روش های تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ دل

تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ

تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ

تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ

تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ، یکی از روش‌هایی است که مانع از آسیب رسین به چشمان شما می شود و همچنین به مصرف بهینه باتری کمک می‌کند. تقریباً تمام نسخه‌های ویندوز قابلیت کاهش نور صفحه نمایش لپ‌تاپ را دارند. اگر تا به حال با این ویژگی آشنا نبوده‌اید، با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چطور می‌توانید تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ را انجام دهید.

تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ
تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ

بیشتر لپتاپ‌ها، به ویژه لپ تاپ های شرکت دل، امکان تنظیم نور صفحه نمایش از طریق سیستم عامل را دارند. در ادامه این مطلب، راه و روش‌های مناسب این کار را برایتان توضیح می‌دهیم. این روش ها به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارند و شما می‌توانید بر اساس شرایط محیطی که در آن از لپ تاپ خود استفاده می‌کنید، یکی از آنها را برای تنظیم نور صفحه نمایش انتخاب کنید. همچنین، اگر برای انجام این کار نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می‌توانید با کارشناسان نمایندگی دلیران تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید : تعمیر لپ تاپ دل

چرا باید نور صفحه نمایش لپ تاپ تنظیم شود؟

دلیل تنظیم نور صفحه نمایش یا همان Brightness مربوط به سلامتی چشم، میزان مصرف انرژی باتری و کارایی در انجام وظایف می شود. نور و روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ باید طبق شرایط محیطی و وضعیت نور محیط تنظیم شود. در محیطی که باز است و نور خورشید وجود دارد، مسلما اگر نور صفحه نمایش به اندازه نباشد، نمی‌توانید تصاویر روی صفحه لپ‌تاپ را به خوبی ببینید. در چنین شرایطی، نور صفحه ال‌سی‌دی لپ‌تاپ را باید به حداکثر برسانید.

در فضای تاریک که نور محیط بسیار کم است، نوع تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ Dell کاملاً متفاوت می باشد. در این وضعیت، افزایش نور صفحه نمایش ممکن است باعث خستگی چشم و حتی ایجاد مشکلاتی مانند پیری زودرس چشم شود. از طرف دیگر، کاهش نور صفحه نمایش می‌تواند موجب کاهش مصرف انرژی باتری شود، در حالی که افزایش نور ممکن است باعث افزایش مصرف انرژی شود. بنابراین، برای بهره‌گیری بهتر از لپ‌تاپ خود در فضای تاریک و روشن، لازم است تنظیمات نور صفحه نمایش را به خوبی انجام دهید.

روش های تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ دل

تمامی لپ تاپ‌ها در سیستم عامل خود دارای دو روش برای تنظیم نور صفحه نمایش هستند. اولین روش، تنظیم دستی است که کاربر می‌تواند به صورت دستی نور صفحه را تنظیم کند. روش دوم، تنظیم اتوماتیک است که سیستم به طور خودکار نور صفحه را بر اساس شرایط محیطی، مانند نور محیط و وضعیت باتری، تنظیم می‌کند. همچنین، در ویندوز، می‌توانید وضعیت نور صفحه نمایش لپ‌تاپ خود را بر اساس دو شرایط اتصال به باتری یا اتصال به شارژر به طور جداگانه تنظیم کنید. در ادامه، به توضیح هر دوی این روش‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : معرفی و خرید لپ تاپ دل ،خانواده لتیتیود سری 7000 و 9000

تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ دل بصورت دستی

 

بیشتر لپتاپ‌های دل دارای دو کلید ویژه برای تنظیم نور صفحه نمایش هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید نور را کاهش یا افزایش دهید. این کلیدها معمولاً در ردیف کلیدهای F قرار دارند. به عنوان مثال، در برخی از لپ تاپ ها، از کلید F1 جهت کاهش و از کلید F2 جهت افزایش نور صفحه نمایش استفده می شود. روی این کلیدها، نمادهای خورشیدی است که به کاربر نشان می‌دهند از این کلیدها برای تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ دل استفاده می شود.

تنظیم نور در برخی از لپ تاپ ها، ممکن است تنها با فشردن کلیدهای F1 و F2 انجام نشود و باید از کلید ترکیبی Fn استفاده شود. یعنی برای تغییر نور صفحه، ابتدا باید دکمه Fn را فشار دهید و سپس همزمان کلیدهای افزایش و کاهش نور صفحه را بفشارید.

کلیدهای ترکیبی Fn و F1 و F2
تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ

در صورتی که از از ویندوز 7 یا 8 استفاده می‌کنید، به بخش Control Panel بروید و گزینه Hardware and Sound را انتخاب نمایید. سپس وارد قسمت Power Options بشوید. در اینجا می توانید اسلایدر مربوط به تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش را در پایین پنجره مشاهده کنید و آن را به سمت راست یا چپ بکشید، تا شدت نور را تنظیم نمایید.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ دل اینسپایرون|معرفی لپ‌تاپ دل اینسپایرون Dell Inspiron 3581

تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ دل بصورت اتوماتیک

ویندوز دارای یک ویژگی جالب است که می تواند به طور خودکار نور صفحه نمایش لپ تاپ را تنظیم کند. برای اینکه از این ویژگی بهره مند شوید، باید به فعال کردن گزینه Battery Saver بپردازید. فعال شدن این گزینه باعث می شود هنگامی که شارژ باتری در حال تمام شدن است، نور صفحه بطور خودکار کم شود. شما می توانید در ویندوز 10، به بخش تنظیمات سیستم بروید و اقدام به فعالسازی گزینه Battery saver نمایید. در این بخش، شما می‌توانید تنظیمات مختلفی را برای مدیریت نور صفحه نمایش لپ‌تاپ دل انتخاب کنید.

فعالسازی حالت Battery Saver در ویندوز 10

شما می توانید میزان درصد نور باتری را با انتخاب گزینه Battery saver settings و سپس گزینه Lower screen brightness while in battery saver تعیین نمایید. زمانی که حالت Battery Saver (صرفه‌جویی در باتری) را فعال می‌کنید، روشنایی صفحه نمایش به میزانی که تنظیم کرده‌اید، کاهش یا افزایش می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید : لپ تاپ استوک دل

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *