انواع لپ تاپ های ایسوس 2023

انواع لپ تاپ های ایسوس

انواع لپ تاپ های ایسوس

انواع لپ تاپ های ایسوس

ایسوس(ASUS) برندی تایوانی در زمینه تولید قطعات و لوازم الکترونیکی است که در ایران اولویت اول برای خرید لپ تاپ مبتنی بر سیستم عامل ویندوز به‌حساب می‌آید. تقریبا هرکسی که به‌دنبال انتخاب یک لپ تاپ خوب برای کارهای تخصصی یا گیمینگ است، اگر مشکلی با هزینه‌ها نداشته باشد اولین برندی که به سراغش می‌رود ایسوس خواهد بود.

در تولید لپ تاپ ایسوس از بهترین پردازنده‌های نسل جدید intel و amd استفاده می‌شود؛ بسته به اینکه لپ تاپ را برای کارهای تخصصی بخواهید یا اینکه از آن برای سرگرمی و گیمینگ استفاده کنید مدل‌های متنوعی در بازار از برند ایسوس وجود دارد.

این مدل‌ها بر اساس خانواده و سری شناخته می‌شوند که در حال حاضر با سری خانواده‌های ZenBook، VivoBook، ROG و ROG STRIX، TUF، C، Q و چندین مدل دیگر که یا به‌صورت تنها و یا ترکیبی از خانواده‌های بالا هستند وجود دارند. از این سری هم می‌توان به خانواده‌های K, X, E, Q, B, V و F اشاره کرد که جزو محصولات پایین رده و ارزان قیمت به‌حساب می‌آیند.

ایسوس برای پردازنده‌های گرافیکی نیز از محصولات انویدیا و AMD استفاده می‌کند. در این پست قصد داریم به بررسی بهترین لپ تاپ ایسوس بپردازیم؛ در ابتدا خانواده‌های مختلف این برند را بررسی می‌کنیم که ببینیم هریک برای کارهای روزمره و عمومی، تخصصی، طراحی و گرافیک، گیمینگ و سرگرمی تا چه حد انتخاب مناسبی برای خرید هستند.

 

بیشتر بخوانید: لپ تاپ دل ALIENWARE X17 R2

انواع لپ تاپ های ایسوس
انواع لپ تاپ های ایسوس

بهترین لپ تاپ ایسوس کدام است؟

همانطور که گفتیم، هر یک از لپ‌تاپ‌های ایسوس با هدف خاصی روانه بازار می‌شوند و جامعه هدف مخصوص به خود را دارند. شاید فردی بخواهد از آن فقط برای وبگردی و مشاهده انواع محتوای چندرسانه‌ای استفاده کند؛ اما فرد دیگری بخواهد برای کارهای تخصصی مثل انیمیشن و سه بعدی یا انجام بازی از آن استفاده کند. در هر صورت این نیاز شماست که مشخص می‌کند باید چه مدلی را انتخاب کنید.

حقیقت این است که امروزه لپ تاپ وسیله ارزانی نیست که بتوانیم مانند چند سال پیش به راحتی خریداری کنیم، برای خرید لپ‌تاپ نو، در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید 10 تا 15 میلیون تومان هزینه کنید. در این اوضاع ‌و احوال، دانشجویان قشری هستند که بیشترین سختی را متحمل می‌شوند؛ کسانی که به‌دلیل وضعیت تحصیلی مجبور هستند لپ‌تاپ تهیه کنند؛ ولی اکثرشان نمی‌توانند چند 10 میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ مناسب بپردازند.

همین موضوع باعث شد که من در این مقاله بهترین لپ تاپ ایسوس 2022 را بر اساس نوع آن که در انواع گیمینگ، عمومی و مخصوص کارهای گرافیکی و پردازشی سنگین هستند مورد بررسی قرار دهم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی از نظر کارایی را خریداری کنید.

آشنایی با خانواده(سری) لپ تاپ‌های ایسوس

دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیاد و متنوعی از هر برند است که هر یک از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش از حد خرید لپ تاپ و حتی انتخاب می‌انجامد از این ناشی می‌شود که اطلاعات چندانی از دنیای سخت‌افزار ندارید. به‌همین دلیل این موضوع کار را برایتان سخت می‌کند. برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در نظر داشتن آن‌ها، قادر به انتخاب بهترین گزینه برای کاربری خود خواهید بود.

همانطور که گفتیم، هر یک از مدل‌های لپ تاپ ایسوس برای کارهای منحصر به فردی مناسب هستند و در گروه خاصی قرار دارند که کاربری آنها را مشخص می‌کنند. در زیر لیست این خانواده‌ها را بررسی می‌کنیم.

قبل از بررسی بهتر است بدانید که ایسوس از یک سری فرمول برای نامگذاری محصولاتش استفاده می‌کند. بعد از نام خانواده یک پسوند ممکن است وجود داشته باشد که پس از آن اعداد قرار دارند. اعداد 30 برای مدل‌های 13 اینچی، 40 برای 14 اینچی، 50 برای 15 اینچی، 60 برای 16 اینچی و 70 برای مدل‌های 17 اینچی هستند. اعداد بعد از این‌ها هم نشان دهنده تفاوت و ویژگی‌های خاص آنها هستند.

انواع لپ تاپ های ایسوس
انواع لپ تاپ های ایسوس

 

 

لپ تاپ های ایسوس سری ZenBook

اگر قصد خرید لپ تاپ روزمره را دارید که بتواند نیازهای تخصصی را تا حد معمولی پشتیبانی کند سری ذن بوک مناسب کارتان است. این مدل دارای طراحی شیک، باریک و وزن کم هستند که باید حدس بزنید خبری از درایو نوری در آنها نیست و در این صورت باید به دنبال خرید درایو نوری اکسترنال برای آنها باشید.

این خانواده عموما دارای صفحه نمایشی با ابعاد ۱۳، ۱۴ یا ۱۵ اینچی هستند. اما خود نیز به چند گروه تقسیم می‌شوند. اگر صرفا از نام ZenBook برای آنها استفاده شده باشد، جزو محصولات ارزان قیمت و معمولی این سری به حساب می‌آیند اما در صورتی که از پسوندهایی مثل ZenBook S، ZenBook PRO یا ZenBook Flip در آنها استفاده شده باشد بسته به اینکه چه پسوندی باشد در رده محصولات گران قیمت که دارای سخت افزار بالاتری هستند قرار می‌گیرند.

مدل‌های دیگری مثل ZenBook Duo نیز وجود دارند که دارای طراحی فلزی و درعین حال دارای یک صفحه نمایش دیگر در بالای بخش صفحه کلید هستند که با استفاده از قلم نوری می‌توانید برای کارهای طراحی و گرافیک از آن استفاده کنید.

لپ تاپ های ایسوس سری Chromebook

این سری از لپ تاپ های ایسوس از نظر سیستم عامل و طراحی که دارند در خانواده جدا قرار می‌گیرند. تقریبا می‌توان گفت که از نظر ظاهری به سری ذن‌بوک شباهت دارند، با این تفاوت که از سیستم عامل کروم بوک گوگل برای آنها استفاده شده که برای کارهای دانش آموزی و دانشجویی مناسب هستند.

اگر به‌دنبال برترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای اداری، دانشجویی و دانش آموزی برای پردازش‌های معمولی هستید می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

خود این سری هم به چند گروه تقسیم بندی می‌شود که یکی از آنها که در دسته لپ تاپ هیبریدی ایسوس قرار دارد، یعنی مدل Chromebook Flip C434 دارای قابلیت‌های سخت افزاری خوبی است. استفاده از یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی در این مدل ضمن حاشیه بسیار کم باعث شده تا برای حمل بسیار آسان باشد. بدنه‌ی ان آلومینیومی و شیک بوده و باتری که در خود دارد تا ۱۰ ساعت قابلیت شارژدهی را تامین می‌کند.

لپ تاپ های ایسوس سری VivoBook

نام این سری لپ‌تاپ‌های ایسوس را بیشتر می‌شنویم که دلیل آن هم قرار گیری در گروه ارزان قیمت می‌باشد. از نمونه‌های ۱۱ اینچی با پردازنده‌های نسل سوم اینتل گرفته تا نمونه‌های ۱۷ اینچی را هم می‌توانید در این خانواده پیدا کنید.

این خانواده از لپ تاپ های ایسوس بیشترین عضو را در خورد دارد. برخی از آنها دارای طراحی باریک و مشابه سری ZenBook دارند که فاقد درایو نوری بوده و برای کسانی که دنبال لپ تاپی برای حمل آسان هستند ایده‌آل می‌باشند. برخی دیگر نیز دارای پسوندهای متعددی از خانواده‌های K, X, E, Q, B, V و F می‌باشند.

در سال ۲۰۱۸ ایسوس از دو مدل جدیدی با نام‌های VivoBook S15(530) و VivoBook S14(430) رونمایی کرد که هر دو مدل دارای رنگ‌بندی پنج‌گانه و طراحی زیبایی هستند.

انواع لپ تاپ های ایسوس
انواع لپ تاپ های ایسوس

بیشتر بخوانید: لوله آبرسانی

 

لپ تاپ های گیمینگ ایسوس ROG و TUF

این گروه از لپ تاپ های ایسوس در چند گروه مختلف عرضه شده‌اند که شاید تقسیم کردن آنها به دو گروه درست‌تر باشد. البته که چون مخصوص بازی طراحی شده‌اند، برای کارهای گرافیکی و انیمیشن سازی گزینه فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آیند. پس اگر فردی هستید که در زمینه طراحی فعالیت دارید و از طرفی هم به بازی علاقه‌مند هستید این سری به شما پیشنهاد می‌شوند.

لپ تاپ های سری ROG

این سری خود به دو گروه ROG و ROG STRIX تقسیم می‌شود. کلمه ROG در اینجا مخفف عبارت Republic Of Gamers می‌باشد که به معنی سرزمین گیمرها، و STRIX هم برای گروهی از این لپ تاپ‌ها می‌باشد که در بخش زیرین بدنه دارای طراحی نور RGB سرتاسری هستند.

در این سری از پردازنده‌های جدید اینتل i7 و i9 بیشتر استفاده می‌شود. سیستم خنک‌کنندگی در آنها دارای یک صفحه مسی است تا گرمای ناشی از پردازش‌های سنگین را به‌خوبی انتقال دهد. چند مدل از این لپ تاپ ها نیز دارای طراحی هستند که با باز کردن لپ تاپ بخش زیرن از بدنه فاصله گرفته و فضای خالی آن سبب می‌شود تا گردش هوای بهتری بین قطعات داخلی لپ تاپ انجام بگیرد.

لپ تاپ های سری TUF

این سری لپ تاپ های ایسوس که مخفف The Ultimate Force دارای همان کاربری هستند، با این تفاوت که نسبت به سری راگ ایسوس در رده پایین‌تری قرار دارند. در این سری گاها از پردازنده‌های جدیدی AMD سری رایزن 7 و 9 استفاده می‌شود که پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1660 Ti نیز در یکی از بهترین مدل‌های آن استفاده شده است.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله به بررسی تمامی خانواده لپ تاپ های ایسوس پرداخته و بر اساس ویژگی و امکاناتی که هر یک از آنها دارند شما را با چندین مدل از آنها نیز آشنا کردیم.

این شرکت تایوانی در زمینه تولید لپ تاپ چند خانواده دیگر را نیز در خود دارد که در بازار ایران یافتن برخی از مدل‌ها به سختی فراهم است. به‌عنوان نمونه یکی از بهترین مدل های لپ تاپ ایسوس مدل، ExpretBook B9450 می‌باشد که شارژدهی ۱۶ ساعته را در کنار وزن فوق‌العاده پایین و پردازنده i7 اینتل در خود دارد.

یا یکی دیگر از مدل‌ها که از بهترین‌های گیمینگ است مدل ROG Mothership می‌باشد که برخلاف همه لپ‌تاپ هایی که معرفی کردیم، قطعات سخت افزاری در پشت نمایشگر قرار دارند که برای همین وزن بالای این بخش از یک پایه نگهدارنده بهره می‌برد. در این مدل ۱۷ اینچی ایسوس از پردازنده‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی Core i9 اینتل، ۶۴ گیگابایت رم و پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 2080 استفاده شده که برای خود یک غول به حساب می‌آید.

 

همچنین بخوانید :

تعمیر لپ تاپ دل در تهران

دلیران | اولین و معتبر ترین مرکز لپ تاپ دل در ایران

دل ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *