رونمایی از اولین وانت برقی تسلا با نام سایبرتراک (Cybertruck)

هرچند رونمایی از وانت برقی سایبرتراک کاملا طبق برنامه پیش نرفت اما این ماشین منحصر به فرد ،پیش فروش شگفت انگیزی را پشت سر گذاشته است.

وانت برقی سایبرتراک| تسلا

برخلاف بعضی پیش‌بینی‌ها، وانت برقی تسلا با ظاهری نامتعارف و البته برتری‌های باورنکردنی نسبت به محصولات معمول در بازار جهانی رونمایی شد.

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا سایبر تراک آنقدر خودروی جذابی است که تنها سه روز پس از معرفی ۲۰۰ هزار نفر برای پیش خرید آن ثبت نام کرده اند.

 

این خودروی عجیب و خبرساز، ترکیبی از مشخصات فنی سوپراسپرت‌های پیش‌رفته و ابروانت‌های قدرتمند را فراهم می‌کند.

 

 

رونمایی از وانت برقی سایبرتراک

مدیرعامل تسلا که این روزها سرگرم تبلیغ ماشین رسمی مریخ است، ویدیویی را در توییتر منتشر کرده که در آن سایبرتراک و فورد F150 مشغول زورآزمایی با هم هستند و هرچند وانت تسلا در قسمت سربالایی قرار گرفته ولی رقیبش را به آسانی شکست می دهد.

نکات جالبی در طراحی تسلا سایبرتراک وجود دارد. مثلا، پوشش قسمت بار، به‌راحتی و بی‌نیاز از صرف انرژی توسط کاربر، جمع و پشت شیشه‌ی عقب مخفی می‌شود. همچنین، می‌توان بعد از گشودن در عقب (ورودی قسمت بار) تکیه‌گاهی شیب‌دار از آن خارج کرد تا وسایل یا موتورسیکلت و دوچرخه به‌راحتی وارد وانت شوند. در فضای داخلی، طراحی بسیار ساده با کم‌ترین دکمه تأکید شده است تا حالتی آینده‌نگر و متفاوت از خودروهای امروزی فراهم شود. نمایشگر لمسی ۱۷ اینچ و صندلی‌های اسپرت با قابلیت حمل ۵ یا ۶ سرنشین به لطف نیم‌کت قابل جمع‌شدن در ردیف جلو، در تنها عکس موجود از کابین سایبرتراک دیده می‌شوند.

 

رونمایی از وانت برقی سایبرتراک

 

به لطف سیستم تعلیق هوا (Air suspension) و تنظیمات قابل تغییر آن، فاصله‌ی کف بدنه با سطح زمین تا ۴۰ سانتی‌متر قابل افزایش خواهد بود. راننده می‌تواند هنگام حرکت در جاده با انتخاب حالت پرواز (Fly) ارتفاع بدنه را به حداقل برساند یا زمانی‌که درحال حمل بار است، حالت متناسب با آن (Load mode) را انتخاب کند. هنگام رانندگی با بیشترین ارتفاع بدنه از سطح، سایبرتراک می‌تواند از شیب ۳۵ درجه بالا رود و از زاویه‌ی ۲۸ درجه پایین بیاید. این وانت از فناوری خودران تسلا موسوم به اتوپایلوت و پارک خودکار نیز بهره‌مند خواهد بود.

 

رونمایی از وانت برقی سایبرتراک

 

قیمت نسخه پایه وانت برقی سایبرتراک با قابلیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت با یکبار شارژ ۳۹۹۰۰ دلار است اما بهای مدل های ۶۰۰ و ۸۰۰ کیلومتری به ترتیب ۴۹۹۰۰ و ۶۹۹۰۰ دلار عنوان شده است. ظاهرا این قیمت باب میل آمریکایی ها است چون در فاصله ۷۲ ساعت از زمان معرفی، دستکم ۲۰۰ هزار نفر این خودروی برقی را پیش خرید کرده اند، رکوردی که حتی تسلا مدل 3s هم در دستیابی به آن ناکام مانده بود.

 

میانگین روزانه رانندگی با هر ماشین در آمریکا ۴۸ کیلومتر است اما ماسک از عرضه پنلی خورشیدی برای سایبرتراک خبر داده که روزانه شارژ لازم برای ۲۴ کیلومتر رانندگی را تامین می کند. این میزان حتی ممکن است بعدا و از طریق پنل تاشو به ۶۴ کیلومتر هم برسد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید⇓

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

 

 

 

 

منبع: CNN

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *