به زودی وای فای 6E در اکثر لپ تاپ ها،موبایل هاو مودم های جدید به کار گرفته می شود

وای فای 6E

با کمک وای فای 6E نه تنها سرعت ارتباطات بالاتر می‌رود، بلکه اینترنت شما دارای ثبات بیشتری خواهد بود.

وای فای 6E

اکثر گوشی‌های هوشند، لپ تاپ‌ها و مودم‌هایی که در چند ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند، از این نسخه جدید وای فای پشتیبانی خواهند کرد.

تلویزیون‌های هوشمند و سیستم‌های واقعیت مجازی نیز تا اواسط سال، به استاندارد وای فای 6E مجهز خواهند شد. پس از گذشت ۲۰ سال، این شاید بزرگ‌ترین ارتقایی باشد که تاکنون پیرامون وای فای صورت گرفته.

 

وای فای 6E اگر چه به نسخه ۶ نزدیک است اما باند فرکانسی آن به شش گیگاهرتز افزایش داشته و در واقع پنهای باند بیشتری ارائه می‌دهد. این بدین معناست که علاوه بر سرعت، ثبات اینترنت شما نیز بالاتر خواهد رفت و کمتر با مشکل قطع و وصل شدن آن رو به رو می‌شوید.

انتظار می‌رود که در جریان CES 2021، شرکت‌های سازنده روتر بیشتر در این رابطه صحبت کنند. همچنین سامسونگ به زودی از سری گوشی‌های پرچمدار Galaxy S21 رونمایی می‌کند که پیش بینی می‌شود از استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی کنند (همانند آیفون ۱۳).

زیرا در طراحی این گوشی‌ها از پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ استفاده شده که اگر اخبار را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که از ۶E پشتیبانی می‌کند. تا پایان سال، اکثر گوشی‌های پرچمدار با این ویژگی عرضه می‌شوند و به تدریج، شاهد کنار رفتن کامل نسخه ششم و پنجم خواهیم بود.

 

 

وای فای 6E

وای فای 6E

 

اکثر دستگاه‌های وای فای فعلی از شبکه‌های بی‌سیم ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند، نسخه ۶E اما یک گزینه تازه را بر روی میز قرار می‌دهد: باند ارتباطی ۶ گیگاهرتز. استفاده چهار برابری از امواج رادیویی بدین معناست که شاهد سرعت بسیار بالاتر و تداخل پایین‌تر خواهیم بود.

برای مثال ممکن است در محل سکونت، شبکه وای فای همسایه بر روی اینترنت شما تاثیر بگذارد؛ با ورود 6E این مسئله کمتر اتفاق می‌افتد، زیرا امواج رادیویی و پنهای باند بیشتری در اختیار روتر شماست.

 

با این حال، هنوز مدت زمان زیادی باقی مانده که استاندارد Wi-Fi 6E را در تمامی سیستم‌ها مشاهده کنیم. در واقع بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱، کمتر از ۲۰ درصد محصولات صوتی و تصویری از آن پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، استفاده از امواج رادیویی ۶ گیگاهرتز هنوز در اکثر کشورها مورد تایید قرار نگرفته است. در حال حاضر، تنها آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، کره جنوبی، شیلی و امارات به امواج ۶ گیگاهرتز چراغ سبز نشان داده‌اند و برزیل، کانادا، مکزیک و ژاپن در حال بررسی آن هستند.

 

 

 

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید⇓

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *