علت خاموش شدن لپ تاپ دل

علت خاموش شدن لپ تاپ دل

برای بسیاری از کاربران خاموش شدن ناگهانی لپ ‌تاپ بدون هیچ‌گونه هشداری می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. وقتی‌که در حین کار با این مشکل روبرو می‌شوید، به طور قطع باید در جهت رفع و شناسایی عامل اصلی آن اقدام کنید. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با علت خاموش شدن لپ تاپ دل بیشتر آشنا کنیم. در صورتیکه با بررسی این دلایل مشکل لپ ‌تاپ رفع نشد حتما به شرکت دلیران، نمایندگی رسمی دل در ایران مراجعه کنید تا راهکار تخصصی برای رفع مشکل خاموش شدن لپ ‌تاپ شما ارائه دهند.

علت خاموش شدن لپ تاپ دل چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال کار کردن با لپ ‌تاپ ناگهان این وسیله خاموش شود. به نظر شما علت خاموش شدن لپ تاپ دل چیست و چه عاملی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود؟ گاهی بروز این مشکلات اعم از روشن نشدن مانیتور لپ تاپ دل و خاموش شدن صفحه لپ تاپ دل می‌تواند دلایل ساده‌ای همچون داغ شدن و ویروسی شدن این دستگاه داشته باشد که به راحتی قابل برطرف شدن است.

اما وقتی این مشکلات ناشی از ایرادات سخت‌افزاری است باید خرابی لپ تاپ دل را جدی بگیرید و در صورت عدم داشتن تخصص لازم جهت رفع مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ dell به یکی از مراکز تعمیرات لپ تاپ دل به صورت تخصصی مراجعه کنید.

علت خاموش شدن صفحه لپ تاپ دل به لحاظ نرم‌افزاری

همانطور که گفته شد، گاهی علت خاموش شدن لپ تاپ دل ناشی از ایرادات نرم‌افزاری است که در زیر به بیان برخی از عوامل رایج در این رابطه خواهیم پرداخت.

داغ شدن خیلی زیاد لپ ‌تاپ

کاربران حرفه‌ای اکثر اوقات لپ ‌تاپ را برای اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزارهای دارای گرافیک بالا استفاده می‌کنند که ناگهان دستگاه آنها خاموش می‌شود. علت آن می‌تواند بر اثر داغ شدن این دستگاه پرکاربرد باشد. در واقع هنگام اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین و با گرافیک بالا بر روی لپ ‌تاپ، به CPU بیش از اندازه فشار وارد می‌شود و گرمای بیشتری تولید کرده و از باتری نیز شارژ بیشتری می‌گیرد.

همین عوامل باعث می‌شود که اکثر لپ ‌تاپ‌ها با دستور مین‌برد به صورت خودکار خاموش شوند تا قطعات دیگر به ویژه رم دچار آسیب‌دیدگی شدید نشود. البته خرابی فن لپ ‌تاپ نیز که وظیفه آن خنک نگه‌داشتن قطعات است نیز می‌تواند عامل گرم شدن زیاد لپ ‌تاپ باشد.

علت خاموش شدن لپ تاپ دل؛ وجود ایراد در درایورهای سیستم

دومین عامل نرم‌افزاری که می‌تواند علت خاموش شدن لپ تاپ دل شود، بروز مشکل و ایراد در درایورهای سیستم است. برای رفع این مشکل می‌توانید درایورها را حذف کنید و مجددا نصب کرده تا شاید این مشکل را مرتفع کنید.

 

دلایل نرم اقزاری خاموش شدن لپ تاپ دل

وجود مشکل در سیستم عامل لپ ‌تاپ

بروز مشکل در سیستم عامل لپ ‌تاپ نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل نرم‌افزاری خاموش شدن لپ تاپ دل باشد. جهت بررسی این مشکل باید وارد تنظیمات بایوس شوید و تنظیمات بوت آن را بر روی گزینه CMOS فعال کنید. در صورتی که با این تنظیمات، دستگاه شما خاموش نشد به طور قطع ایراد در سیستم عامل است. جهت رفع این علت خاموش شدن لپ تاپ دل می‌توانید نسبت به نصب مجدد سیستم عامل اقدام کنید.

ویروسی شدن علت خاموش شدن لپ تاپ دل

یکی از نادرترین دلایل خاموش شدن لپ ‌تاپ می‌تواند عامل ویروسی باشد. گاهی برخی از ویروس‌ها که به دستگاه شما رسوخ می‌کنند به قدری قدرتمند هستند که سبب بروز اختلال در عملکرد لپ ‌تاپ و خاموش شدن آن می‌شوند. جهت رفع این مشکل یک نرام‌افزار آنتی‌ویروس اورجینال و مناسب را بر روی دستگاه خود نصب کنید. در صورتیکه جهت رفع ایرادات و مشکلات لپ تاپ دل به لحاظ نرم‌افزاری تخصص لازم را ندارید حتما به نمایندگی خرید لپ تاپ دل مراجعه کنید.

علت خاموش شدن لپ تاپ دل  به لحاظ سخت‌افزاری

علاوه بر مشکلات نرم‌افزاری علت خاموش شدن لپ تاپ می‌تواند ناشی از ایرادات سخت‌افزاری که در ادامه به برخی از از آنها اشاره خواهیم کرد.

اتمام عمر باتری لپ تاپ

یکی از رایج‌ترین عوامل سخت‌افزاری است که موجب خاموش شدن لپ ‌تاپ دل می‌شود، اتمام عمر باتری لپ ‌تاپ است. همانطور که می‌دانید باتری لپ ‌تاپ یکی از قطعات مصرفی است که بعد از گذشت مدتی خراب شده و باید این قطعه سریع تعویض شود. البته خرابی باتری لپ ‌تاپ با هشدارهایی همچون سریع تمام شدن شارژ آن همراه خواهد بود و یا اینکه شارژ را کمتر از گذشته در خود نگه‌ می‌دارد. همین مسئله می‌تواند علت خاموش شدن لپ تاپ دل باشد و راهی جزء تعویض این قطعه سخت‌افزاری نخواهید داشت.

خراب شدن برد پاور علت خاموش شدن لپ تاپ دل

یکی از جدی‌ترین عواملی که می‌تواند علت خاموش شدن لپ تاپ دل  باشد، خرابی منبع تغذیه یا برد پاور لپ ‌تاپ خواهد بود. این قطعه سخت‌افزاری وظیفه تامین برق مورد نیاز لپ تاپ را برعهده دارد. به طوری که برد پاور برق شهری را به جریان برق مورد نیاز قطعات لپ تاپ تبدیل و به مین برد منتقل می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که نوسان برق در خرابی منبع تغذیه لپ تاپ یا همان پاور برد می‌تواند مؤثر باشد. جهت رفع این مشکل می‌توانید از یک محافظ برق استفاده کرده و هنگام شارژ کردن لپ ‌تاپ را به آن وصل کرد.

خراب شدن برد اصلی لپ ‌تاپ

خرابی مین برد یا برد اصلی لپ ‌تاپ نیز می‌تواند عامل سخت افزاری مهم دیگری در زمینه دلیل خاموش شدن لپ تاپ دل باشد. همانطور که گفتیم برد پاور جریان برق شهری را به جریان برق مورد نیاز قطعات لپ ‌تاپ تبدیل می‌کند و از طریق مین برد آن را داخل قطعات سیستم منتقل می‌کند. بنابراین اگر جریان برق دچار نوسان شود منبع تغذیه و مین برد همزمان دچار آسیب می‌شوند.

 

دلایل سخت اقزاری خاموش شدن لپ تاپ دل

 

البته عوامل دیگری همچون وارد شدن ضربه به لپ تاپ، نفوذ رطوبت و اتصال کابل‌های غیراستاندارد لپ تاپ نیز در خرابی مین برد تأثیر دارند. بنابراین جهت جلوگیری از بروز این مشکلات باید نهایت مراقبت را از لپ تاپ داشته باشید و از کابل‌های استاندارد برای اتصال تبلت و گوشی به لپ تاپ استفاده کنید.

خرابی رم لپ تاپ

رم یکی از مهم‌ترین قطعات لپ تاپ است که می‌تواند علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ باشد و با ریستارت شدن، هنگ کردن و کند شدن عملکرد لپ تاپ هشدارهایی را می‌دهد. گاهی با تعمیر و سرویس رم می‌توان این مشکل را برطرف کرد اما اگر این اقدامات کارساز نشد باید رم لپ تاپ تعویض شود.

در صورت که عدم یافتن علت خاموش شدن صفحه لپ تاپ چه کنیم؟

در این مطلب تمام عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایج و تأثیرگذار در زمینه خاموش شدن لپ تاپ دل را بیان کردیم. در صورتی که راه‌حل مناسبی برای رفع این ایرادات پیدا نکردید، برای مشاوره با شرکت دلیران نمایندگی رسمی دل تماس بگیرد و یا اینکه فرم تماس با ما را پر کنید و با اطمینان تعمیر لپ تاپ خود را به این مجموعه بسپارید.

 

دل ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *