علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل و راه حل آن

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل و راه حل آن

سیاه شدن صفحه لپ تاپ

سیاه شدن صفحه لپ تاپ

چرا پس از روشن شدن لپ‌تاپ، صفحه نمایش سیاه می‌شود؟ بعد از روشن کردن لپ‌تاپ، با شنیدن صدای فن و دیدن چراغ‌های روی کیبورد، ممکن است فکر کنید که دستگاه به درستی روشن شده است. اما به ناگهان متوجه می‌شوید که صفحه نمایش لپ‌تاپ همچنان تاریک است و روشن نمی‌شود. اگر با چنین مشکلی در لپ‌تاپ خود مواجه شده‌اید و به دنبال یافتن دلیل و راه‌حل برای این مشکل هستید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید؛ زیرا قصد داریم دلایل اصلی سیاه شدن صفحه لپ تاپ و راه‌حل‌های ممکن برای این مشکل را بررسی کنیم.

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل چیست؟

بسیاری از کاربران در هنگام مواجهه با مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ، فرض می‌کنند که مشکل از کارت گرافیک یا نمایشگر لپ تاپ آن‌ها ناشی شده است، در صورتی که این ناهنجاری اغلب به دلیل مسائل نرم‌افزاری اتفاق می‌افتد و عمدتاً در زمانی رخ می‌دهد که به تازگی ویندوز سیستم عامل خود را به‌روزرسانی کرده‌ باشید. البته، این مسأله به ندرت از سمت کارت گرافیک، صفحه نمایش ال‌سی‌دی لپ‌تاپ یا کابل فلت رخ می‌دهد که به انتقال تصاویر از مادربرد به صفحه ال‌سی‌دی مسئولیت دارد.

در ادامه، روش‌هایی را برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل معرفی می‌کنیم. این راهکارها به شما کمک خواهند کرد تا در صورتی که مشکل از نظر نرم‌افزاری باشد، بتوانید آن را به راحتی برطرف نمایید. اگر پس از اجرای این روش‌ها همچنان مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل را داشته باشید، توصیه می‌شود دستگاه را جهت تعمیرات به نمایندگی تخصصی لپ تاپ دل ببرید.

نمایندگی های مجاز تعمیر لپ تاپ دل در ایران

تعمیر لپ تاپ دل

راهکارهای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل

1. خارج کردن باتری لپ تاپ

اولین و آسان‌ترین راه برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ‌تاپ Dell، جدا کردن باتری از دستگاه است. این عمل را می‌توانید به یکی از دو روش زیر اجرا کنید:

  • اگر لپ‌تاپ شما به پریز برق وصل است، لطفاً ابتدا آن را از منبع برق جدا کرده و سپس باتری را از داخل سیستم خارج نمایید. سپس، مجدداً باتری را به محل خود در لپ‌تاپ قرار دهید، کابل شارژ را به پریز متصل کنید، و در نهایت سیستم را ریست کنید.
  • اگر روش اول را امتحان کردید و نتیجه‌ای حاصل نشد، توصیه می‌شود که پس از جدا کردن کابل شارژ و باتری از لپ‌تاپ، دکمه‌ی پاور را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه فشار دهید. سپس کابل را به لپ‌تاپ متصل کرده و آن را روشن کنید. اگر مشکل حل شد، بلافاصله پس از بالا آمدن ویندوز، سیستم را خاموش کرده و باتری را در جای خود قرار دهید. اگر با این روش باز هم مشکل سیاه شدن صفحه لپ‌تاپ برطرف نشد، احتمالاً باتری لپ‌تاپ شما به پایان عمر رسیده است و نیاز به تعویض دارد.

نکته: اگر لپ‌تاپ شما دارای باتری غیرقابل جداشدن باشد، امکان استفاده از روش‌های فوق برای جدا کردن آن از دستگاه وجود ندارد. به همین دلیل، در لپ تاپ‌هایی که باتری آن‌ها قابل جدا شدن نیست، باید در پشت دستگاه به دنبال دکمه بازنشانی (Reset) بگردید. در صورتی که این دکمه در دسترس نباشد، راهکار دیگری که می‌توانید انجام دهید، روشن نگه داشتن لپ تاپ است تا شارژ آن تمام شود و دستگاه به طور خودکار خاموش شود.

سپس، شارژر لپ‌تاپ را به دستگاه متصل کرده و کلیدهای پاور، Shift و F8 را همزمان فشار داده تا سیستم را راه‌اندازی کرده و صفحه نمایش را روشن کنید.

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل و راه حل آن
سیاه شدن صفحه لپ تاپ

2. جدا کردن تمام اتصالات خارجی از لپ تاپ

گاهی اوقات، اتصال برخی لوازم جانبی مانند ماوس، کیبورد، فلش، هارد اکسترنال و سایر وسایل به لپ‌تاپ ممکن است در هنگام روشن شدن دستگاه، باعث ایجاد اختلال شده و مانع از روشن شدن مانیتور لپ‌تاپ دل شود. بنابراین، بهتر است برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ دل، این روش را امتحان کنید و همه اتصالات خارجی را از لپ‌تاپ خود جدا کنید. سپس دستگاه را مجدداً تست کنید تا مشاهده کنید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

3. بررسی کردن Projection

هنگامی که نیاز به اتصال یک نمایشگر ثانویه به لپتاپ دارید تا بتوانید تصاویر را بر روی یک صفحه بزرگتر مشاهده کنید، بهتر است از قابلیت‌های تنظیمات Projection استفاده کنید. اگر تصمیم به تغییرات در تنظیمات این قسمت گرفته‌اید، حتماً اطمینان حاصل کنید که تغییرات اعمال شده مناسب و با سیستم شما سازگار باشند، تا از وقوع مشکلاتی مانند تاریک شدن صفحه لپتاپ جلوگیری کنید.

برای بررسی تنظیمات Projection کلیدهای Windows و P را همزمان فشار دهید.

پس از باز شدن منوی Projection، گزینه‌های PC Screen Only، Duplicate، Extend و Second Screen Only را مشاهده خواهید کرد. برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش لپ‌تاپ Dell، کافی است کلید P را فشار دهید. این کار بازگردانی تنظیمات پروژکتور به حالت قبلی را انجام می‌دهد. در صورتی که سیاه شدن صفحه نمایش مانیتور لپ‌تاپ Dell به دلیل تنظیمات مربوط به Projection باشد، این اقدام مشکل را برطرف خواهد کرد.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *