دلیل خطای اتصال شما خصوصی نیست و راه حل های رفع آن

خطای اتصال شما خصوصی نیست

خطای اتصال شما خصوصی نیست

خطای اتصال شما خصوصی نیست

بدون شک تا به حال، با انواع مختلف خطاها در وب‌سایت‌ها، مرورگرها و سایر مکان‌ها روبرو شده‌اید و با روش‌های برطرف کردن آن‌ها آشنا هستید. خطای اتصال شما خصوصی نیست یا اتصال شما امن نیست، یکی از مشکلات متداول وردپرس است که در زمان مشاهده برخی از وب‌سایت‌ها در مرورگرهای مختلف به شکل‌های گوناگون نمایش داده می‌شود و احتمالاً دفعات زیادی با آن مواجه شده‌اید.

از آنجا که امنیت یکی از مسائل حیاتی در فضای وب است، این مقاله را به بررسی یکی از خطاهای رایج و راه‌حل‌های آن اختصاص داده‌ایم. اگر با خطای اتصال شما خصوصی نیست (your connection is not private) مواجه هستید و راه حل آن را نمی‌دانید، با ما همراه شوید تا در این مقاله از طریق مراحلی آسان و قدم به قدم به رفع این خطا بپردازیم.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ استوک دل

دلایل ایجاد خطای اتصال شما خصوصی نیست (your connection is not private)

خطای “اتصال شما خصوصی نیست” یک هشدار امنیتی است که زمانی در مرورگر گوگل کروم ظاهر می‌شود که امکان برقراری ارتباط امن با سرور سایت مورد نظر شما وجود نداشته باشد.

اگر با این خطا مواجه شدید، توصیه می‌شود که هرگز به وب‌سایت مذکور وارد نشوید. این اقدام از جانب گوگل کروم به این معنی است که مرورگر با استفاده از پروتکل‌های امنیتی، بخش‌های مختلف سایت را بررسی کرده و خطر احتمالی لو رفتن اطلاعات شما را تشخیص داده است. با این حال، دلایل مختلفی ممکن است در ظاهر شدن این خطا دخیل باشند.

دلایل ایجاد خطای اتصال شما خصوصی نیست

این پیغام به دلایل مختلفی نمایان می‌شود، که عباتند از:

  • 1. گواهینامه SSL منقضی یا نامعتبر است:

وقتی گواهینامه SSL وب‌سایت منقضی شده یا به‌روز نیست، مرورگر این پیغام را نمایش می‌دهد تا کاربران را از مخاطرات امنیتی محتمل آگاه کند.

  • 2. وب‌سایت از استانداردهای امنیتی کافی پیروی نمی‌کند:

در صورتی که وب‌سایت از گواهی‌های امنیتی مانند SSL/TLS استفاده نکند یا از پروتکل‌های قدیمی‌تری استفاده کند، مرورگر این پیغام را نمایش می‌دهد.

  • 3. تنظیمات ساعت یا منطقه زمانی نادرست است:

مرورگر ممکن است به دلیل تنظیمات زمانی نادرست، از جمله تاریخ و زمان نادرست کامپیوتر، به‌عنوان یک دلیل امنیتی، این پیغام را نمایش دهد.

  • 4. اتصال اینترنت ناپایدار یا آنلاین نیست:

اتصال اینترنت ناپایدار یا قطع شده می‌تواند باعث ظاهر شدن این پیغام شود.

  • 5. تدابیر امنیتی فایروال یا آنتی ویروس:

برخی از برنامه‌های آنتی ویروس و فایروال ممکن است اتصال را مسدود کرده و این پیغام را نمایش دهند.

پیشنهاد خواندن: سایت های ناامن؛افزایش امنیت مرورگر کروم در حفاظت کاربران از سایت های ناامن

 

راهکارهای رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست

راهکارهای رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست

در ادامه راهکار ها و راه حل هایی برای رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست را برای شما آورده ایم:

بیشتر بخوانید : تعمیر لپ تاپ دل

  • لطفاً صفحه را دوباره بارگذاری کنید. گاهاً این خطا به خاطر یک مشکل موقت یا قطع شدن لحظه‌ای اینترنت رخ می‌دهد که با دوباره بارگذاری کردن صفحه، به آسانی حل می‌شود.
  • از پایداری اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید. سپس، با استفاده از شبکه دیگری به وبسایت دسترسی پیدا کنید.
  • به غیرفعالسازی نرم افزار آنتی ویروس خود بپردازید. بعضی از نرم افزارهای آنتی ویروس می توانند موجب ایجاد اختلال در اتصالات ایمن شوند. پس از غیرفعالسازی  آن، بررسی کنید که مشکل حل شده است یا هنوز وجود دارد.
  • حافظه کش مرورگر خود را پاکسازی کنید. پاکسازی کش، کوکی‌ها و داده‌های مرورگر ممکن است کمک کند تا مشکل رفع شود. برای این کار می‌توانید در تنظیمات مرورگر خود به بخش پاکسازی داده‌ها مراجعه کنید.
  • بروزرسانی مرورگر می‌تواند به شما کمک کند تا خطای اتصال شما خصوصی نیست را برطرف کنید. مرورگرها اغلب به‌روزرسانی‌های امنیتی و بهینه‌سازی‌هایی را در نسخه‌های جدید ارائه می‌دهند که می‌تواند به بهبود اتصال شما کمک کند. برای بروزرسانی مرورگر خود، معمولاً به تنظیمات مربوط به بروزرسانی در مرورگر خود مراجعه کنید. این بخش معمولاً در بخش تنظیمات یا به‌روزرسانی قابل دسترس است. به روزرسانی مرورگر خود را انجام داده و سپس مجدداً سعی کنید به اینترنت متصل شوید تا ببینید آیا خطا برطرف شده است یا خیر.

Your connection error is not private

اگر تمامی مراحل فوق را انجام دادید و همچنان با خطای اتصال شما خصوصی نیست مواجه هستید، ابتدا توصیه می‌شود چند ساعت صبر کرده و در صورت لزوم چند روز منتظر بمانید. اغلب اتفاق می‌افتد که سایت‌ها با اشکالات نرم‌افزاری روبرو شده و پس از چند روز توسط توسعه‌دهندگان برطرف می‌شوند. در صورتی که باز هم مشکل حل نشود و دسترسی به سایت برای شما ضروری است، پیشنهاد می‌شود با مدیران سایت تماس بگیرید و مسئله را با آن‌ها در میان بگذارید.

در بیشتر مواقع، روش‌هایی که توصیه شده‌اند، موجب رفع خطای اتصال می‌شوند، اما در صورتی که نتوانستید وارد وب‌سایت مورد نظر خود شوید، روش‌های زیر را هم امتحان کنید.

لپ تاپ دل اینسپایرون|معرفی لپ‌تاپ دل اینسپایرون Dell Inspiron 3581

  • تنها به وب‌سایت‌هایی مراجعه کنید که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند. HTTPS نسخه امن‌تر پروتکل HTTP است و اطلاعات شما را با رمزگذاری محافظت می‌کند تا قابل دسترسی نباشند.
  • اطمینان حاصل کنید که تنظیمات ساعت و منطقه زمانی رایانه‌ی خود را به درستی تنظیم کرده‌اید. تنظیمات غلط ممکن است موجب رد شدن گواهینامه‌های SSL معتبر از سمت مرورگر شما شود.
  • از ابزارهای مختلف استفاده کنید تا آدرس IP سیستم خود را تغییر دهید و سپس دوباره تلاش کنید.
تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *