تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل

تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل

مقدمه تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل

یکی از خدماتی که نمایندگی‌های شرکت دل برای کاربران خود انجام می‌دهد، تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل است. قصد داریم در مورد فرایند تعویض چیپ گرافیک این لپ ‌تاپ و تأثیرات آن صحبت کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. توجه کنید که نمایندگی دل از قطعات شرکتی و اصلی برای تعویض چیپ گرافیک لپ ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند.

چیپ گرافیک چیست؟

پیش ‌از پرداختن به نحوه تعویض چیپ گرافیک و تعمیرات لپ تاپ دل لازم است بدانید که چیپ گرافیک چه قطعه‌ای است؟ GPU یا چیپ گرافیک یک واحد پردازش گرافیکی در لپ ‌تاپ‌های دل است. همان ‌طور که می‌دانید زبان کامپیوتر صفر و صد بوده و داده‌ها در لپ ‌تاپ به‌ صورت باینری ذخیره می‌شود. کارت گرافیک نیز از طریق پردازش این اطلاعات، آن‌ها را در قالب‌های گرافیکی قرار می‌دهد. به‌ همین دلیل خرابی چیپ گرافیک باعث وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود. توجه داشته باشید که تعویض چیپ گرافیک لپ ‌تاپ دل  توسط متخصصان این حوزه انجام ‌شده و در صورت انجام آن توسط کاربران عادی ممکن است مشکلات بیشتری به وجود بیاید.

دلایل تعویض چیپ گرافیک لپ ‌تاپ دل

از اصلی‌ترین دلایل تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل می‌توان به پیش‌ از حد داغ شدن و کارکردن زیاد با لپ ‌تاپ اشاره کرد. بهتر است بدانید که در صورت استفاده بیش ‌از حد از لپ‌ تاپ و بالا رفتن دمای آن، چیپ گرافیک لپ‌ تاپ آسیب ‌دیده و در صورت عدم تعویض آن ممکن است باعث گسترش مشکل به سایر قطعات لپ ‌تاپ شما شود.

تعویض چیپ گزاقیگ لپ تاپ دل

علائم تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل

هنگام آسیب این قطعه، لپ تاپ شما را متوجه بروز مشکل در چیپ گرافیک می‌کند. بهتر است در صورت مشاهده موارد زیر به فکر تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل باشید:

  • مشاهده خال زدگی و بادکردگی بر روی چیپ گرافیک
  • مشاهده یک سری خطوط افقی در تصویر
  • مات یا سفید شدن صفحه نمایش لپ ‌تاپ شما
  • ارائه تصویر آبی
  • پس ‌از نصب درایور گرافیک ممکن است لپ ‌تاپ ریست شده و ارور blue screen را مشاهده کنید.
  • هنگام انجام تست سلامت چیپ، هر دو سمت خازن‌های سرامیکی sad بوق بزنند.
  • دیدن تصویر شطرنجی
  • دیدن تصویر سیاه در صفحه نمایش
  • نبود تصویر در حالی ‌که صفحه نمایش شما روشن است.
  • گیر کردن تصویر
  • هنگ کردن لپ‌ تاپ شما با اجرای یک نرم‌افزار گرافیکی مانند یک بازی سنگین

 

پیشگیری از خرابی چیپ گرافیک

چیپ گرافیک لپ ‌تاپ یکی از گران‌ترین قطعات لپ‌ تاپ محسوب می‌شود. از طرفی تعویض قطعات لپ ‌تاپ از ارزش آن می‌کاهد. به‌ همین دلیل برای پیشگیری از هزینه‌های اضافی و کم شدن ارزش لپ ‌تاپ خود بهتر است با اقداماتی که در ادامه شرح می‌دهیم، مانع آسیب به چیپ لپ ‌تاپ خود شوید.

برای پیشگیری از خرابی چیپ گرافیک و کاهش هزینه تعمیر لپ تاپ دل بهتر است همیشه به دمای دستگاه خود دقت کنید. از کارکردن بیش‌از حد با لپ ‌تاپ و یا عواملی که باعث بالا رفتن دمای آن می‌شود جداً خودداری کنید. سعی کنید دمای لپ‌ تاپ خود را همیشه در یک سطح پایین نگه دارید. قرار دادن لپ ‌تاپ روی پرز فرش  می‌تواند باعث افزایش دمای لپ ‌تاپ شما شود. به‌ همین دلیل توصیه می‌کنیم لپ‌ تاپ را روی سطوح چوبی، فلزی و یا شیشه‌ای قرار دهید.

مسئله دیگر تمیز نگه ‌داشتن لپ‌ تاپ است، سعی کنید گرد و خاک داخل دستگاه را از بین برده و همیشه لپ‌ تاپ خود را تمیز نگه دارید. این کار از تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل جلوگیری می‌کند. لپ تاپ دل دارای فن‌های جانبی است که باعث تنظیم دمای آن می‌شوند. توجه داشته باشید که در صورت استفاده زیاد از لپ تاپ و یا اجرای برنامه‌های سنگین بر روی آن باید از وسایل جانبی خنک‌ کننده لپ ‌تاپ مانند کول پدها استفاده کنید.

تعمیرات لپ ‌تاپ دل

تعمیرات لپ‌ تاپ دل در نمایندگی‌های این شرکت به‌ طور کاملاً تخصصی و به وسیله افراد مجرب و کاربلد انجام می‌شود. دلیران متخصصان این کار را با بهترین تجهیزات تعمیراتی و توسط افراد متخصص در این زمینه برای شما انجام می‌دهد. همان ‌طور که گفتیم نمایندگی لپ‌ تاپ دل از قطعات اصلی خود شرکت استفاده می‌کند و در صورت بروز مشکل در قطعات لپ ‌تاپ خود می‌توانید با خیال راحت آن را به ما بسپرید.

سخن پایانی تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل

سعی داشتیم در این مقاله به اهمیت و کاربرد چیپ گرافیک در لپ‌ تاپ اشاره کنیم. خرابی این قطعه ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی برای لپ تاپ شما شده و در کار لپ‌تاپ اختلال ایجاد کند. خرابی آن همراه با علائم بسیار زیادی است که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده این علائم حتما لپ‌ تاپ خود را به نمایندگی‌های شرکت دل برده و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

عدم تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل ممکن است باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده و هزینه بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید برای رفع هر گونه خرابی لپ‌ تاپ دل خود به متخصصان ما مراجعه کنید. برای اطلاع از هزینه تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ دل و دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانید با نمایندگی دل و کارشناسان ما تماس بگیرید.

دل ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *