نحوه آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام

آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام

آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام

آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است که به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو می‌پردازد. این بستر به کاربران امکان می‌دهد تا زندگی خود، عکس‌ها، ویدیوها، دیدگاه‌ها و تجربیاتشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و با دنیای اطرافیان و افراد مشهور در ارتباط باشند. آپلود ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام امکانات گسترده‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند. با اینکه اینستاگرام در ابتدا برای اشتراک‌گذاری عکس طراحی شده بود، اما اکنون قابلیت آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام نیز فراهم شده است.

بیشتر بخوانید : تعمیر لپ تاپ دل

با وجود اینکه در گذشته محدودیت‌هایی در مورد زمان ویدیو و کیفیت آن وجود داشت، اما اینستاگرام در سال‌های اخیر بهبودهای زیادی در این زمینه داشته است. اکنون کاربران می‌توانند ویدیوهای با کیفیت 4K را با زمان بیشتری نسبت به گذشته آپلود کنند. همچنین از امکانات دیگر آپلود ویدیو در اینستاگرام می‌توان به امکان افزودن فیلترها، متن، موزیک، و امکانات ویرایشی دیگر اشاره کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای خود را به شکلی خلاقانه‌تر و جذاب‌تر به اشتراک بگذارند. در مقاله امروز همراه ما باشید تا به شما نحوه آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام را یاد دهیم.

آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام

دلایل آپلود ویدیوی کم کیفیت در اینستاگرام

به دلیل محدودیت‌های فضایی و نیاز به سرعت بالا در انتقال اطلاعات، برخی از پیام‌رسان‌های اجتماعی، از جمله تیک‌تاک و اینستاگرام، به طور عمد کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها را کاهش می‌دهند. این اقدام دو دلیل اصلی دارد: دلیل اول، اشغال فضای کمتر در پلتفرم‌ها است. با کاهش کیفیت ویدیو و عدم استفاده از ویدیو و ریلز با کیفیت بالا، فضای بیشتری برای ذخیره سایر محتواها فراهم می‌شود.

دلیل دوم، ارتباط مستقیم با تجربه کاربری است. کاهش کیفیت ویدیو و عکس منجر به افزایش سرعت آپلود می‌شود و در نتیجه، تجربه کاربری بهبود می‌یابد. با این حال، امکان آپلود ویدیو با کیفیت بالا نیز وجود دارد. در اینستاگرام، گزینه (Upload at highest quality) در منوی تنظیمات فراهم شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای با کیفیت بالا را بارگذاری کنند.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ دل استوک

آموزش نحوه آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام

اینستاگرام به طور پیش‌فرض کیفیت بالای ویدیوها را کاهش می‌دهد، اما کاربران می‌توانند این تنظیمات را تغییر دهند تا تجربه آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام داشته باشند. برای فعال کردن گزینه Upload at highest quality در اینستاگرام، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • وارد پروفایل خود در اینستاگرام شوید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه، بر روی آیکون سه خط افقی (همان منو) کلیک کنید.
  • روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید و به بخش حریم خصوصی (Privacy) بروید.

 

آموزش نحوه آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام

  • به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه Data Usage and Media Quality ضربه بزنید.

Data Usage and Media Quality

اکنون در اینستاگرام دو گزینه اصلی وجود دارد که برای آپلود عکس و ویدیو با کیفیت بالا باید آن‌ها را در نظر بگیرید. انتخاب حالت Data Saver باعث محدود شدن کیفیت عکس و ویدیو می‌شود، بدون توجه به نوع اتصال اینترنتی شما. به عبارت دیگر، چه از اینترنت Wi-Fi استفاده می‌کنید و چه از اینترنت همراه، در هر صورت، کیفیت آپلود محدود خواهد شد. اما اگر حالت Data Saver را غیرفعال کنید، می‌توانید ویدیوهای با کیفیت بالا را آپلود کنید، اما این باعث مصرف بیشتری از اینترنت می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه استوری اینستاگرام را سیو و دانلود کنیم؟

Data Saver

مهم ترین بخش، بخش دوم است. در اینستاگرام، کیفیت آپلود ویدیوها به طور خودکار توسط سیستم تنظیم می‌شود تا با شرایط شبکه هماهنگ شود. اما برای اطمینان از بهترین کیفیت عکس و ویدیوهای خود، بهتر است که گزینه Upload at Highest Quality را فعال کنید. با فعال بودن این گزینه، حتی اگر زمان آپلود طولانی‌تر شود، اینستاگرام همواره ویدیوها و عکس‌های شما را با کیفیت بالاتری آپلود می‌کند. به این ترتیب، شما می‌توانید با اطمینان، بدون نگرانی از اتصال اینترنت خود، ویدیوهای با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید.

جمع بندی

در این نوشتار، به بررسی نحوه آپلود ویدیوی با کیفیت در اینستاگرام پرداختیم. این روش، باعث مصرف بیشتر اینترنت می‌شود، اما ویدیوهای باکیفیت و جذابی را برای شما به اشتراک می‌گذارد. امیدواریم این آموزش برای شما سودمند واقع شده باشد.

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *