نحوه گرفتن عکس با نوردهی بالا در گوشی های سامسونگ

عکس با نوردهی بالا

عکس با نوردهی بالا

عکس با نوردهی بالا

گوشی‌های هوشمند سامسونگ با ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته، طراحی زیبا، و عملکرد قابل اعتماد، جزء محبوب‌ترین گزینه‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند هستند. با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های سامسونگ همواره به روزرسانی می‌شوند و قابلیت‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. یکی از ویژگی‌های برجسته در گوشی‌های سامسونگ، دوربین‌های با کیفیت بالا است. این دوربین‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته برای بهبود کیفیت عکس‌ها و ویدیوها استفاده می‌کنند. با این گوشی‌ها، عکاسی حرفه‌ای می‌تواند به راحتی امکان‌پذیر باشد.

از دوربین‌های با وضوح بالا، تثبیت‌کننده تصویر، و حالت‌های عکاسی متنوع، تا قابلیت ضبط ویدیوهای با کیفیت 4K، همه چیز در اختیار عکاسان حرفه‌ای و آماتوری قرار دارد. همچنین از ویژگی‌های جذاب در عکاسی با گوشی‌های سامسونگ، قابلیت استفاده از تکنیک لانگ اکسپوژر یا عکاسی با شاتر باز است. این تکنیک، به عکاس اجازه می‌دهد تا در شرایط نوری مختلف، از جمع‌آوری نور بیشتر و ایجاد تصاویر با اثرات بصری جذاب استفاده کند.

بعضی از کاربران تصور می‌کنند برای گرفتن عکس با نوردهی بالا نیاز به دوربین حرفه‌ای دارند، اما لازم است بدانید که با بیشتر گوشی‌های هوشمند هم می‌توان این نوع عکس‌ها را ثبت کرد. زیرا بسیاری از گوشی‌های سامسونگ دارای دوربین‌های باکیفیتی هستند. در این مقاله، به نحوه گرفتن عکس‌های با نوردهی طولانی با استفاده از گوشی‌های سامسونگ خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عکاسی با نوردهی طولانی چیست؟

این عکس‌ها به شما کمک می‌کنند تا گذر زمان را در یک عکس معمولی ببینید. برای این کار، سرعت عکس‌برداری را کاهش دهید. سرعت عکس‌برداری نشان دهنده میزان نوری است که به دوربین وارد می‌شود. وقتی که شاتر دوربین برای مدت طولانی‌تری باز باشد، نور بیشتری به دوربین می‌رسد.  وقتی شاتر بیشتر باز است، نور بیشتری وارد دوربین می‌شود. عکاس‌های تازه‌کار معمولاً عکس‌های خیابان در شب را انجام می‌دهند. آن‌ها با کم کردن سرعت شاتر، خطوطی که توسط چراغ‌های ماشین‌ها ایجاد می‌شوند را ثبت می‌کنند.

عکاسی با نوردهی طولانی
عکس با نوردهی بالا

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، خطوط رنگی که دیده می‌شوند، به نور چراغ‌های خودروها برمی‌گردد. بنابراین، اگر می‌خواهید با گوشی‌های سامسونگ عکسی با نوردهی طولانی بگیرید، باید سرعت شاتر دوربین را کاهش دهید. اما با کاهش سرعت شاتر، خطر لرزش دست و مات شدن تصویر افزایش می‌یابد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات، باید دوربین را ثابت نگه داشته و از سه‌پایه یا سایر روش‌های ثابت‌کننده استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه در موبایل، داده های داخل عکس را به اکسل انتقال دهیم

نحوه گرفتن عکس با نوردهی بالا در گوشی های سامسونگ

اولین قدم این است که اپ دوربین را باز کنید و سپس در پایین‌ترین نوار این اپ، گزینه more را انتخاب نمایید.

نحوه گرفتن عکس با نوردهی بالا در گوشی های سامسونگ

در این بخش، می‌توانید انواع مختلف حالت‌های عکاسی این اپ را مشاهده کنید. اما برای نوردهی طولانی، حالت حرفه‌ای یا Pro را انتخاب نمایید.

نحوه گرفتن عکس با نوردهی بالا در گوشی های سامسونگ

در این بخش، می‌توانید تنظیمات مختلف دوربین را تغییر دهید، که البته ما فقط به سرعت شاتر توجه داریم. اگر سرعت شاتر به عنوان مثال ۱/۳۰ ثانیه باشد، این بدان معناست که شاتر فقط برای یک سی‌ام ثانیه باز می‌ماند و اگر سرعت شاتر به عنوان مثال ۵ ثانیه باشد، این به این معناست که نور به مدت ۵ ثانیه به سنسور ارسال می‌شود.

نحوه گرفتن عکس با نوردهی بالا در گوشی های سامسونگ
عکس با نوردهی بالا

هرگز فراموش نکنید که پس از انتخاب گزینه Speed، می‌توانید با استفاده از اسلایدر پایین، سرعت شاتر را به راحتی تنظیم کرده و تغییر دهید. اینجاست که آزمون و خطا وارد عمل می‌شود؛ باید با توجه به شرایط نوری، بهترین سرعت شاتر را برای عکاسی با نوردهی طولانی مشخص کنید.

نحوه گرفتن عکس با نوردهی بالا در گوشی های سامسونگ

وقتی سرعت شاتر را مشخص کردید، فقط کافیست دکمه‌ی شاتر را فشار دهید تا فرآیند عکاسی آغاز شود، و زمان باقی‌مانده تا پایان فرآیند نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نحوه گرفتن عکس با نوردهی بالا در گوشی های سامسونگ
عکس با نوردهی بالا

به راحتی تصاویری جذاب با نوردهی طولانی می‌توان ثبت کرد. همانطور که اشاره شد، برای به دست آوردن نتایج مطلوب در این حوزه باید تجربه کسب کنید و با آزمون و خطا، به تکنیک‌های مناسب دست پیدا کنید. با داشتن کمی خلاقیت، می‌توانید به راحتی تصاویری فوق‌العاده و جذاب به دست آورید.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *