نباشد.

تمیز کردن لنز دی وی دی

راه دیگری که برای تعمیر دی وی دی رایتر لپ‌تاپ دل وجود دارد، تغییر مقاومت یا پتانسیومتر است. در هر یک از لنزها، یک پتانسیومتر (یا مقاومت قابل تنظیم) وجود دارد که قابلیت کنترل جریان ورودی به سنسور اصلی را دارد.

هر زمان که لازم باشد، تکنسین با استفاده از یک پیچ گوشتی ریز محور، مقاومت را افزایش می‌دهد تا جریان ورودی به لنز افزایش یابد و در نتیجه، توان لنز افزایش یابد و مشکلات و ایرادات دی‌وی‌دی رایتر رفع شود. سعی کنید خودتان این کار را انجام ندهید؛ زیرا افزایش غیرطبیعی مقاومت می‌تواند به طور کلی عملکرد دی‌وی‌دی رایتر را مختل کند. در صورتی که این قطعه خراب یا شکسته شده باشد، تعمیرکار باید DVD رایتر لپ‌تاپ را تعویض کند.

آموزش قدم به قدم تعمیر DVD رایتر لپ تاپ دل

برای تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ دل و سایر برندها، تکنسین از ابزار مخصوصی برای باز کردن رایتر DVD استفاده می‌کند. در گام بعدی، باید به جدا کردن کابل شارژر و خارج کردن باتری از لپ‌تاپ پرداخته شود. پس از آن پنلی که در پشت لپ‌تاپ قرار دارد، باز می‌شود تا به DVD رایتر دسترسی پیدا شود. پس از باز کردن پیچ‌های نگهدارنده درایو نوری، این قسمت از لپ‌تاپ جدا می‌شود. سپس تعمیرکار، دی وی دی رایتر را تعمیر می‌کند و اگر آسیب وخرابی این قسمت زیاد باشد، یک نمونه جدید جایگزین قطعه قبلی می‌نماید.

تعمیر DVD رایتر لپ تاپ دل 

از کجا بفهمیم درایو نوری لپ تاپ خراب است؟

اگر در لپ تاپ شما دی وی دی شناسایی نمی‌شود، احتمال اینکه درایو نوری خراب و آسیب دیده باشد، بسیار زیاد است. به عنوان نشانه‌ای اصلی از خرابی این بخش، می‌توان به عدم توانایی در خواندن DVD اشاره کرد. در این موقعیت، هنگامی که دی وی دی را در محفظه قرار می‌دهید، آن را تشخیص نمی‌دهد و محتوای آن را نمایش نمی‌دهد. همچنین، عدم باز شدن درب هم ممکن است نشانه‌ای از خرابی یا آسیب دیدگی در این بخش باشد.

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است در فرآیند تعمیر دی وی دی رایتر لپ‌تاپ‌های دل و سایر برندها پیش آید، باز نشدن درب آن است. گاهی اوقات این درب باز می‌شود، اما به سرعت بسته می شود و امکان قرار دادن دی وی دی یا بیرون آوردن آن را فراهم نمی‌کند.

 

 

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *