بازیافت زباله های پلاستیکی به ابزار جدید توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی قصد دارند ماشین بازیافت پلاستیک را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال و آن را ذوب کرده و به جوهر پرینتر سه بعدی تبدیل کنند . فضانوردان به کمک این ماشین می توانند با آب کردن ابزارهای یکبار مصرف قدیمی، از مواد تشکیل دهنده آنها چندین مرتبه استفاده کرده و ابزارهای جدیدی بسازند.

 

ماشین بازیافت پلاستیک

ماشین بازیافت پلاستیک به فضا

 

ماشین مذکور «بازیافت کننده» (Recycler) نام داشته و توسط شرکت Made in Space و یک کمپانی پتروشیمی برزیلی به نام «Braskem» ساخته شده است. سازنده می گوید از این ماشین می توان علاوه بر ایستگاه فضایی بین المللی، در ماموریت های فضایی دیگر نیز استفاده کرد.

سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی می توانند با استفاده از نقشه های ساخت یا همان بلوپرینت ها (Blueprint)، ابزارها و قطعات یدکی مورد نیاز خود از جمله آچار، قاشق و چنگال و گیره های کابل را چاپ کنند. دستگاه با ذوب کردن پلاستیک و تبدیل آن به رزین، توانایی بازیافت هر نوع پلی اتیلن سبز را دارد.

به گفته شرکت سازنده 30 درصد از قطعات ایستگاه فضایی بین المللی توانایی جایگزینی با قطعات چاپ شده توسط پرینتر سه بعدی را دارند.

 

ماشین بازیافت پلاستیک

ماشین بازیافت پلاستیک به فضا

فر Zero G Oven

دستگاه بازیافت پلاستیک مورد بحث قرار است با فضاپیمای سیگنوس (Cygnus) در تاریخ 2 نوامبر (11 آبان) به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده شود. با تولید ابزارهای جدید درون ایستگاه می توان به کاهش ماموریت های ارسال محموله و صرفه جویی در هزینه ها امیدوار بود.

ناسا قصد دارد هفته آینده به منظور بررسی امکان آشپزی در محیط‌هایی با جاذبه ضعیف، فر مخصوصی با نام Zero-G Oven را نیز به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. در صورتی که آزمایش این فر موفقیت آمیز باشد، پخت کلوچه داخل فضاپیما برای ماموریت های فضایی طولانی مدت امکان پذیر می شود.

 

 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید⇓

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

 

 

 

 

 

منبع: dailymail

مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *