رمز لپ‌ تاپ دل | روش های باز کردن رمز لپ‌تاپ دل 2024

روش های باز کردن رمز لپ‌تاپ دل

رمز لپ‌ تاپ دل

رمز لپ‌ تاپ دل

باز کردن رمز لپ‌ تاپ دل دل یک فرآیند چندگانه است که در این مقاله به شما آموزش خواهیم دا د. این فرآیند معمولاً زمانی انجام می‌شود که پسورد سیستم را فراموش کرده‌اید و دسترسی به سیستم را از دست داده‌اید. برای باز کردن رمز لپ‌ تاپ دل و سایر برندها در این مواقع، می‌توانید از نرم‌افزارهای مخصوص استفاده کنید یا به اقدامات دیگری همچون ریست فکتوری و … مشغول شوید. در ادامه این مقاله، نحوه باز کردن رمز لپ‌تاپ دل را به شما آموزش خواهیم داد.

رمز لپ‌ تاپ دل
روش های باز کردن رمز لپ‌ تاپ دل

راه های باز کردن رمز لپ‌ تاپ دل

در صورت فراموش کردن پسورد لپ تاپ، برای دسترسی به سیستم و استفاده از آن، نیاز است رمز را بازیابی کنید یا آن را بشکنید. شما با توجه به دانش و مهارت خود در زمینه کامپیوتر و نرم‌افزار، می‌توانید یکی از روش‌های رایج برای حل این مسئله را انتخاب و اجرا نمایید. برای باز کردن رمز لپ‌تاپ دل، می‌توانید از روش‌هایی نظیر استفاده از پسورد مادر، نرم‌افزار Clear CMOS، یا جامپر مادربرد استفاده کنید. در ادامه، هر یک از این روش‌ها را بصورت جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ با پسورد مادر

اگر پسورد لپ تاپ خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از پسورد مادر وارد سیستم شوید. برخی از لپ تاپ‌ها، بسته به شرکت سازنده، یک سری کلمه عبور به نام “backdoor” یا در پشتی دارند که هنگام فراموش کردن رمز بایوس لپ تاپ، به کمک کاربر می‌آیند. پسوردها به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس هستند؛ بنابراین، به شکل‌های مختلف، آنها را امتحان کنید و اگر رمز باز نشد، روش‌های دیگر را امتحان نمایید.

با این حال، باید توجه داشت که عملکرد این پسوردهای backdoor بستگی به شرکت سازنده و مدل لپ تاپ دارد و ممکن است در برخی موارد عمل نکنند. همچنین، توجه داشته باشید که استفاده از پسوردهای backdoor به صورت غیرقانونی ممکن است با مقررات شرکت سازنده در تضاد باشد. بنابراین، هنگام استفاده از این روش، به رعایت قوانین و مقررات مربوطه توجه ویژه داشته باشید.

نرم افزارهای  Clear CMOS

روش دوم برای باز کردن رمز لپ‌ تاپ دل، استفاده از نرم افزارهای Clear CMOS است. امروزه، برنامه‌های زیادی در این زمینه ارائه شده‌اند که می‌توانید با دانلود و نصب یکی از آنها، به راحتی و سریعاً قفل لپ تاپ خود را بشکنید. این نرم افزارها بیشتر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کار با آنها بسیار آسان است و به دانش خاصی نیاز ندارد.

ریست باتری  C-MOS

یک روش موثر دیگر برای باز کردن رمز لپ‌ تاپ دل و دیگر برندها، استفاده از ریست باتری C-MOS است. برای انجام این کار، ابتدا باید تمام منابع تغذیه مانند باتری، آداپتور برق و شارژر قابل حمل را از لپ تاپ جدا کنید. سپس با باز کردن پنل پشتی لپ تاپ، باتری CMOS را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که باتری در سمت دیگر مادربرد نصب شده باشد، باید به دقت اطلاعات تعبیه شده را مرور کنید.

پس از مکث حدود 5 تا 10 ثانیه، باتری لپ تاپ را بیرون بیاورید و سپس آن را مجدداً نصب کنید. این اقدام باعث بازنشانی تنظیمات بایوس و CMOS می‌شود. پس از اجرای این مراحل، لپ تاپ را روشن کنید و بررسی کنید که آیا رمز عبور بایوس برداشته شده است یا خیر. اگر موفقیت‌آمیز باشد، می‌توانید به طور مستقیم به سیستم دسترسی پیدا کنید بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور قبلی. توجه داشته باشید که این روش نیازمند دقت و آگاهی از تنظیمات سخت‌ افزاری لپ تاپ شما می‌باشد.

جامپر مادربرد

استفاده از جامپر مادربرد نیز یکی از تکنیک‌های پیچیده‌تر برای باز کردن رمز لپ تاپ است و این نیازمند دانش و تخصص بیشتری است. معمولاً می‌توانید BIOS jumper را در نزدیکی اسلات حافظه RAM یا باتری CMOS روی برد اصلی لپ تاپ مشاهده کنید. پس از شناسایی جامپر در مادربرد لپ تاپ، باید آن را با استفاده از یک تکه سیم کوتاه یا موچین به مدت ۲۰ ثانیه به هم وصل کنید. اگر در این زمینه دانش کافی ندارید، توصیه می‌شود از خدمات تعمیرکاران متخصص لپ تاپ استفاده کنید؛ زیرا عدم احتراز ممکن است به خسارت در مادربرد لپ تاپ منجر شود.

نمایندگی های مجاز تعمیر لپ تاپ دل در ایران

بازکردن رمز لپ‌ تاپ دل با ریکاوری مد

استفاده از حالت ریکاوری یکی از راه‌حل‌های ساده‌ برای باز کردن رمز لپ‌ تاپ دل می‌باشد. برای انجام این عملیات، مراحل زیر را دنبال نمایید:

1. لپ‌تاپ را روشن کنید.

2. در صفحه وارد کردن پسورد، سیستم را ریستارت کنید تا دوباره راه‌اندازی شود.

3.پس از اینکه سیستم دوباره روشن شد، وارد بخش ریکاوری مد شوید.

رمز لپ‌ تاپ دل
رمز لپ‌ تاپ دل

4. حالا باید گزینه view problem detaile را در صفحه startup repair انتخاب کنید.

رمز لپ‌ تاپ دل
رمز لپ‌ تاپ دل

5. در لیست باز شده، روی آخرین گزینه کلیک نمایید.

رمز-لپ-تاپ-دل

6. صفحه جدیدی باز می شود که باید بخش File را باز کنید و گزینه Open را انتخاب نمایید.

7. پس از اینکه مراحل بالا را انجام دادید به فضای دسکتاپ دسترسی پیدا می کنید.

8. در ادامه این مراحل، my computer یا This PC را باز کنید.

9. وارد داریو نصب ویندوز شده و در آن به دنبال پوشه system 32 باشید.

10. حالا نام فایل ultman را به cmd تغییر دهید.

در نهایت لپ تاپ را ریستارت کرده و بدون نیاز به رمز عبور، وارد سیستم شوید.

 

 

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *