آشنایی با کابل شبکه و پچ کورد network cable

کابل شبکه و پچ کورد

آشنایی با کابل شبکه و پچ کورد network cable

 

کابل شبکه شبیه به کابل تلفن میباشد با این تفاوت که کابل تلفن 2 یا 4 سیم دارد اما کابل شبکه 8 تا رشته سیم دارد و شکل ظاهری سوکت کابل شبکه هم مثل سوکت کابل تلفن هست با این تفاوت که پهن تر می باشد به این دلیل که سوکت شبکه 8 سیم وارد میشود.

کابل شبکه و پچ کورد

البته لزومی به 8 تا سیم نیست چون تا پهنای باند 100 مگا بیت در ثانیه رو میشه با 4 تا سیم (دو تا زوج سیم) ارسال و دریافت کرد.در زبان انگلیسی کابل شبکه lan cable و یا Ethernet cable نام دارد. کابل LAN، رابط بین دستگاه ها و تجهیزاتی میباشد که قابلیت شبکه شدن را دارند.برای ارتباط بین دو یا چند دستگاه در یک شبکه نیازمند به کابل کشی شبکه هستیم.مثلا برای اتصال 12 دوربین IP به یک دستگاه NVR از طریق سوییچ، نیاز به کابل شبکه در متراژهای مختلف داریم تا از هردوربین IP تادستگاه NVR کشیده شود تا داده ها در این مسیر منتقل شوند.

‫آشنایی با کابل شبکه و پچ کورد network cable‬‎

پچ کورد PATCH CORD چیست؟

کابل پچ کورد یک کابل الکتریکی میباشد که یک وسیله الکتریکی را به وچ کورد مانند سوئیچی که به کامپیوتر متصل شده باشد می ماند. پچ کوردها معمولا کوتاه هستند و در رنگ های مختلف در بازار موجود می باشند

کابل شبکه پچ کورد network cable

انوع مختلف پچ کوردها

کابل های میکروفون، کابل های هدفون، کانکتورهای XLR، کانکتورهای RCA، کانکتورهای TT، کانکتورهای تلفن TRS و … در نظر داشته باشید که پچ کورد با کابل مخصوص کابل کشی ساختاریافته استاندارد متفاوت است. پچ کورد برای افزایش انعطاف پذیری تابیده می شود اما کابل استاندارد از مس ساخته شده است.وسلیه دیگری جهت مسیر یابی سیگنال متصل می کند.

 

 

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید⇓

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *