آموزش مخفی کردن برنامه در اندروید

مخفی کردن برنامه در اندروید

مخفی کردن برنامه در اندروید

مخفی کردن برنامه در اندروید

مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی‌های اندروید یکی از روش‌های محبوب برای حفظ حریم خصوصی و امنیت است که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند. زمانی که برنامه‌های حساس یا خصوصی در دستگاه شما وجود دارند، مخفی کردن آن‌ها می‌تواند از دسترسی غیرمجاز دیگران به آن‌ها جلوگیری کند. در این مقاله، به برخی از روش‌های رایج برای مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی‌های اندروید می‌پردازیم. پس تا آخر این آموزش همراه ما باشید.

آموزش مخفی کردن برنامه در اندروید

مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی‌های اندروید یکی از امکانات مهم است که برنامه‌های حساس یا خصوصی را از نظر دیگران پنهان می کند تا به آنها دسترسی نداشته باشند. این امر می‌تواند بسیار مفید باشد زمانی که شما می‌خواهید اطلاعات یا برنامه‌های خود را از دست دیگران پنهان کنید، مانند عکس‌ها، پیام‌ها، یا برنامه‌های بانکی. در ادامه روش مخفی کردن برنامه در گوشی های سامسونگ و شیائومی را توضیح داده ایم.

روش مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ

برخی گوشی‌های سامسونگ این امکان را دارند که برنامه‌های نصب شده را از منوی کشویی برنامه مخفی کنند؛ انجام این فرایند نیز بسیار ساده است.

  1. برای شروع، روی یک بخش خالی از صفحه نمایشگر گوشی خود فشار طولانی دهید. سپس از منویی که در قسمت پایین نمایان می‌شود، بر روی گزینه “تنظیمات” (Settings) کلیک کنید.
  2. با ورود به قسمت تنظیمات، به پایین صفحه بروید و روی گزینه “مخفی کردن برنامه‌ها” (Hide Apps) کلیک کنید. در این مرحله، شما می‌توانید برنامه‌های مورد نظر خود را با انتخاب آنها، به سادگی مخفی کنید.
  3. پس از انتخاب برنامه‌هایی که می‌خواهید مخفی شوند، روی گزینه “انجام” (Done) کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود و برنامه‌های انتخاب شده مخفی شوند.

پس از پنهان کردن برنامه در گوشی، حتی اگر در بخش جستجوی نام برنامه را انجام دهید، هنوز آن برنامه نمایان نخواهد شد. اما اگر از یک برنامه جانبی برای جستجوی برنامه‌ها استفاده کنید، می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات > برنامه‌ها، برنامه‌های پنهان شده را پیدا کنید. برنامه‌های سامسونگ فراهم نمی‌کنند که به طور مستقیم به برنامه‌های پنهان دسترسی داشته باشید، بنابراین دسترسی به آنها کمی دشوارتر است. اما همواره می‌توانید از یک ویجت جستجوی گوگل برای حل این مشکل استفاده کنید.

روش مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی

گوشی‌های شیائومی با رابط کاربری MIUI به صورت پیش‌فرض از قابلیت مخفی کردن برنامه‌ها بهره‌مند هستند که این امر را برای کاربران بهبود داده‌اند و آن را بسیار ساده کرده‌اند. توجه داشته باشید که این ویژگی در همه دستگاه‌های شیائومی از جمله گوشی‌های سری ردمی، پوکو و سایر مدل‌ها قابل دسترسی است. برای مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی اندروید، ابتدا وارد تنظیمات (Settings) دستگاه خود شوید و برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید.
در صفحه تنظیمات برنامه‌ها، قابلیت قفل برنامه‌ها (App Lock) را خواهید دید. بر روی این گزینه ضربه بزنید. این گزینه از شما خواهد خواست که یک رمز عبور را تعیین کنید.
پس از اتمام فرآیند، با دو بخش App Lock و Hidden Apps مواجه خواهید شد. بر روی مخفی کردن برنامه‌ها ضربه بزنید تا لیستی از برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاهتان را مشاهده کنید.
سپس باید برنامه‌های مورد نظر خود را پیدا کرده و آن‌ها را به سادگی مخفی کنید. این کار باعث می‌شود برنامه‌ها مخفی شوند و دیگران به آن‌ها دسترسی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش تایپ کردن صدا در گوشی های اندروید

روش مخفی کردن برنامه در اندروید با استفاده از Microsoft Launcher

در صورت استفاده از لانچر مایکروسافت، برای مخفی کردن برنامه در اندروید، مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که هیچ کدام از برنامه‌های مخفی در منوی کشویی برنامه Microsoft Launcher نمایش داده نخواهند شد.

1. روی یک قسمت خالی از صفحه اصلی خود، انگشت خود را قرار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید تا منوی مربوطه ظاهر شود و بتوانید گزینه تنظیمات لانچر (Launcher Settings) را انتخاب کنید.

2. از Home Screen، وارد بخش برنامه‌های مخفی (Hidden Apps) شوید.

3. روی گزینه برنامه‌های مخفی (Hide Apps) ضربه بزنید و برنامه‌هایی که قصد مخفی کردن آن‌ها را دارید، انتخاب کنید.

4. در ادامه، کار را با ضربه زدن بر روی گزینه Done که در گوشه سمت راست قسمت بالا قرار دارد، به پایان ببرید.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *