روش خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون

خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون

بلندگوهای آیفون

بلندگوهای آیفون

آیفون، یکی از محصولات پرطرفدار شرکت اپل است که با طراحی زیبا، عملکرد قوی و امکانات فراوان، جای خود را در بازار تلفن‌های هوشمند به دست آورده است. یکی از ویژگی‌های مهم آیفون، مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار است که این ویژگی باعث شده تا کاربران بتوانند از دستگاه‌های خود در شرایط مختلف و حتی در معرض آب و گرد و غبار نیز استفاده کنند.

به هرحال اگرچه پیشنهاد نمی‌شود که آیفون خود را زیر دوش ببرید یا با آن شنا کنید، اما بسیاری از افراد با این حال این کار را انجام می‌دهند و باعث ورود آب به بلندگوهای آیفون می‌شود. اما خوشبختانه، چندین روش ساده و رایگان برای خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون وجود دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا یکی از روش های خروج آب را از بلندگوهای آیفون به شما آموزش دهیم.

روش خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون

وقتی آب وارد بلندگوهای آیفون می‌شود، ممکن است باعث محدود شدن صدا یا کاهش کیفیت آن شود. این مشکل معمولاً پس از استفاده از آیفون در شرایط مرطوب یا پس از تماس با آب رخ می‌دهد. اما خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون و بازیابی کیفیت صدا وجود دارد. در ادامه به بررسی یکی از این روش‌ها خواهیم پرداخت تا کاربران بتوانند با اطمینان از دستگاه‌هایشان استفاده کنند و از تجربه‌ی بهتری در استفاده از آیفون خود لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: روش های ضبط تماس تلفنی در آیفون

خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون با استفاده از میانبر Water Eject

قبل از هر چیز، مطمئن شوید که اپلیکیشن Shortcuts بر روی آیفون شما نصب است. این برنامه از سوی اپل توسعه داده شده است، پس اگر هنوز بر روی آیفون خود نصب نکرده‌اید، به راحتی می‌توانید آن را از فروشگاه اپل دانلود کنید. حالا به برنامه Shortcuts بروید و روی شورتکات با عنوان Water Eject ضربه بزنید. در صفحه اینترنتی، روی گزینه Add Shortcut کلیک کنید تا این میانبر دانلود شود و در برنامه Shortcuts قابل مشاهده باشد.

Water Eject

بعد از افزودن این شورتکات به برنامه، برای فعال کردنش مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • برنامه Shortcuts را باز کنید و بر روی شورتکات Water Eject ضربه بزنید تا اجرا شود.
  • روی Start ضربه بزید.
  • حال باید Select Intensity Level را انتخاب کنید. با توجه به میزان آبی که ممکن است به بلندگوی آیفون شما برسد، یک سطح شدت مناسب انتخاب کنید. انتخاب حداکثر سطح شدت، نتایج بهتری را به همراه دارد.
  • اکنون در قسمت چپ صفحه، نوار حجم صدا را مشاهده خواهید کرد. حجم صدا به ۱۰۰ درصد رسیده است و آیفون شما صدای خاصی را منتشر می‌کند که برای خارج کردن آب از بلندگوهای خود استفاده می‌شود.

خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون با استفاده از میانبر Water Eject

وقتی کار تمام شد، یک صدای دینگ خواهید شنید. در این لحظه، یک میانبر به شما اطلاع می‌دهد که به ویکی‌مدیا اتصال پیدا کنید. روی گزینه Don’t Allow کلیک کنید. به منظور دسترسی سریع به ابزار خروج آب از بلندگوهای آیفون، می‌توانید یک میانبر به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید. این کار به شما امکان می‌دهد در هنگام وقوع وضعیت اورژانسی، به سرعت واکنش نشان دهید و آب را از بلندگوهای آیفون خود خارج کنید.

برای اضافه کردن این میانبر، ابتدا بر روی آیکون سه نقطه در میانبر Water Eject ضربه بزنید، سپس روی آیکون Share کلیک کرده و Add to Home Screen را انتخاب نمایید. اینکه می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید، به شما اطمینان می‌دهد که در مواقع اضطراری به سرعت می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون با استفاده از میانبر Water Eject

کارهایی که نباید با آیفون خیس انجام داد:

وقتی دستگاه آیفون شما به طور اتفاقی در آب فرو می‌رود، بلندگوهای آن ممکن است خیس شوند. احتمالاً به این فکر می‌کنید که باید دستگاه خود را در برنج قرار دهید تا خشک شود، اما این تنها یک باور غلط است. در واقع، ذرات ریز ممکن است وارد دستگاه شما شده و به آن آسیب بزنند. این فقط یکی از دلایلی است که نباید از برنج برای خشک کردن آیفون استفاده کنید. همچنین، تا زمانی که آیفون شما به طور کامل خشک نشده است، استفاده از آن را پیشنهاد نمی‌دهیم.

 

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *