مودم سیمکارتی چیست و انواع آن کدامند؟

مودم سیمکارتی چیست

مودم سیمکارتی

مودم سیمکارتی

اگر محل زندگی یا کار شما دارای خط تلفن ثابت نیست و امکان استفاده از اینترنت سیمی وجود ندارد، می‌توانید از مودم‌های سیم کارتی استفاده کنید تا به اینترنت دسترسی پیدا کنید. به دلیل بهتر بودن سرعت اینترنت سیم کارتی در ایران، بسیاری از افراد تمایل دارند که برای لپ‌تاپ خود مودم سیم کارتی تهیه کنند. مودم‌هایی که بدون نیاز به سیم متصل می‌شوند، باید قادر به برقراری ارتباط با سیم کارت باشند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا توضیح دهیم که مودم سیمکارتی چیست و انواع آن کدامند.

مودم سیمکارتی چیست؟

مودم سیمکارتی، ابزاری است که اکنون مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. یکی از نیازهای اساسی کاربران در دنیای امروز، همواره دسترسی راحت، پرسرعت، پایدار و با کیفیت به اینترنت است، به ویژه در هر زمان و مکان. این نیاز را می‌توان به راحتی و با هزینه مناسبی به وسیله انواع مودم‌های سیمکارتی برآورده کرد، که به ما اجازه می‌دهند تا همیشه و در هر مکان ارتباطمان با دنیای اینترنت را حفظ کنیم. با داشتن یک مودم سیمکارتی و یک سیم کارت، ما می‌توانیم به راحتی و در هر مکانی به دنیای اینترنت متصل شویم، بدون نیاز به اینترنت ثابت یا شبکه‌های وای‌فای.

بیشتر بخوانید: چرا در هنگام قطع اینترنت باید مودم را خاموش و روشن کرد

 

 

مودم سیمکارتی

امروزه، اپراتورهای تلفن همراه خدماتی با کیفیت بالا و دسترسی آسان به اینترنت را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. به راحتی می‌توانید با خرید یک سیم‌کارت از اپراتورهایی مانند ایرانسل، همراه اول و یا رایتل و فعال‌سازی بسته اینترنتی مورد نظر، از طریق دستگاه خود به اینترنت متصل شوید. این خدمات منجر به افزایش استفاده از مودم‌های سیم‌کارت شده و به جای مودم‌های ADSL در مصرف‌کنندگان جایگزین شده‌اند.

انواع مودم سیمکارتی

همانطور که گفتیم مودم‌های سیم‌کارتی به دلیل سادگی استفاده، انعطاف‌پذیری و امکان اتصال به اینترنت در هر زمان و مکان، جایگزینی مناسب برای مودم‌های سنتی شده‌اند. این مودم‌ها انواع مختلفی دارند که در زیر به معرفی آنها پرداخته ایم:

  • مودم سیمکارتی دارای باتری داخلی (مودم همراه)

مودم همراه

مودم های همراه مودم‌هایی هستند که دارای باتری داخلی هستند و امکان استفاده از آن‌ها در سفر، در حین رفت و آمد به محل کار یا دانشگاه وجود دارد. این مودم ها اکنون از محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. با توجه به عدم نیاز به نمایشگر رنگی و وجود باتری مستقل در این مودم ها، عمر باتری آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش داده شده است و از این رو بسیار پرطرفدار شده‌اند.

  • مودم سیمکارتی بدون باتری (مودم رومیزی)

مودم رومیزی

نوع دوم مودم‌های سیمکارتی، مانند مودم ADSL است که به طور ثابت در منزل یا محل کار قرار می‌گیرد. این نوع مودم‌ها مستقیماً به برق متصل می‌شوند و نیازی به باتری ندارند. آنتن‌های قوی‌تری دارند که سرعت دانلود و آپلود آنها را نسبت به مودم‌های همراه افزایش می‌دهد. همچنین، این مودم‌ها دارای چند پورت LAN برای اتصال به دستگاه‌های دیگر از طریق کابل هستند. علاوه بر این، یک پورت WAN و یک پورت USB نیز در این مودم‌ها وجود دارد.

  • مودم سیمکارتی دانگل

مودم دانگل

دسته‌ی آخر مودم‌های سیمکارتی، مودم های دانگل‌ هستند که از طریق پورت USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل می‌شوند. این دستگاه‌ها، به‌طور کلی قدیمی‌تر از مودم‌های همراه و مودم‌های رومیزی هستند و تنها بر روی سیستم‌های کامپیوتری قابل استفاده می‌باشند. استفاده از مودم دانگل سیم‌کارتی نسبت به دو دسته‌ی دیگر، به دلیل پیکربندی و راه‌اندازی پیچیده‌تر، دشوارتر است.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *