نقاط سبز و نارنجی در گوشی های آی او اس iOS 14 چه مفهومی دارند؟

آی او اس iOS 14

لپ تاپ صنعتی دل dell latitude 7490

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که شرکت اپل برای سیستم عامل آی او اس iOS 14 معرفی و بروزرسانی کرد ، نقاط سبز و نارنجی است که در بالای صفحه نمایشگر نمایان می‌شود و باعث به وجود آمدن سوالاتی برای کاربران شده است.

نقاط سبز و نارنجی در آی او اس 14

دلیل ظاهر شدن نقاط سبز و نارنجی در آی او اس iOS 14

نقطه نارنجی رنگ در واقع نشان دهنده این است که میکروفون تلفن همراه شما در حال استفاده است و صدای شما ضبط می‌شود. زمانی که مثلا شما از نرم افزار ضبط صدا استفاده کنید شاهد این نقطه در بالای صفحه نمایشگر خود خواهید بود.
نقاط سبز و نارنجی در آی او اس 14

اگر شما در حال استفاده از هیچ نرم افزاری نیستید یا نرم افزاری که استفاده می‌کنید هیچ نیازی به میکروفون ندارد ولی همچنان نقطه نارنجی رنگ را مشاهده می‌کنید به احتمال زیاد یک اپ بدون اجازه شما در حال رکورد کردن صدای در پس‌زمینه است.

اگر نمی‌دانید که کدام نرم افزار از میکروفون گوشی شما استفاده می‌کند می‌توانید با مراجعه به قسمت کنترل سنتر آن را شناسایی کنید.

نقاط سبز و نارنجی در آی او اس 14

 

 

نقطه سبز رنگ نیز عملکردی مشابه نقطه نارنجی دارد ولی با این تفاوت که به استفاده از دوربین گوشی اشاره می‌کند. اگر در زمان آنلاک کردن با فیس آیدی دقت کرده باشید این نقطه سبز رنگ را مشاهده می‌کنید. همچنین در زمان سلفی گرفتن یا استفاده از نرم افزارهای دوربین یا تماس تصویری نیز این نقطه نمایش داده می‌شود.

اگر شما در حال استفاده از دوربین گوشی نیستید ولی این نقطه همچنان در بالای صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود به احتمال زیاد اپلیکیشنی بدون اجازه شما در حال استفاده از دوربین است و برای شناسایی آن باید به کنترل‌سنتر مراجعه کنید.

نقاط سبز و نارنجی در آی او اس 14

برای غیرفعال‌سازی دسترسی یک نرم افزار نیز می‌توانید با مراجعه به قسمت Settings و صفحه Privacy این دسترسی‌ها را غیر ‌فعال کنید.

 

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

 

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *