مقایسه تفاوت های بایوس BIOS و سیموس CMOS

لپ تاپ صنعتی دل با صفحه نمایش لمسیDELL LATITUDE 5501
افراد زیادى که با کامپیوتر سر وکار دارند دو اصطلاح بایوس و سیموس را با هم اشتباه مى گیرند و به یک معنا به کارمى برند.BIOS و CMOS به هم مرتبطند ولى دو جزء مشخص و مجزا از هم هستند که وجودشان براى کامپیوتر ضرورى است. برای درک بهتر فرق بین بایوس و سیموس دراین مقاله با دلیران همراه باشید.

مقایسه تفاوت های بایوس BIOS و  سیموس CMOS

1- بایوس مخفف Basic Input Output System و CMOS مخفف omplementary Metal Oxide Semiconductor است.

2- BIOS برنامه ای است که کامپیوتر را استارت می کند.در حالیکه CMOS حافظه ای است که برنامه BIO اطلاعات و جزئیات مورد نیازش از قبیل تاریخ، زمان و تنظیمات سیستم را ذخیره می کند.
3- یک تفاوت اصلی بین BIOS و CMOS این است که اطلاعات بایوس غیر فرار است اما CMOS فرار یا volatile است.
4- عملکرد اصلی هر یک فرق مهم دیگر بین BIOS و CMOS است.BIOS در هنگام بوت شدن کامپیوتر ، سخت افزار را به صورت اولیه راه اندازی می کند و سرویس های زمان اجرا را برای سیستم عامل و برنامه ها ارائه می دهددر حالی که CMOS تمام تنظیمات BIOS را ذخیره می کند.
5- BIOS کامپیوتر قطعاتى مانند فلاپى دیسک درایو و هارد دیسک و سرعت کلاک سخت افزارى را کنترل و راه اندازى مى کند.اما پارامترهاى خاصى براى راه اندازى کامپیوتر مورد نیازاست که باید در جایى ذخیره و نگهدارى شود.

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

         فیسبوک دلیران   aparat deliran

 

حافظه CMOS  و برنامه BIOS هر بار براى انجام وظایف خود از این اطلاعات استفاده مى کند.بنابراین متوجه میشوید که هردو  این به هم مرتبطند ولى دو واحد جداگانه هستند.

 

 

تعمیرات تخصصی،خدمات پس از فروش،تعمیر لپ تاپ دل|گارانتی دلیران
مدیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *