گوگل قرار است گوشی های اندرویدی را به شبکه جهانی هشدار زلزله تبدیل کند

شرکت گوگل در حال ساخت یک سیستم هشدار زلزله بر روی گوشی های سیستم عامل اندورید است که در گوشی های هوشمند کار میکند .

سیستم هشدار زلزله گوگل

اولین نسخه این سیستم برای دستگاه‌های اندروید، در تاریخ ۱۱ آگوست منتشر شده و با نصب این نرم‌افزار، الگوریتم کمپانی گوگل از طریق شتاب سنج تلفن‌های هوشمند کاربران، داده‌های مورد نیاز برای پیش‌بینی وقوع زلزله را جمع‌آوری می‌کند. سرویس مورد نظر در سطح جهان داده‌های شتاب سنج‌ها را کنار هم می‌گذارد و از این طریق، به کسانی که در مناطق حساس قرار دارند و امکان وقوع زلزله در محل زندگی آن‌ها وجود دارد، هشدارهای لازم را ارسال می‌کند.

به نقل از وب سایت gizchina سیستم هشدار زلزله گوگل هم‌اکنون در فازهای آزمایشی و مراحل اولیه بهبود سرویس قرار دارد و گفته شده که در حال حاضر، این غول تکنولوژی به کمک سازمان زمین شناسی ایالات متحده و دفتر خدمات اضطراری کالیفرنیا، از طریق اپلیکیشن ساخته شده هشدارهای این سازمان‌ها را به تلفن هوشمند کاربران آمریکایی ارسال می‌کند. این هشدارها بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط لرزه‌نگارهای دولتی ارسال می‌شوند و به سنتی‌ترین روش ممکن، اطلاعات لرزه‌نگارها را به شکل هشدار، به افراد در خطر زمین‌لرزه می‌فرستند.

تبدیل گوشی های اندرویدی به هشدار زلزله

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد نحوه عملکرد سیستم هشدار زلزله گوگل می‌توان گفت که تلفن‌های هوشمند کاربران قابلیت ردیابی امواج P و S موجود در میان امواج لرزه‌نگاری را دارند و کارایی سیستم هم از این طریق ممکن می‌شود.

شاید شنیده باشید که معمولا هر زلزله قبل از وقوع، پیش‌لرزه‌هایی با شدت تخریب کم را به همراه دارد که همانند هشدارهایی پیش از وقوع اتفاق سهمگین پیش رو، این امکان را فراهم می‌کنند تا برای لرزش شدید زمین‌لرزه اصلی آماده شویم. امواج P همان پیش‌لرزه‌های هشداری هستند که می‌توانند ما را برای امواج قدرتمندتر و مخرب S آماده کنند و شتاب سنج‌های به کار رفته در تلفن‌های هوشمند هم می‌توانند هر دو نوع از امواج زمین‌لرزه را ردیابی کنند.

در واقع سیستم هشدار زلزله گوگل هم با جمع‌آوری داده‌های هزاران شتاب سنج دستگاه‌های اندرویدی در مناطق مختلف، الگوریتم‌های مخصوص تبدیل این داده‌ها به اطلاعات زلزله شناسی را به کار گرفته و از این طریق، پیش‌بینی نسبتا دقیق و مناسبی را در مورد کانون و شدت زلزله انجام می‌دهد. پس از قطعی شدن پیش‌بینی هم به صورت خودکار هشدارهای مربوط به اتفاقات پیش روی به ساکنان مناطق تحت تاثیر ارسال خواهند شد.

شرکت گوگل که سیستم عامل اندروید را طراحی و به بازار عرضه کرده، چنین قابلیتی را برای کاربران خودش فراهم کرده است. تعداد بی‌شماری گوشی هوشمند در جهان وجود دارد و اگر این قابلیت در گوشی هوشمند این افراد فعال شود، قطعاً در آینده آمار کشته‌شدگان بر اثر زلزله به شدت افت خواهد کرد.

در حال حاضر گوگل شبکه جمع‌آوری داده و ارسال هشدار به کمک لرزه‌نگارهای تخصصی را در ایالت کالیفرنیا آمریکا به را انداخته ولی هنوز امکان استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط شتاب سنج گوشی‌های اندروید کاربران فراهم نیست.

تعمیرات تخصصی،خدمات پس از فروش،تعمیر لپ تاپ دل|گارانتی دلیران

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید⇓

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *