انواع مدل لپ تاپ دل

انواع مدل لپ تاپ

مقدمه انواع مدل لپ تاپ دل

لپ تاپ‌های دل از بهترین برندهای لپ تاپ موجود در بازار بوده که در چند خانواده اصلی دسته بندی می‌شوند. انواع مدل لپ تاپ دل درطیف قیمت مختلف و مطابق با تمام سلیقه‌ها طراحی شده و با توجه به انواع گوناگونی که در بازار وجود دارد، نیازهای مختلف هر کاربری را برطرف می‌کنند.

این برند آمریکایی در سال  ۱۹۹۲ در لیست ۵۰۰ شرکت برتر جهان قرار گرفت و مدیر عامل آن نیز جوان‌ترین مدیرعامل موفق دنیا انتخاب شد. برند دل در زمینه IT یکی از بهترین و پرتلاش‌ترین‌ها بوده و امروزه طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. لپ تاپ‌های این برند در ایران نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و تقریبا تمام کاربران از کیفیت بالای محصولات این برند اطلاع دارند. قصد داریم در ادامه به معرفی انواع مدل لپ تاپ دل پرداخته و به شما برای خرید یک لپ تاپ خوب و متناسب با نیاز شما کمک کنیم. برای آشنایی بیشتر با انواع و قیمت لپ تاپ دل تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با انواع مدل لپ تاپ دل

این لپ تاپ‌ها در چند خانواده تولید و دسته بندی می‌‌شوند که عبارتند از :

  • لپ تاپ XPS
  • لپ تاپ لتیتود
  • لپ تاپ وسترو
  • لپ تاپ اینسپایرون
  • لپ تاپ الین ویر

در ادامه به معرفی ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم.

لپ تاپ اینسپایرون

لپ تاپ‌های اینسپایرون یکی از پرطرفدارترین انواع مدل لپ تاپ دل هستند. دلیل محبوبیت زیاد این خانواده تنوع زیاد قیمت و محصولات و کارایی بالای این لپ تاپ‌ها است.  این لپ تاپ‌ها معمولا برای مصارف اداری، خانگی و … طراحی شده‌اند. اما به تازگی لپ تاپ‌های گیمینگ این خانواده نیز وارد بازار شده و محبوبیت این دسته از لپ تاپ‌ها را چند برابر کرده اند. ّ

 

لپ تاپ دل مدل Inspiron

 

[note note_color=”#fbff66″ text_color=”#001af1″ radius=”3″]برای خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ دل Inspiron کلیک کنید.[/note]

لپ تاپ وسترو

تنوع این مدل لپ تاپ‌ها از خانواده اینسپایرون کمتر است اما با توجه به ویژگی‌های شگفت انگیز خود، کاربران خاص خود را دارند.

لپ تاپ‌های وسترو با طراحی زیبا و لوکس خود از محبوب‌ترین سری لپ تاپ‌های برند دل بوده و برای مصارف اداری، خانگی، تجاری و … طراحی شده‌اند.

 

مدل های لپ تاپ دل
مدل های لپ تاپ دل
[note note_color=”#fbff66″ text_color=”#001af1″ radius=”3″]برای خرید و قیمت لپ تاپ Dell Vostro کلیک کنید.[/note]

لپ تاپ لتیتود

این لپ تاپ‌ها از پرقدرت‌ترین و باکیفیت‌ترین لپ تاپ‌ها بوده و در ارتش آمریکا از آن‌ها استفاده می‌شود. کیفیت ساخت آن‌ها بسیار بالا بوده و برای مصارف نظامی و صنعتی استفاده می‌شوند.

[note note_color=”#fbff66″ text_color=”#001af1″ radius=”3″]خرید لپ تاپ Latitude از اولین نمایندگی رسمی دل در ایران[/note]

لپ تاپ‌های XPS

لپ تاپ‌های XPS نیز یکی دیگر از پر طرفدارترین انواع مدل لپ تاپ دل محسوب شوند که به دلیل ظرافت و زیبایی منحصر به فرد خود از. سری لپ تاپ‌های لوکس و لاکچری محسوب می‌شوند. محبوبیت این لپ تاپ‌ها به بسیار زیاد بوده و از سرسخت‌ترین رقبای شرکت اپل محسوب می‌شوند. قیمت این سری لپ تاپ‌ها نسبت به دیگر خانواده‌های لپ تاپ دل بالاتر بوده و معمولا افراد خاص و مشهور مانند بازیگران و تاجران تمایل به خرید آن‌ها دارند.

لپ تاپ‌های الین ویر

این لپ تاپ‌ها از پر قدرت‌ترین انواع لپ تاپ بوده و مناسب افراد گیمر هستند. این لپ تاپ‌ها با قدرت بی‌نظیر خود توانایی اجرای بازی‌های سنگین را دارند و با طراحی فوق العاده و منحصر به فرد خود یک تجربه ناب را برای شما به ارمغان می‌آورند.

قدرت بالای گرافیک آن‌ها تنها مناسب گیمینگ نبوده و افراد می‌توانند به وسیله این لپ تاپ‌ها کارهای مختلفی انجام دهند. از جمله این کارها می‌توان به تدوین، رندرینگ و کارهای سخت گرافیکی و پردازشی اشاره کرد.

دسته بندی لپ تاپ دل بر اساس کاربری

لپ تاپ‌ها بر اساس نوع کاربری خود نیز دارای دسته بندی خاصی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها میپردازیم.

 

انواع لپ تاپ دل
انواع لپ تاپ دل

لپ تاپ نازک و سبک، الترابوک

این نوع لپ تاپ‌ها دارای طراحی زیبا و منحصر به فرد و وزن سبک بوده و بیشتر برای کسانی طراحی شده‌اند که مدام در حال جا به جایی لپ تاپ هستند. این لپ تاپ‌ها نسبت به دیگر انواع مدل لپ تاپ دل، قدرت پردازش کمتری دارند که دلیل آن شرایط ناشی از حجم، حرارت و باتری محدود است. این لپ تاپ‌ها دارای پردازنده‌های کم مصرف هستند که این عامل باعث افزایش طول عمر باتری لپ تاپ می‌شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از لپ تاپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش ۱۳،۱۴ و گاها ۱۲ اینچی
  • قدرت پردازشی متوسط
  • قیمت نسبتا بالا
  • وزن حدود ۱.۱ تا ۱.۸ کیلوگرم

لپ تاپ‌های هیبریدی

لپ تاب‌های هیبریدی به لپ تاپ‌هایی گفته می‌شود که کاربردی بین تبلت و لپ تاپ دارند. این لپ تاپ به دلیل طراحی زیبا دارای قیمت‌های بالایی بوده و صفحه نمایش آن لمسی است. اگرچه برای این لپ تاپ‌ها واژه دوگانه تعریف شده است اما معمولا این لپ تاپ‌ها به یکی از دو گروه لپ تاپ یا تبلت گرایش بیشتری دارند.

ویژگی‌ها:

  • صفحه نمایش معمولا ۱۰ تا ۱۲ اینچ
  • قیمت بالا
  • طراحی زیبا
  • قدرت پردازشی متوسط

لپ تاپ‌های معمولی، سنتی، خانگی

این لپ تاپ‌ها که امروزه یکی از پرکاربردترین انواع مدل لپ تاپ دل هستند، بیشتر برای پخش موسیقی و تماشای فیلم و عکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل بکی از مهم‌ترین اجزای این لپ تاپ‌ها صفحه نمایش آن‌ها است. صفحه نمایش لپ تاپ‌های خانگی باید از نظر اندازه و کیفیت تصویر در یک حد قابل قبول و مطلوبی باشد. زاویه دید و سطح روشنایی صفحه نمایش نیز یکی دیگر عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید. بعضی از انواع این لپ تاپ‌ها علاوه بر قدرت پخش مناسبی که دارند، برای تولید محتوای تصویری مانند برنامه‌های میکس و تدوین نیز کاربردی هستند.

لپ تاپ gaming dell

یکی از پرطرفدارترین انواع لپ تاپ، لپ تاپ گیمینگ است. این لپ تاپ‌ها برای اجرای بازی‌های کامپیوتری و پردازش‌های سنگین طراحی شده و گیمرها به دلیل کیفیت و قدرت بالای این لپ تاپ‌ها به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ دل هستند. این لپ تاپ‌ها دارای قیمت بالایی بوده و به دلیل وزن زیاد و اندازه بزرگی که دارند، برای جا به جایی و حمل مداوم مناسب نیستند. از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت گرافیکی
  • قدرت پردازشی
  • صفحه نمایش بزرگ حدود ۱۷ اینچ
  • امکانات جانبی کامل
  • طراحی زیبا
[note note_color=”#fbff66″ text_color=”#001af1″ radius=”3″]خرید لپ تاپ دل گیمینگ دل[/note]

لپ تاپ‌های ورک استیشن، مهندسی، صنعتی

لپ تاپ صنعتی  دل بیشتر مناسب افراد دارای کسب و کار، مهندسان و طراحان است. توان پردازشی موازی در هسته گرافیکی و تعداد هسته‌های پردازشی این گروه لپ تاپ‌ها نسبت به دیگر انواع مدل لپ تاپ دل اهمیت بیشتری  دارد. کیفیت صفحه نمایش و سایز آن از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید این لپ تاپ‌ها باید به آن توجه داشته باشید. پس از آن باید ظرفیت رم و سرعت هارددیسک  را مد نظر داشته باشید.

این لپ تاپ‌ها به دلیل قدرت پردازش بالا، در قطر و ضخامت بالا طراحی می‌شوند زیرا باتری آن‌ها نسبت به سایر لپ تاپ‌ها بزرگ تر بوده و باید فضای کافی برای تهویه هوا وجود داشته باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته لپ تاپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر باتری
  • بدنه مقاوم
  • قدرت گرافیکی
  • قدرت پردازشی
  • رم و هارد

لپ تاپ‌های قلمدار

این لپ تاپ‌ها به دلیل صفحه لمسی خود یکی از دیگر از پرطرفدارترین انواع مدل لپ تاپ هستند. این لپ تاپ‌ها دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع لپ تاپ داشته و اکثر آن‌ها برای راحتی کاربران دارای قلم هستند. توجه داشته باشید که قیمت‌ها در حال نوسان بوده و برای اطلاع از قیمت روز لپ تاپ دل می‌توانید از سایت ما کمک بگیرید.

سخن پایانی انواع مدل لپ تاپ دل

سعی داشتیم در این مقاله شما را با انواع مدل لپ تاپ دل و کاربرد‌های هر یک آشنا کنیم. لپ تاپ‌های دل از با کیفیت‌ترین و محبوب‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید برای اطلاع از لیست قیمت لپ تاپ دل به روز  به سایت ما مراجعه کرده و پس از مشورت با کارشناسان ما، با خیال راحت نسبت به خرید لپ تاپ دل اقدام کنید.

دل ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *