ویروسی شدن لپ‌تاپ|6 نشانه ویروسی شدن لپ تاپ دل

ویروسی شدن لپ‌تاپ

ویروسی شدن لپ‌تاپ

ویروسی شدن لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌های دل و سایر برندها، هنگامی که به ویروس آلوده می‌شوند، علائمی نشان می‌دهند که با شناسایی آنها، می‌توانید با انجام عملیات ضدویروسی، از بروز مشکلات گوناگون در لپ‌تاپ خود پیشگیری کنید. اگر به خطرات ویروسی شدن لپ‌تاپ خود توجه نکنید و به‌سرعت برای حذف فایل‌های مخرب اقدام نکنید، ممکن است سیستم شما به اشکال مختلفی آسیب ببیند و رفع مشکلات آن به هزینه‌های اضافی منجر شود.

حتی برخی از ویروس‌ها و بدافزارها می‌توانند منجر به از دست رفتن عملکرد سیستم یا حتی پاک شدن اطلاعات شوند. در ادامه، با معرفی علائم اصلی ویروسی شدن لپ‌تاپ دل، راهکارهایی برای اجرای فرآیند ضدویروسی آموزش داده می‌شود. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویروسی شدن لپ‌تاپ
علائم ویروسی شدن لپ تاپ دل

نشانه های ویروسی شدن لپ‌تاپ دل

قبل از ورود به موضوع اصلی، لازم است بدانید که نشانه‌های ویروسی شدن سیستم در تمامی لپ‌تاپ‌های ویندوزی مشابه هستند. این موضوع به برند خاصی وابسته نیست و تنها سیستم عامل در اینجا اهمیت دارد. همچنین، پیشنهاد می‌شود که قبل از هر اقدامی، یک نرم‌افزار ضدویروس قوی را در لپ‌تاپ خود نصب کنید تا از ورود بدافزارها و ویروس‌ها جلوگیری کنید.

عملکرد معیوب مرورگرها

یکی از نشانه‌های اساسی ویروسی شدن سیستم عامل ویندوز، عملکرد ناصحیح مرورگرهاست. در این حالت، ممکن است پنجره‌های پاپ آپ غیرمعمولی نمایش داده شده و یا ابزارهای اضافی به نوار ابزار مرورگر افزوده شوند. حتی ممکن است موتور جستجو به طور ناگهانی و خودکار تغییر کند و نتایج جستجو در گوگل به شکلی غیرعادی ظاهر شوند. در چنین شرایطی، توصیه می‌شود که آنتی‌ویروس خود را فعال کنید تا سیستم را اسکن کرده و به مشکلات احتمالی پی ببرید.

کاهش سرعت سیستم

نشانه دیگر ویروسی شدن لپ‌تاپ‌های دل و دیگر برندها، کندی در عملکرد سیستم است. البته، در این شرایط باید اطمینان حاصل شود که قطعات سخت‌افزاری سیستم هیچ آسیبی ندیده‌اند و ویندوز به همراه برنامه‌های دیگر به درستی نصب شده‌اند.

نمایندگی های مجاز تعمیر لپ تاپ دل در ایران

ناپدید شدن فایل ها

ناپدید شدن فایل‌ها از جمله نشانه‌های اساسی ویروسی شدن لپ‌تاپ است. برخی از باج‌افزارها قادر به رمزگذاری سیستم هستند تا کاربر به اطلاعات دسترسی نداشته باشد. در این حالت، پوشه‌ها مخفی می‌شوند و اگر بخواهید آنها را پیدا و اجرا کنید، نیاز به پسورد دارید.

با این حال، در واقعیت، پسوردی موجود نیست و باج‌افزار از شما درخواست پول می‌کند. تنها در صورت پرداخت پول، پسورد در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ البته تضمینی وجود ندارد و ممکن است شما پول را هم پرداخت کنید اما هنوز هم فایل‌ها رمزگشایی نشوند! بنابراین، اگر مشاهده کردید که پوشه‌های شما به نحو عجیبی ناپدید شده‌اند، بهتر است هرچه زودتر به اسکن کردن و ویروس‌کشی سیستم فکر کنید.

ویروسی شدن لپتاپ
ویروسی شدن لپ‌تاپ

اتصال ضعیف شبکه

گاهی اتصال ناپایدار به شبکه هم می‌تواند نشانگر ویروسی شدن لپ تاپ باشد، به خصوص زمانی که مودم در وضعیت سالم قرار دارد و مشکلی در اتصال اینترنت وجود ندارد. در چنین شرایطی، احتمال ویروسی شدن به شدت افزایش می‌یابد. برخی از ویروس‌ها تنظیمات شبکه را تغییر می‌دهند و یک پروکسی را اضافه می‌کنند؛ در نتیجه، دسترسی شما به اینترنت قطع می‌شود.

مقالات مرتبط با لپ تاپ دل

کاهش حجم هارد

در ادامه معرفی نشانه‌های ویروسی شدن لپ‌تاپ، لازم است بدانید که کاهش حجم حافظه داخلی به صورت غیرمنطقی، نشانه‌ای بسیار حیاتی است. به عبارت دیگر، زمانی که به صورت ناگهانی و عجیبی متوجه می‌شوید فضای خالی حافظه داخلی لپ‌تاپ کاهش پیدا کرده است و هیچ دلیل منطقی برای آن پیدا نمی‌شود، حتماً سیستم را اسکن کنید تا از وجود یا عدم وجود ویروس‌ها در آن مطمئن شوید.

پیام های اسپم

در بسیاری از مواقع، ویروس‌ها باعث ارسال پیام‌هایی از سیستم شخصی به مخاطبان می‌شوند. نرم‌افزارهای مخرب در این شرایط، بدون اطلاع شما و به صورت اتوماتیک، پیام‌هایی را به دیگران ارسال می‌کنند. تکرار شدن پی در پی این اتفاق ممکن است نشان دهنده ویروسی شدن لپ‌تاپ باشد.

امیدواریم این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد. نظر شما در مورد ویروسی شدن لپ تاپ دل چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید

همچنین پیشنهاد می کنیم تا سری به دیگر مطالب ما نیز بزنید

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *