آموزش حذف پسورد فایل های مختلف

آموزش حذف پسورد فایل های مختلف

حذف پسورد فایل

حذف پسورد فایل

حتما تا به حال فایلی را دانلود کرده اید که رمزگذاری شده باشد و قادر به باز کردن آن نبوده اید. برای دسترسی به دیتاهای درون هر فایل رمزگذاری شده، نیاز به رمز فایل یا راه حلی برای حذف آن داریم. به علاوه، گاهی کاربران خود برای فایل‌های مهمی که دارند، رمزی قرار می‌دهند اما بعدها ممکن است این رمز را فراموش کنند. در چنین شرایطی ممکن است رمزگشایی فایل به چالشی پیچیده تبدیل شود و فرآیند باز کردن آن به راحتی انجام نشود.

اما گاهی کاربران رمز فایل را در اختیار دارند و تنها به دلیل سهولت در باز کردن آن و استفاده از فایل، نیاز به حذف رمز دارند. به این ترتیب با شکستن قفل فایل مورد نظر، به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا می‌کنند. این رمزها ممکن است برای فرمت‌های مختلفی از فایل از جمله Word، PDF، Excel و فایل‌های فشرده مانند ZIP باشد. روش‌های مختلفی برای حذف این پسوردها وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط، از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب، همراه ما باشید تا روش‌های حذف رمز از فرمت‌های مختلف فایل از جمله Word، PDF، Excel و ZIP را به شما آموزش دهیم.

حذف پسورد فایل های مختلف

روش های حذف پسورد فایل های با فرمت Word

برای شکستن پسورد فایل‌های ورد، چندین روش وجود دارد که به آن ها می پردازیم. در اولین روش‌، می‌توانید با ورود به وب‌سایت www.lostmypass.com پسورد فایل ورد را حذف کنید. پس از ورود به این وب‌سایت و انتخاب فایل ورد مورد نظر، رمز آن حذف خواهد شد. همچنین، پس از رمزگشایی، پسورد فایل به شما نمایش داده می‌شود. روش دوم برای بازگشایی قفل فایل ورد استفاده از قابلیت Protect Document است. برای این کار، ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب کنید و سپس به تب File بروید. سپس گزینه info را انتخاب کرده و گزینه Protect Document را پیدا کنید. با استفاده از بخش Encrypt with password، پسورد فایل را در اختیار خواهید داشت.

حذف رمز از فایل های ورد

علاوه بر روش های گفته شده، می‌توانید از نرم‌افزارهای ویژه بازیابی رمز عبور برای حذف پسورد از یک فایل ورد استفاده کنید. این نرم‌افزارها دقیقا برای همین کار ساخته شده اند و به عنوان ابزارهای مخصوص برای بازیابی رمز عبور فایل های ورد شناخته می‌شوند. یکی از برنامه هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، نرم افزار Free Word and Excel Password Recovery Wizard است که به صورت رایگان قابل دسترسی است و به شما کمک می‌کند تا پسورد فایل‌های ورد را حذف کنید. نرم‌افزار دیگری که می‌توانید امتحان کنید، Word Password Recovery Master است. همچنین، نرم‌افزارهای CrackIt و GuaWord نیز از دیگر ابزارهای موجود هستند که برای حذف پسورد فایل‌ های ورد به کار می‌روند.

روش حذف پسورد فایل های با فرمت Excel

اگر فایل اکسل شما رمزگذاری شده است، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای حذف پسورد فایل و باز کردن قفل آن استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که برای این کار نیاز به داشتن پسورد است. در زیر دو روش برای حذف پسورد فایل اکسل ذکر شده است:

در اولین روش، شما ابتدا باید وارد فایل اکسل شوید و پسورد آن را وارد کنید. سپس به قسمت File بروید و بر روی گزینه Info کلیک کنید. در این بخش، که صفحه اطلاعات فایل مورد نظر است، بر روی گزینه Protect Workbook کلیک کنید. در مرحله بعد، روی گرزینه Encrypt with Password کلیک کنید تا یک صفحه محاوره‌ای برای تغییر یا حذف رمز عبور فایل اکسل ظاهر شود. شما در این قسمت می‌توانید با وارد کردن رمز عبور جدید، رمز فایل را تغییر دهید یا با پاک کردن کامل آن از کادر محاوره‌ای و فشردن گزینه OK، رمز عبور را به‌طور کامل حذف کنید.

حذف پسورد فایل های Excel

پیشنهاد خواندن: روش های باز کردن رمز لپ‌تاپ دل

روش بازیابی پسورد فایل های با فرمت زیپ

اکثر اوقات فایل‌های زیپ با رمز عبور محافظت شده‌اند. برای باز کردن قفل این فایل‌ها، باید از یک برنامه استفاده کنید که قادر به حذف رمز این فایل‌ها باشد. یکی از برنامه‌های رایگان و پیشنهادی برای این کار، John the Ripper است. برای این کار ابتدا باید این برنامه را روی سیستم خود نصب کنید، سپس فایل زیپ مورد نظرتان را در برنامه وارد کنید و با استفاده از آن، رمز این فایل را حذف کنید.

این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که حتی اگر پسورد فایل را نداشته باشید، آن را باز کنید. اما باید توجه داشته باشید که اکثراً این نرم‌افزارها امنیت کافی را ارائه نمی‌دهند. اگر پسوورد فایل را در اختیار دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت lostmypass و انتخاب فایل زیپ، اقدام به حذف پسورد فایل کنید. پس از انتخاب فایل، فرآیند بازیابی رمز فایل زیپ در وب‌سایت کمی زمان می‌برد تا تکمیل شود.

بیشتر بخوانید :کول پد لپ‌تاپ|مزایای استفاده از کول پد لپ‌تاپ و تاثیرات آن بر روی عمر باتری

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *