تراشه لپ تاپ دل | دل قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تراشه‌های چینی را از کامپیوترهای خود حذف کند

تراشه لپ تاپ دل

تراشه لپ تاپ دل | دل قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تراشه‌های چینی را از کامپیوترهای خود حذف کند

تراشه لپ تاپ دل | دل قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تراشه‌های چینی را از کامپیوترهای خود حذف کند

سلام خدمت همه ی دلیرانی های عزیز! با یکی دیگه از اخبار شرکت دل در خدمت شما عزیزان هستیم. موضوع خبر امروز ما در ارتباط با تراشه های چینی لپ تاپ دل هست.

پس تا ادامه مطلب با دلیران همراه باشید….

شرکت دل به دلیل وجود نگرانی های ناشی از تنش های بین المللی٬ قصد دارد تا در سال آینده٬ تراشه های چینی را به صورت کامل از محصولات خود حذف نماید.

بعضی از منابع خبری در زمینه فناوری اطلاعات اعلام کرده اند شرکت دل به دلیل وجود نگرانی های موجود در ارتباط با تنش های میان ایالات متحده آمریکا و چین٬ قصد دارد تا سال ۲۰۲۴٬ استفاده از تراشه های تولید شده در کشور چین در محصولات برند دل را متوقف نماید.

هنوز مشخص نیست که‌ آیا دل واقعا قادر خواهد بود تا سال آینده٬ از تراشه های دیگری به عنوان جایگزین تراشه های ساخت SMIC و HUA HONG در تمامی محصولات خود استفاده نماید یا خیر!

علاوه بر این٬ ما نمیدانیم این تغییر٬ چه تاثیری بر روی هزینه های تولید شرکت دل خواهد داشت.

برنامه پایانی شرکت دل این است که تا سال ۲۰۲۴٬ استفاده از تراشه های ساخته شده توسط چین را متوقف نماید٬ اما طبق بعضی از گزارش ها٬ این شرکت در روز های پایانی سال گذشته نیز به تامین کنندگان خود اعلام کرده بود قصد دارد استفاده از تراشه های چینی در محصولات دل را کاهش دهد/

بر اساس اعلام بعضی از منابع٬ سومین سازنده بزرگ کامپیوتر های شخصی دنیا٬ قصد دارد تراشه های چینی را به صورت کامل از تمامی محصولات خود حذف نماید.

تصمیم شرکت دل برای حذف تراشه های چینی از محصولات این شرکت٬ دلایل بسیاری دارد. در وحله اول این که شرکت دل تنوع بسیار بیشتری را در زنجیره تامین خود اعمال خواهد کرد.

مورد بعدی این است که قانون گذاران آمریکا در روز های پایانی سال ۲۰۲۱ به دلیل وجود نگرانی در امنیت ملی٬ استفاده از دستگاه های تجهیز شده به تراشه های چینی را در سازمان های دولتی آمریکا متوقف کردند. دولت آمریکا این ایده را ادامه نداد اما قطعا شرکت دل می خواهد اطمینان حاصل کند تا از محصولاتش در سازمان های دولتی همچنان استفاده خواهد شد .

تراشه لپ تاپ دل
تراشه لپ تاپ دل

شرکت های چینی از جمله SMIC و Hua Hong ٬ تراشه های به نسبت ساده ای مانند آی سی های درایور نمایشگر (DDIC)٬ آی سی های مدیریت انرژی (PMIC) ٬ و واحد های میکروکنترلر مختلف (MCU) را برای انواع کامپبوتر های شخصی٬ نمایشگرها٬ صفحه کلید ها٬ ماوس ها و لوازم جانبی دیگر تولید می کنند.

در همین حال٬ شرکت هایی مانند سامسونگ و SK Hynix تراشه های NAND و DRAM سه بعدی را در تاسیسات چینی خود تولید می کنند و MICRON نیز یک مرکز آزمایش و بسته بندی در چین دارد.

شرکت دل طرح جایگزینی تراشه های ساخته شده توسط کشور چین از محصولات خود را تا سال ۲۰۲۴ تائید نکرد اما اظهار کرد که به صورت مستمر در حال بررسی تنوع بخشیدن به زنجیره تامین در سرتاسر دنیا است.

خرید لوله پلی اتیلن

یکی از مدیران شرکت‌هایی که تراشه‌های موردنیاز دل و اچ‌پی را تولید می‌کند در گفت‌وگو با Nikkei Asia گفت:

لپ تاپ ها از هزاران قطعه مختلف بره مند می باشند و اکوسیستم ساخت این قطعات طی سال های گذشته در چین به بلوغ رسیده است. از قبل می دانستیم شرکت دل قصد دارد تغییراتی در زنجیره تامین کنندگان خود ایجاد کند! اما حالا به نظر می رسد شرکت ذکر شده به دلیل نگرانی های امنتی دولت آمریکا٬ حتی نمیخواهد تراشه های مورد استفاده در محصولات خود در چین تولید گردد.

این یک برنامه واقعی بوده که در حال انجام است و غیر قابل بازگشت به نظر می رسد.

جایگزینی تمام تراشه های چینی برای همه کامپیوتر های دل٬ قطعا کاری بسیار سخت است٬ زیرا بسیاری از این قطعات در شرکت های شخص ثالث تولید می گردد و فهمیدن این که هر تراشه دقیقا از چه فرایند ساختی استفاده می کند کار آسانی نیست.
در طول زمانی خصوصا چند دهه گذشته٬ تمام سازندگان بزرگ کامپیوتر های شخصی مستقر در آمریکا٬ تولیدات خود را به چین انتقال داده اند و به ایجاد زنجیره تامین کامل در این کشور کمک کرده اند٬ اما افزایش یافتن هزینه های نیروی کار در چین و تنش های رو به افزایش بین کشور چین و کشور آمریکا٬ باعث شده است شرکت هایی مانند شرکت دل به فکر ایجاد تنوع در زنجیره تامین خود باشند.

بنا به گزارش هایی که از TOMHARDWARE به دستمان رسیده٬ شرکت اپل نیز قصد دارد از امسال (۲۰۲۳)  برخی از مک بوک های خود را در ویتنام تولید کند و بسیاری از سازندگان سرور نیز در حال انتقال خط تولید خود به کشور تایوان هستند.

حتی فاکسکان که بزرگترین سازنده قراردادی محصولات الکترونیکی جهان می باشد٬ از مدتی قبل تاسیساتی را در هند و ویتنام راه اندازی نمود که البته این کار خیلی آسان نیست٬ زیرا استعداد های مهندسی کافی در ویتنام در دسترس این شرکت قرار ندارد.

اکنون باید دید آیا ایجاد تنوع در زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوترهای شخصی مثل دل، بر قیمت نهایی محصولات آن‌ها تأثیر خواهد داشت یا خیر.

 

خرید لپ تاپ دل

فروشگاه فیزیکی دلیران بیش از 3 دهه و فروشگاه اینترنتی دلیران بیش از یک دهه همواره در تلاش بوده تا محصولات برند دل از جمله لپ تاپ دل را به صورت اصل و با کیفیت و همچنین به صورت مستقیم از شرکت دل تهیه و در اختیار شما عزیزان با بهترین قیمت قرار دهد، جهت مشاهده آدرس فروشگاه دلیران و همچنین راه های ارتباطی با کارشناسان می توانید از طریق لینک اقدام نمایید.

راه های ارتباط با مجموعه دلیران 

همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاهی دلیران تمامی محصولات موجود برند دل را مشاهده و از مشخصات، توضیحات و قیمت آن مطلع شوید .

وبسایت فروشگاهی دلیران 

همچنین بخوانید :

تعمیر لپ تاپ دل در تهران

دل ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *