دلایل پرش تصویر لپ تاپ چیست؟ 2024

پرش تصویر لپ تاپ

پرش تصویر لپ تاپ

پرش تصویر لپ تاپ

تصویر پرش لپ‌تاپ ممکن است به دلیل مشکلات نرم‌افزاری یا خطاهای سخت‌افزاری و آسیب دیدگی قطعات اتفاق بیافتد. این مشکل، که به نام “پرپر زدن تصویر” هم شناخته می‌شود، احتمالاً باعث اشکال در نمایش صحیح محتوا می‌شود و نگرانی‌هایی را برای کاربران ایجاد می‌کند. اهمیت دیگر این است که لرزش تصویر لپ‌تاپ به یک برند خاص محدود نیست و ممکن است در تمامی برندها مشاهده شود.

با انجام یک عیب‌یابی دقیق و به موقع، می‌توان این مشکل را برطرف کرد. در این مطلب، دلایل پرش تصویر لپ تاپ و راهکارهای حل آن را برای شما شرح می‌دهیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان و خدمات تخصصی بیشتر، می‌توانید با نمایندگی دلیران تماس بگیرید.

دلایل پرش تصویر لپ تاپ

پرش تصویر لپ تاپ
پرش تصویر لپ تاپ

عوامل متعددی باعث ایجاد اشکال در تصویر نمایش لپ تاپ در برندها و مدل‌های گوناگون می‌شوند. مهم است بدانید که در این حالت، تصویر به طور مداوم قطع و وصل می‌شود و اساساً قابلیت درک محتوا به‌طور کامل از دست می‌رود. یکی از دلایل جالب این نقص، نزدیک بودن اشیاء مغناطیسی به لپ تاپ است. علاوه بر این، خرابی کارت گرافیک نیز از جمله عوامل مهمی است که گاهاً به پدیده پرپر زدن تصویر در لپ تاپ منجر می‌شود.

حتی اگر درایور گرافیک به درستی نصب نشده و یا قدیمی باشد، این مشکل به سیستم آسیب می‌زند. نوسانات برق، ویروسی شدن دستگاه، و خرابی کابل‌ها نیز از دلایل دیگری هستند که می‌توانند باعث لرزش تصویر در نمایشگر لپ تاپ شوند.

راهکارهای حل مشکل پرپر زدن تصویر لپ تاپ

با اینکه عوامل متعددی ممکن است باعث قطع و وصل شدن تصویر لپ‌تاپ گردند، اما برای هر یک از آنها راه حلی وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

روشن و خاموش کردن لپ تاپ

اگر برای اولین بار با پرش تصویر لپ تاپ روبرو شده‌اید، توصیه می‌شود که آن را یک بار روشن و سپس خاموش کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، می‌توانید به ایرادهای دیگری که ممکن است به وجود آمده باشند، فکر کنید.

از بین بردن جریان‌های مغناطیسی

در هنگام پرش تصویر لپ تاپ، جریان‌های مغناطیسی اطراف دستگاه خود را حذف کنید. برای این منظور، لطفاً اطمینان حاصل کنید که دستگاه‌های الکترونیکی و مغناطیسی از اطراف لپ تاپ حذف شده باشند. از حذف گوشی‌های موبایل و تجهیزات دارای نیروی مغناطیسی اطمینان حاصل کنید و سپس تصویر را بررسی کنید. در صورت عدم حل مشکل پرپر زدن تصویر، لطفاً به راهکارهای بعدی مراجعه نمایید.

تعمیر یا تعویض کارت گرافیک

گاهی تکنسین‌های تعمیر لپ‌تاپ برای رفع مشکل پرش تصویر در دستگاه، کارت گرافیک را تعمیر یا تعویض می‌نمایند. لازم به ذکر است که عیب‌یابی و تعمیر یا تعویض کارت گرافیک نیازمند مهارت بسیار بالا است و نباید به هیچ وجه توسط کاربران عادی یا تعمیرکاران مبتدی انجام گیرد.

نمایندگی های مجاز تعمیر لپ تاپ دل در ایران

آپدیت و نصب مجدد درایور گرافیک لپ تاپ

یک راه حل برای رفع مشکل پرش تصویر لپ تاپ، به‌روزرسانی یا نصب دوباره درایور کارت گرافیک است. باید توجه داشت که اگر درایور کارت گرافیک به درستی نصب نشده یا نسخه آن قدیمی باشد، ممکن است مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن تصویر در لپ تاپ به وجود آید. در این صورت، توصیه می‌شود که درایور را دوباره نصب یا به‌روزرسانی نمایید.

تغییر تنظیمات لپ تاپ

یکی از راهکارهای موثر در رفع مشکل پرش تصویر لپ‌تاپ، تغییر تنظیمات مرتبط می‌باشد. برای انجام این کار در لپ‌تاپ‌های ویندوزی، به Control Panel وارد شده و سپس بخش Display را باز کرده و گزینه‌ی Setting را انتخاب کنید. در ادامه، به قسمت Advanced بروید.

پرش تصویر لپ تاپ

سپس در پنجره جدیدی که باز می‌شود، به قسمت Monitor بروید و گزینه Screen Refresh Rate را تغییر دهید. هر چه عدد این بخش بیشتر باشد، نرخ تازه‌سازی صفحه کمتر خواهد بود و بهترین تجربه تصویری را ارائه خواهد داد.

پرش تصویر لپ تاپ
پرش تصویر لپ تاپ

تنظیمات دسکتاپ

اگر هنوز دچار مشکل پرش تصویر در لپ تاپ خود هستید، توصیه می‌شود که به تنظیمات دسکتاپ خود نگاه کنید. از منوی Control Panel، بخش Services را انتخاب کنید و سپس گزینه Desktop Windows Manager Session Manager را انتخاب نمایید.

در بخش نوع راه‌اندازی (Startup Type)، بر روی گزینه غیرفعال (Disable) کلیک کنید. اغلب با غیرفعال کردن مدیریت دسکتاپ ویندوز و جلوه‌های بصری، می‌توان مشکل پرش تصویر را حل کرد.

خریدن آداپتور و شارژر جدید

اگر در حین شارژ لپ‌تاپ، پرش تصویر لپ تاپ افزایش یابد، احتمالاً مشکل از جانب آداپتور یا کابل شارژ باشد. در چنین مواقعی، خرید یک آداپتور جدید یا کابل شارژ ممکن است به عنوان راه حل موثری برای رفع این مشکل باشد.

تعمیر لپ تاپ دل

www.dell.com

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *