آموزش نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET)

آنتی ویروس نود32 (ESET)

فعال سازی آنتی ویروس نود32

فعال سازی آنتی ویروس نود32

نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET) نه تنها برای کامپیوتر دل، بلکه برای هر سیستم رایانه‌ای دیگری ضروری و اساسی است. هرچند که موضوع مورد بحث ما نرم‌افزار آنتی‌ویروس نود32 (ESET) است، اما به طور کلی باید توجه داشت که هر نرم‌افزار ضدویروسی که برای سیستم رایانه‌ای خود انتخاب می‌کنید، باید با ساختار سخت‌افزاری دستگاه شما سازگاری داشته باشد.

آنتی‌ویروس NOD32 (ESET NOD32 Antivirus) یکی از محبوب‌ترین و گسترده‌ترین آنتی‌ویروس‌ها برای سیستم‌های مختلف از جمله ویندوز، اندروید، مک و لینوکس می‌باشد. برای بهره‌مندی از قابلیت‌های پیشرفته و حفاظت بیشتر، نیاز به خرید نسخه پریمیوم این نرم‌افزار است و توصیه می‌شود که نسخه اصلی را از فروشگاه‌های معتبر و مربوطه تهیه کنید. این اقدام باعث می شود اطلاعات شما تحت هیچ شرایطی به خطر نیافتند و به دست افراد سودجو نرسند.

بنابراین، توصیه همیشگی به تمام کاربران این است که حتماً یک برنامه ضد ویروس را در سیستم عامل‌های مختلفی که از آنها استفاده می‌کنند، نصب نمایند تا در برابر رخدادهای احتمالی از آسیب جلوگیری کنند. در ادامه نحوه نصب برنامه ضد ویروس NOD32 را آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

 آنتی ویروس نود32 (ESET)

مراحل نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET)

قبل از اینکه به نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET) بپردازید، لطفاً به نکات زیر توجه کنید:

1. اطمینان حاصل کنید که هیچ نرم‌افزار آنتی‌ویروس دیگری بر روی سیستم شما نصب نشده باشد.

2. تاریخ میلادی و ساعت سیستم را به درستی تنظیم کنید.

3. فیلترشکن‌ را خاموش کنید.

4. لایسنس‌های اصلی و اورجینال آنتی‌ویروس Eset تنها از طریق وب‌سایت eset.com قابل فعال‌سازی می‌باشند. نام کاربری و رمز عبور باید از وب‌سایت eset.com درخواست و فعال‌سازی شوند. هر گونه لایسنس دیگری که از سایت‌های دیگر فعال‌سازی گردد، به عنوان یک لایسنس متفرقه محسوب می‌شود.

5. شماره سریال می‌تواند با حروف بزرگ یا کوچک نوشته شود، اما اگر شماره سریال دارای کاراکتر خط تیره (-) باشد، حتماً آن را وارد کنید.

6. قبل از نصب برنامه آنتی‌ویروس، شماره سریال را فعال‌سازی کرده و سپس برنامه را نصب نمایید.

7. برای نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET)، ابتدا فایل اجرایی برنامه را از داخل CD مربوطه اجرا کنید و مراحل نصب آنتی‌ویروس را به ترتیب پیش ببرید.

8. اگر روی گزینه Typical کلیک کنید، تمام تنظیمات آنتی‌ویروس به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد. اما با انتخاب گزینه Custom، می‌توانید در هنگام نصب برنامه آنتی‌ویروس، وضعیت پارامترهای اضافی مانند قوانین دیوار آتش (Firewall Rules) و محافظت از گذرواژه‌ها (Password Protection ) را تنظیم کنید.

9. در این مرحله از نصب و فعال‌سازی آنتی‌ویروس نود32 (ESET)، بر روی گزینه (Recommended) کلیک نمایید.

10. در پنجره Eset Live Grid، گزینه Recommended را برای گزینه I agree to participate in Eset Live Grid انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Next کلیک نمایید. این اقدام باعث می‌شود که با بهره‌گیری از تکنولوژی ابری، حداکثر امنیت در فرآیند ویروس‌یابی برای شما فراهم گردد.

11. در صفحه بعدی، توصیه می‌شود که در بخش please select one of the option، گزینه enable detection of potentially unwanted application را انتخاب نمایید. این کار باعث می‌شود آنتی‌ویروس Eset به‌طور خودکار برخی از برنامه‌هایی که احتمالاً هیچ تهدید امنیتی مشخصی ندارند را کنترل نماید.

enable detection of potentially unwanted application

12. در این مرحله از نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32، با کلیک بر روی گزینه Install، فرآیند نصب آنتی‌ویروس تکمیل می‌شود و آغاز به کپی فایل‌های مورد نیاز می‌کند.

13. در پایان، با کلیک بر روی گزینه Finish، وارد مرحله تنظیمات و فعال‌سازی آنتی‌ویروس خواهید شد.

مراحل نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET)

فعال سازی سریال آنتی ویروس نود32

برای نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 در کامپیوتر خود، حتماً باید نسخه اصلی این برنامه را تهیه نموده و سپس آن را اجرا کنید. پیش از هر گونه اقدامی، باید سریال آنتی‌ویروس را وارد نموده و فعال کنید. به منظور انجام این کار، پس از اجرای برنامه، در اولین صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، اطلاعاتی چون شماره سریال، Security Code و سایر موارد مرتبط را وارد نمایید.

لطفاً تمامی فیلدهای موجود در این صفحه را با دقت پر نمایید و در پایان بر روی دکمه submit کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی گردید. در صورت ورود اطلاعات صحیح و کامل، لایسنس شما فوراً فعال می‌شود و تاریخ شروع استفاده از لایسنس آغاز می‌گردد. نام کاربری و کلمه عبور در این صفحه برای شما نمایش داده می‌شود و یک نسخه از آن به آدرس ایمیلی که در زمان ثبت محصول وارد کرده‌اید، ارسال خواهد شد.

  • در ادامه مراحل نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET)، پس از نصب آنتی‌ویروس، پنجره New Network Detected ظاهر می‌شود. در این پنجره، گزینه دوم Allow Sharing را انتخاب نمایید. توصیه می‌شود که Allow Sharing برای کاربران خانگی یا شبکه‌های اداری با اعتماد انتخاب شود، در حالی که گزینه Strict Protection به‌طور اختصاصی برای کاربرانی است که از شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم استفاده می‌کنند.
  • سپس برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور آنتی ویروس، گزینه activate using a User Name and Password را انتخاب نمایید. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه Activate کلیک کنید.
  • اگر مراحل نصب و فعال‌سازی آنتی‌ویروس نود32 (ESET) به درستی انجام شده باشد، برنامه آنتی‌ویروس نود32 فعال شده و به صفحه بروزرسانی وارد می‌شود.
  • برای اطمینان از فعال شدن کد برنامه آنتی ویروس و بررسی میزان اعتبار آن، به تنظیمات کناری برنامه آنتی ویروس رفته و در بخش Help & Support، بر روی گزینه About Eset Smart Security کلیک نمایید.

Eset Smart Security- setup password

در پایان در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، شما می توانید میزان اعتبار (تاریخ انقضا) کد فعال سازی آنتی ویروس نود32 و نوع کد Paid license (لایسنس خریداری شده) را مشاهده نمایید.

تعمیر لپ تاپ دل

 

تکتاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *