بهترین برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک

برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک

برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک

برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک

زندگی در شهرهای بزرگ و پرترافیک چالش‌برانگیز است؛ همه افراد به دنبال رسیدن به مقصد خود به‌صورت سریع و آسان هستند. امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند گسترش یافته است، بنابراین استفاده از اپلیکیشن های کاربردی مانند برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک نیز رواج یافته‌اند. در گذشته مردم از نقشه های کاغذی برای پیدا کردن مسیر موردنظر خود کمک می گرفتند. اما امروزه افراد از نقشه‌ها و برنامه‌های مسیریاب آنلاین استفاده می کنند، زیرا این برنامه‌ها به‌طور همزمان با مشخص‌کردن مکان‌ها، بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را با توجه به وضعیت ترافیک در مسیرهای دیگر به کاربران ارائه می‌دهند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک بپردازیم.

معرفی بهترین برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک

تا چندین سال‌ پیش، رانندگان برای پیدا کردن یک مکان خاص از مغازه‌داران یا عابرین پیاده درخواست کمک می‌کردند. اما امروزه با توجه به وسعت شهرها، این کار دشواری‌های خاص خود را دارد. زیرا ضمن زمان‌بر بودن، احتمال گم‌کردن آدرس را نیز افزایش می‌دهد.

برای مقابله با این مشکل، یک سری نرم‌افزارهای مسیریابی طراحی شده‌اند. این اپ‌ها زمان رسیدن به مقصد را به طور قابل توجهی کوتاه‌تر می‌کنند. در زیر تعدادی از برنامه‌های مسیریابی خارجی و ایرانی را معرفی کرده‌ایم تا در مسیرهای شلوغ یا خلوت، بهترین راهنمای شما باشند.

اپلیکیشن Google Maps

اپلیکیشن Google Maps

برنامه Google Maps یکی از معروف‌ترین برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک است که توسط Google توسعه یافته است. این برنامه امکانات متعددی از جمله مسیریابی خودکار، اطلاعات ترافیک زنده، مکان‌یابی مکان‌های مختلف از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، جایگاه های سوخت و سایر امکانات را فراهم می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند نظرات و امتیازها را بررسی کنند تا بهترین مسیر را انتخاب کنند. Google Maps به‌طور معمول روی تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های Android و iOS قابل دسترسی است و همچنین از طریق وب نیز قابل استفاده می‌باشد.

اپلیکیشن Waze

اپلیکیشن Waze

اپلیکیشن Waze یکی دیگر از برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک است که توسط Waze Inc. توسعه داده شده است و اکنون متعلق به Google می‌باشد. Waze به کاربران امکان مسیریابی هوشمند را با استفاده از اطلاعات ترافیک زنده، گزارش‌های کاربران در مورد ترافیک، پلیس، تصادفات و دیگر مسائل را فراهم می‌کند.

این اپلیکیشن امکاناتی از قبیل محاسبه مسیر با توجه به ترافیک فعلی، هشدارهای صوتی در صورت وقوع رویدادهای جاده‌ای، جستجوی مکان‌های مختلف از جمله جایگاه های سوخت، رستوران‌ها، پارکینگ‌ها و… را فراهم می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند اطلاعاتی از مسیر خود ارسال کرده و به توسعه و بهبود آن کمک کنند. Waze برای تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های Android و iOS در دسترس است و به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده می‌باشد.

اپلیکیشن نشان

اپلیکیشن نشان

نشان” یکی از برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک محبوب ایرانی است که از ویژگی‌های بارزی برخوردار است. این اپلیکیشن به کاربران امکان مسیریابی با توجه به ترافیک آنلاین را می دهد، همچنین مسیریابی بر اساس طرح‌های ترافیک در شهرها و کلان‌شهرها و مسیریابی مخصوص موتورسیکلت را نیز انجام می‌دهد. این برنامه امکاناتی از قبیل نمایش پلیس و دوربین‌ها، هشدار در صورت رد شدن از سرعت مجاز، نمایش عوارضی جاده‌ها و هزینه هر مسیر را فراهم می‌کند.

همچنین امکاناتی مانند مسیریابی حمل‌ونقل عمومی و نمایش ایستگاه‌های آلودگی هوا نیز به این برنامه اضافه شده است. کاربران نیز از امکان جستجو و مسیریابی آفلاین در تمام استان‌های ایران و کشورهای مقصد سفر ایرانیان نیز بهره‌مند هستند. نشان، با ارائه این امکانات متنوع و قابلیت‌های پیشرفته، توانسته است توجه و استفاده بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

اپلیکیشن بلد

بلد یکی دیگر از برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک ایرانی است که به ویژه در میان رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شهرت دارد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این اپلیکیشن این است که مسیرهای متنوعی را برای جلوگیری از ترافیک پیشنهاد می‌دهد. ویژگی‌هایی همچون راهنمای صوتی، سیستم جستجوی آسان، سرعت‌سنج و … نیز به محبوبیت این برنامه افزوده‌اند.

اگر قصد دارید به طور دقیق از موقعیت افسر پلیس آگاه شوید، نرم‌افزار بلد بهترین گزینه برای شماست. از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که برای دستیابی سریع‌تر به مقصد، از اطلاعات پلاک‌های ساختمانی استفاده می‌کند.

پیشنهاد خواندن: آموزش ردیابی لپ تاپ گمشده

اپلیکیشن دال

اپلیکیشن دال به عنوان یکی از بهترین برنامه های مسیریابی و کنترل ترافیک فارسی شناخته می‌شود. این برنامه پس از مشکلاتی که برنامه ویز در ایران داشت، معرفی شد. دال تمام نقشه‌های خود را از گوگل می‌گیرد و با ویز شباهت گرافیکی زیادی دارد. رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی دارد و هیچ گزینه اضافی‌ای که ممکن است کاربر را گیج کند، وجود ندارد. این برنامه از نقشه‌های گوگل استفاده می‌کند و هیچ نقشه بومی ایرانی در آن وجود ندارد.

یک نکته‌ی منفی این است که برخی از مکان‌ها روی نقشه نمایش داده نمی‌شوند. همچنین برنامه در هر ۳۰ ثانیه مسیر را بروزرسانی می‌کند و در برخی موارد اشتباه می‌شود. از مزایای دال این است که رانندگان می‌توانند اتفاقاتی مانند تصادف، ترافیک و شلوغی خیابان‌ها را به دیگران اعلام کنند تا رانندگان دیگر بتوانند مسیریابی مناسب‌تری انتخاب کنند. همچنین دال امکان مسیریابی مستقیم از داخل سایر اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند.

اپلیکیشن KOMOOT

اپلیکیشن KOMOOT

این برنامه با تعداد نصب بالایی که دارد، جزو برنامه‌های محبوب مسیریابی محسوب می‌شود. شما می‌توانید این برنامه را بر روی دو سیستم عامل اندروید و iOS نصب کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته این برنامه ارائه گزارش‌های صوتی درباره مسیرهای مورد نظر است. اما باید توجه داشت که این برنامه قابلیت مشاهده وضعیت ترافیکی جاده‌ها را ندارد. به همین دلیل، این برنامه برای افرادی توصیه می‌شود که قصد دارند در محیط خارج از شهر به کوهنوردی یا دوچرخه‌سواری بپردازند.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *