دلیل خرابی درایور کیبورد در ویندوز

دلیل خرابی درایور کیبورد در ویندوز

خرابی درایور کیبورد

خرابی درایور کیبورد

مشکل درایور کیبورد در ویندوز، یک مسئله نرم‌افزاری است که باعث کاهش کارایی این قطعه می‌شود. در این وضعیت، هنگام فشار دادن کلیدهای کیبورد، هیچ تایپی انجام نمی‌شود و اساساً امکان کار با صفحه کلید وجود ندارد. در این مقاله، علل خرابی درایور کیبورد در ویندوز را بررسی خواهیم کرد.

در انتهای این مطلب، دلیل عدم عملکرد صحیح درایور صفحه کلید لپ‌تاپ یا کامپیوتر را خواهید فهمید. همچنین، راهکارهایی که با استفاده از آن‌ها مشکل خرابی درایور کیبورد در ویندوز را حل کنید، به شما آموزش می‌دهیم. در صورتیکه نیاز به خدمات تخصصی بیشتر در این زمینه دارید، متخصصین تعمیر لپ‌تاپ در نمایندگی دلیران، شما را یاری خواهند کرد.

خرابی درایور کیبورد در ویندوز

خرابی درایور کیبورد در ویندوز چه دلایلی دارد؟

دلایل مختلفی ممکن است باعث معیوب شدن یا آسیب دیدگی در درایور کیبورد لپ تاپ‌های ویندوزی شود. در ابتدا، این مسئله ممکن است ناشی از خرابی و مشکلات سخت‌افزاری در صفحه کلید باشد. بدون شک، اگر کلیدها به درستی عمل نکنند، حتی اگر درایور به طور صحیح نصب باشد، عملکرد مطلوبی بدست نخواهید آورد.

گاهی اشتباه در نصب درایور کیبورد در ویندوز ممکن است باعث خرابی و عملکرد نامطلوب آن شود. بیش از حد داغ شدن کامپیوتر یا لپ تاپ نیز ممکن است بر درایور تأثیر بگذارد و باعث عدم عملکرد صحیح آن شود. در انتها، اگر درایور کیبورد در سیستم ویندوز شما عملکرد مطلوبی ندارد، ممکن است سیستم ویروسی شده باشد یا با مشکل نرم‌افزاری دیگری مواجه شده باشد.

راهکارهای رفع خرابی درایور کیبورد در ویندوز

برای رفع مشکل خرابی درایور کیبورد در ویندوز، چندین راه حل وجود دارد که در زیر به آن ها پرداخته ایم:

راه اندازی مجدد ویندوز

توصیه‌ای که بیشتر اوقات هنگام مواجه شدن با هر گونه مشکل در کیبورد لپ‌تاپ یا کامپیوتر می‌شود، این است که سیستم را دوباره راه‌اندازی کنید. این توصیه اصولاً نکته‌ای خاص ندارد، زیرا راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، آن را به حالتی جدید می‌آورد. پس ادامه دهید و کامپیوتر خود را دوباره راه‌اندازی کنید؛ این کار باعث می شود همه چیز به حالت عادی بازگردد.

راه اندازی مجدد ویندوز

استفاده از کیبورد مجازی

اگر درایور صفحه کلید در ویندوز خراب شود، می‌توانید از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.

پیشنهاد خواندن: آموزش فعالسازی کیبورد مجازی در ویندوز

بررسی و تعمیر مشکلات سخت افزاری

اگر اطمینان حاصل کردید که دلیل عدم عملکرد درایور کیبورد، صدمات سخت افزاری صفحه کلید است، بهتر است به یک مرکز تعمیرات مجاز و معتبر مراجعه کنید تا قطعات مورد نیاز را تعمیر یا تعویض کنید.

آپدیت درایور کیبورد

بهتر است درایورهای قدیمی را به‌روز کنید تا مشکلاتی که ممکن است در سیستم شما ایجاد شوند، رفع شود. برای به‌روزرسانی درایورها، کلیدهای Windows + X را فشار داده و سپس بر روی گزینه Device Manager کلیک کنید. برای باز کردن منوی صفحه کلیدها، لطفاً روی فلش کنار آن کلیک کنید. سپس در فهرست صفحه کلید خود، با کلیک راست بر روی آن، گزینه Update Driver را انتخاب کنید.
اجازه دهید ویندوز 10 به دنبال جدیدترین درایور در رایانه محلی یا آنلاین بگردد، سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

حذف و نصب مجدد درایور صفحه کلید

روش دیگر برای رفع مشکل درایور کیبورد در ویندوز، حذف و نصب مجدد درایور است. ابتدا روی درایور کیبورد کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس در تب Driver، گزینه Device Removal را انتخاب کنید.

حالا رایانه خود را دوباره راه‌اندازی کنید. ویندوز به طور خودکار آخرین نسخه درایور را برای شما دانلود و نصب خواهد کرد. اگر علت اصلی مشکل کیبورد لپ‌تاپ، خرابی درایور است، نصب مجدد درایور می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *