مسدود کردن شماره ناشناس در گوشی اندروید

مسدود کردن شماره ناشناس

مسدود کردن شماره ناشناس

ممکن است مزاحمت‌های تلفنی هم برای شما سرسام آور و دردسر ساز باشند ولی خوشبختانه با استفاده از قابلیت Block کردن شما می‌توانید شماره‌های ناشناس را مسدود کنید . جای نگرانی هم نیست؛ ویژگی مسدود کردن قابل بازگشت است و در صورت نیاز شما می‌توانید مخاطبین مسدود شده را رفع انسداد یا آنبلاک کنید. با این حال متاسفانه مسدود کردن شماره های ناشناس در برخی از سیستم‌های اندروید به آسانی انجام نمی‌شود. به نقل از وبسایت businessinsider شما می‌توانید با دانلود یک برنامه کمکی به راحتی اینکار را انجام دهید.

نحوه ی مسدود کردن شماره های ناشناس در گوشی های اندرویدی

۱. بر روی آیکون تلفن که معمولا در تلفن‌های همراه اندروید در قسمت پایین صفحه اصلی Home Screen قرار دارد ضربه بزنید.

۲. بر روی سه نقطه‌ای که در قسمت بالای صفحه برنامه تلفن قرار دارد ضربه بزنید.

۳. قسمت تنظیمات را از منو‌یی که باز می‌شود انتخاب کنید.

مسدود کردن شماره ناشناس

۴. بر روی قسمت BLOCK NUMBERS ضربه بزنید و سپس با استفاده از دکمه مربوطه قابلیت مسدود کردن شماره ‌های ناشناس را فعال کنید تا سبز رنگ شود.

مسدود کردن شماره ناشناس

شما می‌توانید در قسمت Block numbers لیست افرادی که شماره آن‌ها را مسدود کرده‌اید را تماشا کنید. اگر قصد رفع انسداد شماره‌های ناشناس یا مخاطبین خاصی را نیز داشتید، کافی است که در همین قسمت دکمه مربوط به Block را غیر فعال کنید.

با این حال همانگونه که در بالا ذکر شد انجام این کار در برخی سیستم‌های اندروید به آسانی امکان پذیر نیست. اگر تلفن همراه شما از آن دسته است که اجازه مسدود کردن کامل کانتکت‌ها و شماره تماس‌های ناشناخته را به شما نمی‌دهد، می‌توانید از اپلیکیشن ?Should I Answer کمک بگیرید. این اپلیکیشن به تعداد زیادی از شماره‌هایی که توسط دیگر افراد مسدود شده‌اند دسترسی داشته و خط تلفن شما را از چنین تماس‌هایی در امان نگه می‌دارد.

برای آگاهی شما عزیزان و همراهان گرامی در زیر راجعه به مجازات مزاحمت تلفنی و این که مزاحمت تلفنی به چه روش هایی انجام میشود صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

مجازات مزاحم تلفنی چیست؟

مجازات فردی که مزاحمت تلفنی ایجاد میکند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات در صورت شکایت شاکی حبس از یک تا شش ماه خواهد بود، به نظر می رسد که در صورت گذشت شاکی تعقیب کیفری و اجرای مجازات متوقف نخواهد شد به دلیل این که این جرم از جرایم عمومی و غیر قابل گذشت  است.

یعنی اگر شاکی خصوصی به طور کامل رضایت دهد بازهم ممکن است برای مزاحم تلفنی مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شود و به دلیل رضایت شاکی خصوصی قطعا مزاحم تلفنی مجازات کمتری خواهد شد.

همچنین کسانی که از نیمه شب به بعد به وسیله اعمالی از طریق تلفن، موجب سلب آسایش دیگران شوند و این مزاحمت موجب خسارت مالی یا جانی گردد، مطابق با قانون مسئولیت مدنی و قانون جزا، حسب مورد تعقیب خواهند شد و حتی اگر کسی عمدا و یا با سوء نیت به وسیله تلفن خبر فوت یکی از نزدیکان شنونده را به او بدهد و این خبر موجب مرگ یا مرض شنونده شود، مطابق با قانون جزا مجازات خواهد شد و حسب مورد تا حد اعدام هم قابل کیفر خواهد بود.

لنگرمزاحمت تلفنی به چه روش هایی انجام میشود؟

  1. سوت کشیدن، سکوت و سپس فوت کردن در گوشی بدون وقفه.
  2. فحاشی و حرفای رکیک نثار مخاطب کردن و گاه خبرهای کذب و غیر واقعی به مخاطب دادن و تهمت های ناروا زدن که ممکن است عواقب وخیمی در بر داشته باشد.
  3. دادن خبرهای دروغ و تکان دهنده که بعضا باعث شوک آنی یا سنکوپ شدن و سلب آرامش افراد و خانواده ها میشود، غوغا برپا میکند و عزا و ماتم ایجاد می‌کند.
مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *