تایید دو مرحله ای تلگرام چیست؟ آموزش+فعالسازی

تایید دو مرحله ای تلگرام چیست؟

تایید دو مرحله ای تلگرام

تایید دو مرحله ای تلگرام

تلگرام به عنوان یکی از برترین و محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در سراسر جهان شناخته می‌شود. این پیام‌رسان، با توجه به سطح امنیت قابل توجه خود، همچنان با خطر هک شدن حساب و انتشار اطلاعات شخصی مواجه است. به همین دلیل، تلگرام تلاش می‌کند با ارائه گزینه Two Step Verificationیا همان تایید دو مرحله ای امکان حفاظت از حساب کاربری را دو چندان کند.

تایید دو مرحله‌ای یک ابزار امنیتی است که به کمک آن، هنگام ورود به یک سرویس آنلاین، علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، نیاز به تأیید دومرحله‌ای دیگر هم دارید. این معمولاً با یک کد ارسال شده به تلفن همراه یا ایمیل شما انجام می‌شود. در این مقاله مزایا، روش های فعال‌سازی و استفاده از تایید دو مرحله‌ای تلگرام را آموزش می دهیم تا امنیت بالای حساب شما تضمین شود. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تایید دو مرحله‌ای تلگرام چیست؟

با توجه به افزایش روزافزون تهدیدات نفوذ و هک حساب‌های کاربری و سواستفاده از اطلاعات شخصی، پیام‌رسان‌های مختلف تصمیم گرفته‌اند تا با افزایش لایه‌های حفاظتی، احتمال هک شدن را به حداقل برسانند. این اقدامات هدفشان افزایش اطمینان کاربران از امنیت فعالیت‌های آنان در فضای مجازی است.

تایید دو مرحله‌ای تلگرام

 

تایید دومرحله‌ای تلگرام به معنای افزودن یک لایه اضافی از امنیت به حساب کاربری شما است. در واقع، علاوه بر ورود با نام کاربری و رمز عبور، برای ورود به حساب تلگرام، نیاز است که یک مرحله دیگر از تأیید هویت انجام شود. این مرحله معمولاً شامل ارسال یک کد تأیید به تلفن همراه شما، استفاده از اسکن اثر انگشت یا روش‌های دیگری از تأیید هویت می‌شود. این روش امنیتی، به شما کمک می‌کند از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌تان جلوگیری شود و اطمینان حاصل کنید که فقط شما به آن دسترسی دارید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا روش های فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام

تلگرام امکان فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای (Two-Step Verification) را برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری فراهم کرده است. این ویژگی اجازه می‌دهد که علاوه بر ورود با رمز عبور، یک مرحله دیگر از تأیید هویت نیز لازم باشد. در ادامه روش‌های فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام آورده شده است:

نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام در موبایل

تایید دو مرحله‌ای تلگرام در موبایل

برای فعال‌سازی تایید دو مرحله ای تلگرام در گوشی همراه، شما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا برنامه تلگرام را در گوشی همراه خود باز کنید.

2. در بالای صفحه، روی آیکون سه خط افقی یا نوار منو در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید تا منوی اصلی باز شود. سپس به بخش Setting بروید.

3. در بخش تنظیمات، به بخش امنیت و حریم خصوصی (Privacy and Security ) بروید.

4. در بخش امنیت و حریم خصوصی، گزینه‌ی تایید دو مرحله‌ای (Two-Step Verification) را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

5. حالا با انتخاب گزینه تنظیم رمز عبور اضافی (Set Additional Password)، می‌توانید از یک عبارت مناسب برای افزایش امنیت حسابتان استفاده کنید.

6. پسورد مورد نظر خود را وارد کنید و روی آیکون تیک در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید.

7. برای تأیید این رمز، آن را دوباره وارد کرده و دوباره روی آیکون تیک بزنید.
در این مرحله می‌توانید برای یادآوری رمز عبورتان یک راهنما (Hint) انتخاب کنید. این راهنما در صورت فراموشی رمز عبور، به شما نشان داده می‌شود.

نکته: اگر این مرحله به نظر شما مهم نمی باشد، می‌توانید بدون نوشتن راهنما و فقط با زدن روی آیکون تیک از این مرحله عبور کنید.

8. برای افزایش امنیت بیشتر، می‌توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. این آدرس ایمیل در صورت فراموش کردن رمز عبور، به شما کمک می‌کند تا آن را بازیابی کنید. پس از وارد کردن آدرس ایمیل، روی آیکون تیک بزنید.

9. در پنجره باز شده، روی گزینه OK کلیک کنید. سپس به آدرس ایمیل خود مراجعه کنید و دنبال ایمیلی از طرف تلگرام باشید. در صورت وجود این ایمیل، لینک فعال‌سازی تایید دو مرحله ای تلگرام را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

10. پس از لود شدن صفحه، پیغام Success! Two-Step Verification is now enabled ظاهر می‌شود.

نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام در کامپیوتر

فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام در کامپیوتر

برخی از افراد کار کردن با تلگرام در کامپیوتر را به موبایل ترجیح می دهند و یا اگر به موبایل دسترسی نداشته باشند، از طریق کامپیوتر وارد حساب کاربری تلگرام خود می شوند. برای تایید دو مرحله ای تلگرام در کامپیوتر مراحل زیر را انجام دهید:

1. در مرورگر وب خود به آدرس web.telegram.org بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.

2. پس از ورود به حساب کاربری خود، وارد بخش تنظیمات Settings شوید.

3. در بخش تنظیمات، به بخش امنیت Privacy And Security بروید.

4. در این بخش، گزینه‌ی تایید دو مرحله‌ای (Two-Step Verification) را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

5. تیک Enable two-step verification را بزنید.

6. حالا تلگرام از شما می خواهد که یک رمز عبور دوم را وارد کنید. این رمز عبور باید متفاوت از رمز عبور اصلی شما باشد.

7. برای تأیید رمز عبور دوم، آن را دوباره وارد کنید.

8. سپس باید یک ایمیل معتبر و قابل دسترس را برای دریافت کد تایید دو مرحله‌ای وارد کنید. این اطلاعات برای بازیابی حساب کاربری و دریافت کدهای تایید استفاده می‌شود.

8. بعد از انجام مراحل بالا، یک کد تایید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. شما باید این کد را در مرحله‌ی بعدی وارد کنید.

9. پس از تأیید اطلاعات، تایید دو مرحله ای تلگرام برای شما فعال خواهد شد.

از این پس، هر زمان که می‌خواهید وارد حساب کاربری تلگرام خود شوید، علاوه بر وارد کردن رمز عبور، باید کد تاییدی که به ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال شده است، را نیز وارد کنید.

پیشنهاد خواندن: آموزش چگونگی دیلیت اکانت کردن تلگرام در اندروید و آیفون

تایید دو مرحله ای تلگرام چه مزایایی دارد؟

تایید دو مرحله‌ای یا Two-Step Verification در تلگرام و دیگر سرویس‌های آنلاین اهمیت زیادی از نظر امنیت دارد. این ویژگی برای کاربران امکاناتی فراهم می‌کند که امنیت حساب کاربری آن‌ها را تضمین می‌کند. مزایای اصلی تایید دو مرحله‌ای تلگرام عبارتند از:

  1. افزایش امنیت: حساب کاربری شما به‌طور فزاینده‌ای از حملات نفوذی و دسترسی غیرمجاز محافظت می‌شود.
  2. حفاظت در برابر سرقت حساب: احتمال سرقت حساب کاربری شما توسط افراد ناشناس یا هکرها به شدت کاهش می‌یابد.
  3. اطمینان از امنیت حساب: این ویژگی به شما اطمینان بیشتری درباره امنیت حساب کاربری خود می‌دهد.
  4. مدیریت دسترسی: شما می‌توانید از طریق ایمیل یا شماره تلفن دیگری که دسترسی به آن دارید، کد تایید را دریافت کرده و حساب کاربری خود را مدیریت کنید.
  5. پیشگیری از سوءاستفاده: امکان تغییرات غیرمجاز در حساب کاربری شما کاهش می‌یابد و می‌توانید از سوءاستفاده از حساب کاربری خود توسط افراد ناشناس جلوگیری کنید.

با فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام، امنیت حساب کاربری شما به‌طور قابل توجهی تقویت می‌شود و از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌تان جلوگیری می‌کند.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *